hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - vasking av boks
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 vasking av boks
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Cas_ico

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2005 :  21:06:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCas_ico  Svar med kopi av melding
hei Jeg lurer på hvor ofte, omtrent, en boks bør rengjøres skikkelig, med vann og greier
"Øvelse gjør ikke mester.
Perfekt øvelse gjør mester!"

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2005 :  21:15:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Pleier å ta en skikkelig stor-rengjøring av hele stallen på sommeren når hestene er på beite. Da kan man også male veggene og gjøre unna reprasjoner og vedlikehold.

Ellers spørs det litt på hvor skittent det er. Holder du det jevnt over rent i boksen, med å lufte regelmessig, fjerne spindelvev osv, holder det med en vask i året.

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2005 :  21:17:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
På gården jeg rei før vaska vi spilt og bokser og størsteparten av stallen en gang i året, da på vårparten da det begynner å bli varmt i lufta. Ble faktisk veldig koselig, fordi vi samla mange folk og vaska og vaska :) Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 13/06/2005 :  21:52:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Vi tar ut gummimattene, sprayer stallen innvendig fra topp til tå med vaskemiddel spesielt til staller og vasker/skrubber alt på sommeren. Tror ikke det hadde vært nødvendig med mere vasking.
Therese
Gå til toppen av siden

Cas_ico

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2005 :  22:54:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCas_ico  Svar med kopi av melding
Ok! Takk for svar :)
"Øvelse gjør ikke mester.
Perfekt øvelse gjør mester!"

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2005 :  09:56:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Vi vasker boksene to ganger i året! Vasker over boksene ved juletider slik at det ser litt pent ut. Også er det stor rengjøring om sommeren hvor vi også maler boksene. Noe som ikke alltid er like lett hos oss siden ikke alle hestene er ute på beite om sommeren.
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

anki15

» VIP

Skrevet - 15/06/2005 :  17:39:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
På rideskolen som jeg jobber på pleier vi å vaske hver sin boks om sommeren når hestene er ute på beitet hele døgnet. Da har vi en liten konkuranse om hvem som greier å få den reneste boxen. Veldig kjekt! Da har vi musikk på full guffe! Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2005 :  20:52:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg vasker boksen ca 1 gang i uka hvis det er møkk eller liknende på veggen. Det hindrer innvasjon av fluer ol...

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 26/06/2005 :  21:35:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff Det meste i stallen vår er laget av tre, så vi kan ikke vaske, da blir treet ødelagt. Så hele stallen er stappfull av spindelvev. Og i fôrrommet er det veeeldig høyt under taket så det blir vanskelig å vaske. Så står det mye skrot i halve fôrrommet, som jeg vil ha vekk, det vil de fleste andre også men de som eier skrotet har ikke noen andre steder å gjøre av det...
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 27/06/2005 :  08:53:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Roxira: Jeg kom bare til å tenke på en ting. Blir det ikke veldig fuktig og tørker seint da du vasker ved juletider? Er jo kaldt ute, og ikke så veldig varmt i stallen heller..(Nå veit ikke jeg hvor varmt du pleier å ha det da men..) Dette er bare noe jeg forestiller meg, så mulig jeg tar helt feil altså
- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 17/07/2005 :  19:07:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg syns det er passe å ta det omtrent en gang i året, f.eks. om sommeren, når hestene kan stå ute hel døgnet til boksene har tørket.

Begynn med å ta ut all flis i boksene, pluss evt gummimatter, som rulles sammen og legges i en trillebår. Mattene kan du tippe ut av en plass de kan ligge noen dager, til spyling og tørking.

Så støvsuger du, helst med industristøvsuger, den flisen du ikke fikk ut med greip.

Deretter kan du høytrykksspyle vegger, gulv, og tak, før du lar det tørke et par dager. Viktig at det blir helt tørt, så det ikke oppstår fuktighet mellom gummimattene og gulvet!

Nå kan du evt. male der det trengs, men da er det viktig å lufte godt ut før hestene får komme inn igjen i stallen.

Til slutt legger gummimattene på plass igjen, og har inn ren flis.
Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 18/07/2005 :  20:14:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selve boksene vasker jeg grundig én gang i året; om sommeren når hestene kan stå ute døgnet rundt samtidig som det er mye lettere å få tørket alle matter o.l. utendørs. Krybber og drikkekar vaskes selvsagt oftere, av hygieniske årsaker.. :) Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 19/07/2005 :  09:15:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Uff Det meste i stallen vår er laget av tre, så vi kan ikke vaske, da blir treet ødelagt. Så hele stallen er stappfull av spindelvev. Og i fôrrommet er det veeeldig høyt under taket så det blir vanskelig å vaske. Så står det mye skrot i halve fôrrommet, som jeg vil ha vekk, det vil de fleste andre også men de som eier skrotet har ikke noen andre steder å gjøre av det...

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

Du kan selvfølgelig vaske selv om stallen er laget av tre! Ta en kost og tørk bort støvspinnet og vask overflatene på treverket. Har selv stall der mye er treverk og det går fint an å vaske der.
Jeg har storrengjøring to ganger i året, sommerstid og rundt juletider.
Ellers så skrubber jeg litt av veggene hvis de er blitt skitne (har hvitmalte vegger, fint og koselig men ganske upraktisk )

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.