hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - stevner
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 stevner
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  07:44:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Rister veldig oppgitt på hodet da jeg leser denne debatten!! Jeg sitter i år som leder i denne nyoppstartede klubben det er snakk om her og vil ikke at vi skal komme ut i noe dårlig lys før vi i det hele tatt har rukket å få medlemmer!!

Er litt sent å begynne å gjøre om nå siden stevnet er i dag etter klokken å bedømme... Men nå har vi iallefall gjort en feil og lært!! Er jo det man lærer av er det ikke? Prøving og feiling!!

Opprinnelig postet av Roxira

Enig at det kanskje er litt sent nå. Og kjedelig å avlyse når mange allerede gleder seg, og dere har en rekke påmeldte. Men det er ikke noe i veien for å begynne med blanke ark igjen nå. Det har dere full mulighet for å gjøre, og det håper jeg dere lykkes i. Det er trossalt ikke verdens mest utfordrende oppgave å arrangere et klubbstevne (evnt utvidet klubbstevne dersom dere vil invitere klubber f.eks. i distriktet) med en autorisert dommer. På sikt kan dere arrangere D-stevne som er åpent for alle som ønsker det. Om dere ser på det som et problem at man må ha grønt kort synes jeg dere skal legge litt vekt i å arrangere grønt kort kurs for medlemmene. Det er trossalt et nyttig kurs selv for dem som ikke skal starte D-stevner.
Kopi av melding:

Men jeg ber folk som har med klubben å gjøre og ikke sette klubben vår i et dårlig lys, ved å slenge dritt til folk her.... Hva dere gjør privat er jo opp til dere for det går jo ut over dere som person, men når det gjelder klubben så ber jeg dere beherske dere...

På forhånd takk!!!

For min del så er jeg iallfall fullt åpen for å gi dere en sjanse. Alle gjør vi feil, men det er viktig å lære av sine feil når man ser at man gjør noe galt. Det er sant som du sier i en annen debatt, at veldig mange ikke er klar over dette. Og det tror jeg så visst, men nettopp derfor ønsker jeg at dere skal være klar over det, og sånnsett arrangere med litt annet grunnlag neste gang. Det er trossalt noe dere bare vil tjene på..

Lykke til! Og som sagt.. Dette har fra min side vært mer til hjelp og ønske deres eget beste, enn kritikk. Ser jeg ikke alltid har blitt tolket dithen, og det kan være at jeg har vært for fast i mitt holdepunkt og at det har vært det som har nådd litt negativt frem. Det har selvfølgelig ikke vært meninga å slakte klubben, men ønske deres eget beste i tiden fremover.

Å skaffe autorisert personell kan være vanskelig, men som en klubb på Østlandet ser jeg ikke dette som umulig. Kretsen er pliktet til å hjelpe dere om dere ikke finner noen. Og i fellesferien er det kanskje nødvendig å vente en uke eller to for å finne en dommer som kan.

PS: Oslo og Akershus rytterkrets har DDA/DD1-kurs i september (Østfold har DDA-kurs i november). Nå ligger vel deres klubb i Buskerud, men ofte er disse kursene åpne for medlemmer fra andre kretser dersom det finnes kapasitet. Kanskje det kan være en ide å sende et par av medlemmene på kurs også? Ingenting er bedre enn å ha en grobunn med litt eget teknisk personell. Det gjør en mye friere! Og selv om kursene koster litt, tjener man raskt dette inn igjen ved at man som teknisk personell plikter å dømme gratis for egen klubb.

Ser også at Telemark har SBA (sprangbanebyggeaspirantkurs) i september. Endel av deres "lokale" kretser har akkurat hatt SDA (sprangdommeraspirantkurs) etter hva jeg vet, men nye kurs dukker antagelig opp til våren. Ta evnt kontakt med kretsen om dere ønsker kurs for teknisk personell. Det er mulig å gå opp som privatist (noe som kan være aktuelt for hun som har fulgt kurset for DDA, men ikke har eksamen). Med vist interesse vil antagelig engasjementet for å sette i gang nye kurs også være større.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  17:24:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hei hadde et fantastiks velykket stevne med masse blide fjes!

tenk det a når vi ikke har utdannet dommer engang lol

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  17:32:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

En uautorisert dommer trenger ikke gjøre en dårlig jobb. Iallfall ikke oppfattes som en dårlig dommer. Jeg har mest opplevd det motsatte. Folk er strålende fornøyde for plutselig gikk hesten som vanligvis fikk 50% i LC til 70%. Selvfølgelig man føler seg best i verden! Men man får et kraftig slag i trynet den gangen man møter virkeligheten.. Men som jeg også har sagt.. Uautoriserte dommere trenger ikke være for snille, men jeg opplever det som en gjennomgående tendens. Noe som blir uheldig når man møter virkeligheten og misnøyen med resultatet man får da blir negativt. Det er jo uheldig for den som får resultatet, som hadde et feil inntrykk av hvor i verden vedkommende faktisk lå.

Fint det ikke oppstod situasjoner som gjorde at dere lå på tynn grunn. Det er som oftest slik at ekvipasjer ikke trenger å elimineres pga uholden skikk, at usikkerhetsmessige forhold trer inn, eller ulykker inntreffer (ulykker kan inntreffe med NRYFs reglement i bakhånd, men der har man en del sikkerhetstiltak for å unngå endel av dem. Det blir litt mer fokus på forebygging ved å innføre et reglement over det).

Jeg unner dere absolutt å ha hatt et vellykket arrangement, og håper dere som klubb fortsetter å vise deres vilje til å arrangere stevner også i fremtiden. Men ta temaet i denne debatten til dere, og finn en løsning som er best for dere som klubb og best for de ekvipasjene som stiller til start. Det er noe dere ikke kan tape på, bare tjene på. Så håper dere tar dette til dere, og fortsetter å arrangere vellykkede stevner i tiden fremover. Engasjerte rideklubber er viktig for trivsel og rekrutering. Absolutt!

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  19:30:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

En uautorisert dommer trenger ikke gjøre en dårlig jobb. Iallfall ikke oppfattes som en dårlig dommer. Jeg har mest opplevd det motsatte. Folk er strålende fornøyde for plutselig gikk hesten som vanligvis fikk 50% i LC til 70%. Selvfølgelig man føler seg best i verden! Men man får et kraftig slag i trynet den gangen man møter virkeligheten.. Men som jeg også har sagt.. Uautoriserte dommere trenger ikke være for snille, men jeg opplever det som en gjennomgående tendens. Noe som blir uheldig når man møter virkeligheten og misnøyen med resultatet man får da blir negativt. Det er jo uheldig for den som får resultatet, som hadde et feil inntrykk av hvor i verden vedkommende faktisk lå.

Så enig, så enig!! Been there, done that!!! Derfor holder jeg meg i år bare til Utvidet klubbstevne og klubbstevner!! Siden jeg har begynt å ri for ny instruktør i år, så er ikke ting helt på plass enda...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  21:48:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Så enig, så enig!! Been there, done that!!! Derfor holder jeg meg i år bare til Utvidet klubbstevne og klubbstevner!! Siden jeg har begynt å ri for ny instruktør i år, så er ikke ting helt på plass enda...

Men bare for å presisere en annen ting.. En dommer som dømmer riktig skal dømme likt og med de samme forutsetningene uannsett om det er en skolehest man rir på et klubbstevne, en privathest på et klubbstevne eller på et D-stevne eller annen type stevne på samme nivå. Det er iallfall slik retningslinjene er. Likevel skjer det nok litt forskjell ut fra hvordan det resterende nivået er. Mer for at dommern skal sikre seier til de beste kan det skje "overprising" for å sikre seier for disse, men utgangspunktet er likevel det samme.

Det er viktig å holde en slik standard nettopp for å vite hvor landet ligger, og for at du skal kunne få en ide om hvordan virkeligheten faktisk er.

Olithyon

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  22:29:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Så hyggelig at stevnet gikk bra. Gratulerer. Men jeg må få lov til å kommentere på oppførselen din i denne debatten. Folk her prøver bare å gi råd - og mener på ingen måte å drite deg ut. Jeg blir litt provosert når jeg leser svarene dine, det virker ikke som du reflekterer overhodet over de meninger /råd folk har om temaet. Jeg vet du ikke direkte spurte om råd heller akkurat i denne debatten, men det er naturlig å få svar når man legger ut slikt på et diskusjonsforum.
Det er flere her som har anstrengt seg og lagt ut lange og utfyllende innlegg - innlegg som du bare vifter bort. Jeg synets det er synd at du ikke
ønsker å høre på noen av de rådene som gis her - noen av dem er faktisk ganske nyttige.
Jeg håper også at rideklubben deres ikke møter sanksjoner fra NRYF, men at dere på neste stevne har lært, og arrangerer det slik at det er i tråd med reglementet. Dette innlegget er dog ikke ment som personangrep hvis du skulle få følelsen av det. Jeg ønsker bare å fremheve at dette er et diskusjonsforum og du må her regne med at andre ikke har samme synet som deg. Igjen - vi har kun forsøkt å hjelpe deg / dere i denne situasjonen -ikke å være slemme.

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 23/07/2005 22:32:21 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  14:08:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Men bare for å presisere en annen ting.. En dommer som dømmer riktig skal dømme likt og med de samme forutsetningene uannsett om det er en skolehest man rir på et klubbstevne, en privathest på et klubbstevne eller på et D-stevne eller annen type stevne på samme nivå. Det er iallfall slik retningslinjene er. Likevel skjer det nok litt forskjell ut fra hvordan det resterende nivået er. Mer for at dommern skal sikre seier til de beste kan det skje "overprising" for å sikre seier for disse, men utgangspunktet er likevel det samme.

Det er viktig å holde en slik standard nettopp for å vite hvor landet ligger, og for at du skal kunne få en ide om hvordan virkeligheten faktisk er.

Opprinnelig postet av spoff

Jeg har vært ute og startet en del, stall stevner, klubb, utvidet klubb, D-stevner og E-stevner og ser faktisk at veldig mange dommere desverre dømmer det de liker... Jeg som kommer med min Norlandshest og rir et program til stående applaus kommer da på siste plass med en lav prosent mens andre som kommer fra samme klubb som dommer som rir feil, hesten bukker flere ganger, rygger i holdet og steiler en gang midt i programmet vinner!! Nå mener jeg ikke med det at jeg skulle vinne, men det var jo noen flere på dette stevnet som red bedre enn hun som vant!

Er en dommer jeg ikke gidder å ri for lenger rett og slett for når hun ser meg på Norlendingen ser du hele annsiktet til personer blir stivt... Og jeg får aldri godkjent av henne... Mens har sett personen dømme sin favoritt rase opp i skyenne på stevner enda det er hester som har gått veldig mye bedre... Synes det blit litt for dumt når dommeren henger seg helt opp i en hest på stevnet bare fordi hun liker denne veldig!
Det kalles vel urettferdig!

Selv sliter jeg nå med at jeg blir like fortumlet hver gang jeg rir for en ny dommer, for de ser jo på så forskjellige ting. Og på en måte er jo det bra... Men dummeste jeg hørte var at ei så heller at hesten fløy med hodet i været enn gikk på tøylen til den fikk med seg bakbeina!! Hmmm... Åssen skal en hest få med seg bakbeina når den flyr med hodet i været og ryggen ned?

Klør meg bare i hodet enkelte ganger jeg... Og tenker da ikke noe mer på det stevnet og hopper videre på neste...

Ble litt off topic kanskje, men vi er jo på en måte inne på temaet dommere

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  14:37:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du vil nok kunne oppleve å få litt varierende resultat av ulike dommere. Men dette med rasehat er mer utbredt blant raseeierne selv, enn hos dommeren. Man skal som dommer dømme det man ser. Det man ser er en hest som har en gitt grunnkvalitet. For en hest med gode gangarter er kanskje utgangskarakterern 7 for hver øvelse. Mens en hest med mindre gode gangarter kanskje har 5 som utgangskarakter. Når en bedømmer øvelse for øvelse tar du utgangspunkt i grunnkarakteren, og vipper opp eller ned ut fra hvordan øvelsen utføres. Man kan si at det er urettferdig at man rir med ulikt utgangspunkt, men det er nettopp slik dressuren er. Det som dømmes er det dommeren ser. Om hesten ikke har kvaliteter slik at du får vist det du skal kan du heller ikke dømmes 100% for god ridning, selv om dommere til en viss grad også ønsker å belønne gode ryttere dersom de rir godt. Men man kan dessverre ikke under dressurklonkurranser slik de er i dag velge vinner kun ut fra "feilfri" ridning, dersom en annen ekvipasje scorer høyere på de andre elementene som også skal belønnes innen dressuren.

Det er i disse dager satt sammen en arbeidsgruppe som jobber med å innføre det man har valgt å kalle "Ryttertest i dressur" i Norge (vært litt ulike navn på dette tidligere, bl.a. er "Dressurryttertest" vært brukt). Dette er en konkurranseform som har vært i Tyskland i mange år, og både Sverige og Norge er nå i gang med å innføre dette. Dette er en konkurranseform hvor nettopp god ridning skal belønnes bedre enn hestens kvalitet. Det vil være klasser fra LC til MB. Under en slik konkurranse vil en trener og en dommer gå sammen å gi deg en helhetlig vurdering på nettopp deg som rytter. Du vil til en viss grad dømmes for hvordan hesten går. Ideen er å dømme god ridning, og i god ridning har man en rytter som sitter og rir pent, og bruker hjelperne på en måte slik at ridningen blir god. Man kan riktignok sitte pent, uten å bruker hjelpere, og ideen er ikke å belønne god sits med manglende god ridning, men god ridning kombinert med god sits. Så sånnsett må man se litt på hvordan hesten går, og hvordan den lyder hjelperne, men du skal ikke trekkes pga hestens gangarter. Dette er en konkurranseform som vil være viktig for å høyne grunnkvaliteten blandt de ferske rytterne, men vil også være en konkurranseform hvor ryttere som er dyktige, men som har manglende kvalitet på hestematerial også skal få anledning til å vise hva de er gode for.

Det blir veldig interessant å se når disse ryttertestene innføres i Norge. Tyskland har svært gode erfaringer med dette, og har en masse av ponniryttere og juniorer/unge ryttere som tydelig bærer preg av at dette har vært et fokus i landet over litt tid. Slike klasser er høy prestige å score høyt på i Tyskland..

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  17:27:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
En ryttertest hørtes artig ut!!! Noe jeg vil garantert prøve når det kommer!! Noen anelse når denne blir innført??
*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  18:26:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hei!

har opplevd at en godkjent dommer gav meg 74% på stevne og jeg var helt i skyende men så dro jeg på stevne med ikke godkjent dommer (samme som i helgen) og fikk faktisk "BARE" 63%
det synes jeg vikret forunftig og flere dommere dømmer opp varmblods eller kjente ryttere forann talent! derfor norge ikke gjør det sterkt på internasjonal nivå da dommeren ikke bry seg om navnet til hesten!!!!

ang at jeg vifter bort andres råd og formaninger!
noe jeg ikke gjør!
men man trenger ikke skrive side opp og side ned ang et ufoesielt stevne bare fodi man ikke liker tanken på at det heter uoffesielt stevne!

la oss kalle det treings stevne og så er alle fornøyde

kult stevne i helgne roxira !!! synd lady tråkket utenfor elles hadde du vunnet

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  22:08:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En ryttertest hørtes artig ut!!! Noe jeg vil garantert prøve når det kommer!! Noen anelse når denne blir innført??

Det er noe man ønsker å innføre så raskt som mulig. Man håper man kommer Sverige i forkjøpet. Det er allerede satt sammen en arbeidsgruppe som skal se på dette (og de er igang), så alt for lenge til er det nok ikke.. Man har også laget programmene. Tatt utgangspunkt i programmene Tyskland bruker fra LB til MB, og i tillegg lagt til et LC-program (Tyskland har ikke dette, men vi vil ha det i Norge). Jeg har sett disse programmene, og synes de ser veldig fine ut for sine nivåer.

Uten at jeg vet noe tipper jeg rundt jul kanskje. Enten før eller etter.. Kommer nok til å bli litt mer fokus på dette, og kanskje snakk i hestebladene også etterhvert. Seminaret som var på Skauen 10. juli hadde fokus på dette, og i den anledning hadde også NRYF et kurs for dommere og spesielt inviterte dagen i forkant.

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  22:14:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Tigull the best 4 life:
Jeg velger bare å si "ingen kommentar". Debatten taler vel for seg selv med at jeg bare rister oppgitt på hodet, og innser at det ikke er så enkelt å nå frem. Jaja..

Som sagt.. Jeg håper dere har tatt lærdom, og at andre i klubben (jeg vet jo det er minst en i styret som har tatt til fornuft her) vil ta kritikken som verdifull kritikk til å bli bedre neste gang. Jeg har full tillit til at dette er mulig, og håper dere får det gjennomført.

Lykke til!

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 24/07/2005 22:15:19 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  22:34:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hei!

har opplevd at en godkjent dommer gav meg 74% på stevne og jeg var helt i skyende men så dro jeg på stevne med ikke godkjent dommer (samme som i helgen) og fikk faktisk "BARE" 63%
det synes jeg vikret forunftig og flere dommere dømmer opp varmblods eller kjente ryttere forann talent! derfor norge ikke gjør det sterkt på internasjonal nivå da dommeren ikke bry seg om navnet til hesten!!!!

<klipp>

Da spørr jeg deg hva slags klasse du startet. Ser på startlistene at du startet LE i helga. LE er ikke noe offesielt program, og det finnes altså ingen retningslinjer til hvordan denne klassen skal dømmes.

LD er derimot et offesielt program, men til forskjell fra de andre programmene er LD mer en type ryttertest enn hva de andre dressurprogrammene er. Utenom de målsetningene som er nevnt i programmet er det veldig varierende hvordan dommere dømmer dette nivået. Rett og slett fordi man ikke nevner LD noe særlig på dommerkurs eller i reglement/retningslinjer, og dømmingen da stortsett blir litt "selvtolket". Dessverre, for det er jo viktig også i LD og kunne sammenlikne fra gang til gang.

Fra LC er det heldigvis litt mer likhet i dømmingen (iallfall blant de autoriserte dommerne) etter hva jeg har erfart. Men det skjer forskjeller..

Angående dette med raser henviser jeg til mitt svar jeg ga til Roxira med grunnkvaliteter. En ting er at du må ri "feiltfritt" for å score høyt. En annen ting er at det ikke bare er feilfrihet man dømmes for i dressuren. Og det er (dessverre for mange) slik at en hest med bedre gangarter og bedre grunnkvalitet skal ha en høyere utgangskarakter for hver øvelse enn en hest som mangler dette. Dette er ikke avgjørende av rase, men mer type hest. At litt tunge raser har tilsvarende gangarter er veldig vanlig. Men det skjer selvfølgelig unntak.

PS: Sitter og surfer på klubbsidene deres apropo.. Endel spennende forslag dere har fått inn i logokonkurransen. Noen mer ubrukelige i logosammenheng, men flere som er gode og i tillegg godt egnet til logo. Husk at de med bilder sjelden lar seg brukes på en god måte f.eks. på støyfer, trykk, og til andre klubbeffekter. Mitt tips er en ren svart/hvitt-logo, men det er mitt tips Og dere har jo flere aktuelle logoer selv etter å ha satt det kravet! Lykke til..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 24/07/2005 22:38:42 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/07/2005 :  23:42:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
har skjedd i ld oxo at jeg har fått sky høy bedømming av godkjent dommer og lav av ikke godkjent!

en dame trudde vi hadde distrikts stevne for 2 årsiden når jeg startet på et stevne og da ble jeg særdeles godt dømt glis jeg vant

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2005 :  16:17:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Tiril: Fra nå av blir alle stevner som klubben arrangerer arrangert som klubbstevne eller utvidet klubbstevne! Også stevner arrangert i regi av klubben.

Eneste som blir uoffisiellt hos oss er den årlige uoffisielle utstillingen og seff konkurranser som vi har på overnattingsturer... Narturstier og hinderløyper osv...

Det er ikke værdt å risikere at klubben blir lagt ned pga at vi ikke følger reglementet.. Er du ikke enig?
Nå har vi gjort en feil, og det får vi bare ta på oss og unnskylde oss for, også får vi fra nå av ha autoriserte dommere på våre stevner... Det er bare å planlegge stevnet i god tid, så er det ikke noe proble å få tak i dommer... Så får vi heller mase på at Elin og Nina kan gå hele dommer utdanningen så vi kan fortsette å bruke dem!!

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.