hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ny hest... Pris???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Ny hest... Pris???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xasup3

» VIP

Skrevet - 15/07/2005 :  12:42:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva m. å kikke litt utenfor landegrensene? Selges mange bra pinto i Danmark for en 30- 40 000(da må du i tillegg regne frakt og moms)
Kan anbefale denne nettsiden: www.heste-nettet.dk

Du får kanskje mer arbeid dersom du kjøper en hest i Danmark som skulle vise seg og ikke være frisk en hvis det samme skjer i Norge. Mitt inntrykk er at det er så mye triksing og mixing uansett hvor man kjøper, så man kan jo aldri være helt 100%sikker på om hesten er frisk uansett. Lykke til videre!!
Gå til toppen av siden

HesteløsHestetøs

» VIP

Skrevet - 26/07/2005 :  00:34:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Opptil 25tusen finner du blandingshester, kaldblodshester, fullblodshester, unghester, ponnier, blant annet.
Med tanke på senere avl kan du jo kjøpe en rolig og trivelig fullblodshoppe eller kaldblodshoppe, de finnes faktisk godt skolert og friske til den prisen, men der er også mange "tornadoer" som trenger massiv skolering og kun er for spesielt interesserte. (ha alltid hesten på prøve i ca en måned før du bestemmer deg for evt kjøp, og få foretatt en grundig vet.sjekk av hesten, med en veterinær som KAN hest)
Kjøper du en blandingshoppe vil jeg ikke anbefale å avle på den, da det ikke er tillatt :o)
Hvordan reglene er for sportsponni-avl er jeg ikke sikker på.
Når det gjelder hestekjøp kan det dukke opp det utroligste, man kan være heldig å få et godt tilbud, eller man kan bli lurt trill rundt.
Lykke til, håper du finner drømmehesten din!
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 28/07/2005 :  14:09:09  Vis profil  Svar med kopi av melding

Det er forskjellig fra person til person hva de mener med sprangemne.
Skal du ha en du skal starte litt, og du har ikke starta noe før?
Skal du ha en du kan starte litt rundt om kring og du har starta litt før?
Skal du ha en du kan satse skikkelig på?

Alle hester kan startes på stevner!
Du kan finne hester fra 6000 og oppover, og det er klart at du kan konkurrere på alle friske hester!
Er du på jakt etter en som virkelig er et sprangemne (definisjon minimum LB nivå) må du nok ut med minst 40.000
Skal du ha en GOD hest, som virkelig går super sprang og du kan ri elite stevner med osv. er disse dyre og kan koste over 100.000.

De fleste kjøper sin første hest til maks 40.000 og konkurrerer litt på den opp til 80-90cm. Det er klart de kan gå høyere de som er billige også, men snakk med trenern din å finn ut sammen eksagt hva du skal bruke den til!

***SPRANGPONNI SELGES SE VIP***
Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 28/07/2005 :  15:29:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heisann!

Prisen på hest er veldig forskjellin fra plass til plass! Hestene her er veldig mye billigere enn på østlandet! Iallfall i følge det jeg har hørt fra en venninne av meg!
Du kan nok finne en hest som følger de krava dine for omtrent 30 000 kr kan jeg tenke meg!
Hva med en litt stor fjording? De fleste (alle?) er enormt gode turhester, og så er det bare å finne en som hopper:) Det er en rase jeg absolutt kan anbefale til det bruket du skal ha den til:D
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.