hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Heste sang
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Heste sang
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

beat

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  13:17:19  Vis profil  Svar med kopi av melding

Som noen kanskje vet her, så har jo jeg blitt mamma. Og som en god mor skal jeg da prøve å synge litt for guttungen. Han er jo bare 4 mnd snart, og tenkte at jeg skulle synge heste sanger. Slik at han får det inn med “morsmelka”.
Fola blakken har jeg jo sunget en del, men så fant jeg en sang som heter Vesleblakken.
“Den er sikkert fin”, tenkte jeg da og begynte å synge til han. Men den var jo bare så, sinnsykt trist at det endte med at jeg satt å gråt og gråt. Og guttungen bare stirret rart på meg. Stakkar... han skjønte nok ingen ting!!

For de som ikke har hørt den, slik går teksten;

I en liten stue langt fra bugdens ståk og strid,
hørtes barnelek og latter når i blant du gikk forbi.
Men en dag brøt sorgen inn i gledens harmoni,
Vestegutten var blitt syk og lå i feberfantasi.
Langt det var til doktor, kanskje livet snart var slutt.
Hjelpen måtte hentes for å redde Veslegutt.
Ned i stallen stod en snill og trofast kamerat;
“Kjære Vesleblakken, du må ta den lange veien fatt”.

Ref; Blakken reddet livet for sin aller beste venn,
men av Blakkens eget liv var siste dagen rundet hen.
“Så takk da, kjære Blakken, du min aller beste venn.
Aldri får jeg se deg, aldri klappe deg igjen...”

Blakken drar av sted på livets aller lengste vei,
Og han tenker:”Jeg vil gjøre alt og bringe hjelp til deg”
Lyse minner dukker fram, han husker alle dem,
Hver gang han med Veslegutt på rygg fra marken travet hjem.
Snart er de i bygden fremme, doktor hentes med.
Men den vei tilbake ble nok lenger enn hit ned.
Tunge bakker ble for mye, men det gikk til slutt.
Tenk at slik han måtte hjem med hjelp og liv til Veslegutt.

Ref; Blakken reddet livet for sin aller beste venn,
men av Blakkens eget liv var siste dagen rundet hen.
“Så takk da, kjære Blakken, du min aller beste venn.
Aldri far jeg se deg, aldri klappe deg igjen...”

How strange, that so often, it all seems worth it.

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  13:24:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er det ikke laget en historie om denne Vesleblakken også? Mener å ha lest den et sted.
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  13:31:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo, det er det. Populære på 60 tallet tror jeg.
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  14:40:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Veninna mi sang denne sangen inn på cd. Hun er lokalsangerinnen her omkring.. =) Når oslo gosple kor kommer på refrenget er sangen utrolig fin!!!
Utrolig fin sang, men slutten er jo så trist. Har lest historien, den er utrolig rørende synes jeg..

Men samtidig så sier det vel sitt om hester, de gjør det meste for deg...uansett..

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  15:06:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Det der er en vanvittig trist sang! *tårer i øynene*
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  15:52:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ane&Blida: Er det noe mulighet for å få kjøpt en plate der hun synger denne? Jeg er litt dårlig på melodien på denne, så det blir sånn hips om haps når jeg synger ;)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  16:09:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Husker farfar pleide å ha med på fanget, og så satt jeg liksom over låret hans mens han liksom humpet sånn at det skulle være som å ri på hest.. Og så "sang" han.. Ride, ride ranke

Her er teksten, for de som vil synge Jeg tror ikke farfar hadde som mål at jeg skulle bli hestejente, men jeg ble det..

Ellers er jeg enig.. Vesleblakken er trist..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  16:57:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Mener at jeg har sett Vesleblakken på film en gang! Den var jo helt grusom.. Har også lest et eventyr som har omtrent den samme handlingen.
Selve sangen er jo utrolig trist da!!;'( minner meg om hvor trofaste og godhjertede dyr faktisk kan være!

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  18:04:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Beat: Cden heter Frem fra glemselen. Vet ikke om den selges over alt og om den selges lenger i det hele tatt, da opptakene ble gjort for noen år siden.. Du kan jo sjekke. Hvis ikke går det an å søke litt på nettet etter den...

Historien har jeg lest i leseboka i 6.klasse.. Snufs, snufs.

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  21:33:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Så trist.. *snufs*
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  22:14:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ååh, den filmen der så jeg sykt mange ganger. Grein like mye hver gang. Du får ta med Storm til Vesleblakkens rike når han blir stor nok; det er jo museum der. Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  22:30:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
http://www.home.no/fremfraglemselen/

Fant en side, går sikkert an å bestille el no sånt no

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 27/07/2005 :  13:15:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hei! gråter sangen er jo trist!
vet noen hvor historien finnes!

tenkt noe om trail eller beat?

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 28/07/2005 :  02:17:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
har hørt en annen versjon av den sangen, tror jeg. vi sang den på morgensamling på folkehøgskolen en gang (hestelinje = mange triste ansikter) Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2005 :  23:14:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
søk på sangen på BearShare hvis du har det!
Gå til toppen av siden

Gitte F

Skrevet - 08/08/2005 :  22:54:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
Er vistnok en sann historie dette. Noe som gjør den ennå tristere. Finnes en statue av Vesleblakken et sted også, vet bare ikke hvor (Lillehammer-området?) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.