hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ideer til tiltak i stallen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Ideer til tiltak i stallen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  18:17:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jeg har en gammel stall som egentlig kunne hatt godt av total renovasjon....
Men så er det de pengene da

Noen ideer på hva jeg kan gjøre der inne som ikke er så dyrt?
Det er litt kjipt der inne fordi det er bærebjelker overalt, men jeg må bare gjøre det beste ut av det. Malte muren ifjor, gråhvit farge.
Taket består av kalkrester og det er en steinvegg som også er kalket. Skulle gjerne kalket dette opp igjen, men er det lurt ettersom det er i en stall?? Vinduene er gamle, så jeg får ikke en gang vasket dem...
De sitter fast.....
Ellers er det tømmervegg, men jeg vurderer med tiden å legge panel.. Kun for min egen skyld tror jeg, Blida er ikke så kresen

Noen forslag????

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  20:43:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Hm..jeg har ikke så god greie på kalk og sånn, men det kunne jo kanskje være en ide å vaske der det er mulig, og pynte litt? Ikke sånn glorete da, men kanskje kjøpe noen greier på ikea, eller noe sånt? Så hjelper det alltids å holde det ryddig, ikke la ting ligge å flyte i stallgangen, kjøpe inn litt billige skap og kasser på hjul o.l. til å ha dekken og småsaker i. Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  21:08:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Var på Ikea på lørdag faktisk. Fant myyyye fint!!!! Gøy å handle der =)
Skap har jeg ikke tenkt på, god ide!

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  22:39:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Ane&Blida: hva fant du på Ikea som kan være fint å ha i stallen? Selv som forrytter har jeg behov for å ha ting og tang i skapet til forhesten min, og jeg har da kjøpt en stor plastkasse med lokk til å ha stæsjet mitt i :)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  23:51:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte noen trekurver(4 stk i forskjellig str) og ei klokke til å ha på veggen og en gjennomsiktig plastikkboks med fargerike blomster på. Skulle gjerne ha kjøpt mer men kom ikke på mer da. Synd jeg bor såpass langt unna....
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 08/07/2005 :  23:11:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Du kan fint kalke veggene i stallen, kalk er ikke giftig for hesten, tvert imot! Du kan kjøpe kalkpulver på felleskjøpet faktisk, sånn som er meninga å ha i fôret som kalktilskudd, og blande det med vann og bruke. Holder også fluene unna!
Knagger og kroker er jo kjekt å ha på veggen, ser litt finere ut med en ordentlig knagg å henge hodelag/grimer/etc på, enn at de henger rundt om kring på spikrer i alle forskjellige høyder. Heng et par knagger i samme høyde på en vegg, og vips så ser det ryddig ut.
Gamle garderobeskap er kjempekjekke å ha, sånne med et stort rom i halve og hyller i andre halve, samt ei stor hylle øverst. Da kan du henge salhengeren i det store rommet og ha ei kjekk kasse under med småting, pluss at du kan ha masse stæsj i hyllene på sida. Dekken er fint å legge øverst. Masse plass!

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 09/07/2005 :  10:41:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Næmmen så fint da!!! *glede seg til oppussing av stallen*
Skal se om jeg ikke får kalket opp i løpet av sommeren. Leier også ut stallplass, så det hadde vært gøy å få sjaua litt der inne. Ble litt trangere når det ble to ryttere som har utstyr ;)

Ang panelen jeg nevnte så får vi se. Det er grove tømmervegger som går i en slags kuleløype nedover mot gulvet.. Steinveggen er heller ikke rett. Det er derfor det er litt vanskelig å finne på ting synes jeg. Sikkert bare jeg som er litt A4, men jeg synes plassen blir litt begrenset da...
Man kan liksom ikke ha salen hengendes overalt fordi salopphengeren ikke kan henge på veggen...

Må også ha nytt gulv, har gått høner der inne for mange, mange år siden, så Blida har faktiks klart å skrape seg igjennom gulvet! Har nytt gulv i boksen. men resten er jo ikke noe bedre tipper jeg...

Sukk, kanskje jeg bør begynne å spille lotto??????

Redigert av - AneBlidaBranaTindra den 09/07/2005 10:43:30 Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 12/07/2005 :  16:23:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Et malingsstrøk her og der gjør ofte susen;)
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 12/07/2005 :  17:21:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg pussa akkurat opp det gamle fjøset vårt, og gjorde det om til stall. Det hjalp VELDIG bare å vaske og male i en lys farge. Og som andre sier; spikre opp knagger, finn noen skap (kanskje male i en knall farge?), og gjør det så koselig som mulig...:)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  18:35:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Ja,nå har vi pusset skikkelig opp i stallen. Jeg og to andre har satt opp en stooor boks til, og malt stallen og stolpene. Nå er det skikkelig fint der. Skal nok male litt mer og kalke veggen, men det er mye koseligere der nå. Skal også ordne til et eget salrom, så her skal vi ikke ligge på latsiden nei! ;)

Men det er jo så morro da, når det hjelper.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.