hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kan ikke bli syk nå!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Kan ikke bli syk nå!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kurre

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  12:35:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff,jeg har pådratt meg "noe".
Var i Seljord i helgen og der må det være noen ekle basiller,for nå er jeg sår i halsen og har feber...
Også jeg som har så tett program de neste ukene??
Dette kan jo bare ikke skje nå!Reiser jo til Geilo i morgen...og stevne igjen Fredag...og...Urrrk...

Trenger fort-bli-bedre-tips!!!

(Annet enn ligg stille og hold sengen,for det har jeg heller ikke tid til...)

www.forum-hest.moo.no

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  12:42:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Drikk mye, ta et tørkle rundt halsen, ta en.. ehm, sterk en eller en smertestillende før du legger deg og sov godt (men for all del, ikke begge delene sammen, for da sover du fort litt for godt) ;-) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  12:46:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
drikk dråper fra solhatt eller ecinaforte tror jeg det heter.. virker kanon. ellers ta en nesten overdose av c vitaminer, kamillethe med MASSE honning og kle deg varmt og husk å spise sjokolade!.. litt kos med hest pleier og å være gavnlig for kropp og sjel :)

Nesespray om du er tett og strepsil til halsen.
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  12:47:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syk jeg også... Og i dag som vi hade fri!

Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 05/06/2006 :  13:20:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser ut til at du har fått noe av det samme som meg.. Feber, vondt i halsen. Som etterhvert blir hoste og ekkelt :(

Jeg er sengeliggende for 5 dag på rad nå Håper du blir fort frisk! Jeg for min del gikk glipp av muntlig eksamen og greier..

(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 05/06/2006 :  13:24:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
God bedring til dere alle sammen!
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  14:34:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ester-C. Veldig bra da den deponerer seg i kroppen og ikke bare fyker rett ut... C-vit kan jo ikke lagres i kroppen, men denne virker 24t.
Ta 2 morgen, 2 middag og 2 kveld. dette er overdose da, og bare til du blir bedre.
Ellers hold alle kanaler åpne, som nese, øyne, hals osv.
Mange får betennelse fordi de ikke holder bihulene åpne for de føles ikke tette, spray!!!
Om du ikke er tett så spray likevel med saltvannsoppløsning.
God bedring til deg

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  14:44:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg er også syk, begynte med det samme hos meg. vondt i halsen og feber. Nå er jeg bare tett i nesa og hoster noe forferdelig, vært sånn i over ei uke. Men det hindrer ikke meg, jeg holder på som før ;)

Men har hørt at varm melk med honning i skal hjelpe. Ei venninne av meg som kjente at a var på vei til å bli dårlig, hu drakk dette, og dagen etter var alle symptomer borte :)

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  14:54:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Tro det eller ei. En skikkelig joggetur hjelper mot forkjølelse :)

Elles er varm melk med honnig å anbefale.

God bedring folkens!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  16:38:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Har vel ikke så mange gode råd egentlig, men dere får ha god bedring, og bli fort friske
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  16:47:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

er du forkjølet skal du IKKE trene... det kan gjøre ting værre. kroppen er svak, og opptatt med å gjøre deg frisk... det er iallfall det jeg har hørt/lest (og medisinstudentkjæresten er enig)

c-vitamin hjelper egentlig ikke om du allerede er syk såvidt jeg har forstått, men du kan jo ta det likevel:) spis hvitløk og paprika. spray nesen. drikk MASSE vann og sov...:) varm drikke hjelper også på å løse opp slim og ekkelheter.

god bedring!

...:: ::.. Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  17:48:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
mormoren min har gitt meg et tips om å drikke varmt/lunkent vann (kan sikkert bruke te istedet) med noen få dråper konsentrert peppermynteolje i... det er godt for halsen og renser godt i tette kanaler...:)

så her kommer et utdrag fra en liten bok jeg fikk til jul; Den lille hushjelpen.

*sink skal være bra mot forkjølelse. når man kjenner at man begynner å bli forkjølet tar men sinktabletter.

*hvitløkskurer. hvitløk i alle former er bra mot forkjølelse. men helst fersk hvitløk.

*C-vitamin; ta 3-5 gram c-vitamin fordelt på minst 3 doser i døgnet.

*Ingefærte; brygg te på følgende måte; ta ca 15 gram skrelt, fersk ingefær. la den trekke i kokende vann i 10 minutter. Sil teen og drikk den! drikk deretter en kopp annenhver time. Smak gjerne til med 1 ss honning og/eller saften fra 1/2 sitron.

*Tabasko; har man rennende nese, drikk et glass med 3-4 dråper tabasko. etter ca 5 minutter slutter det å renne.

*mot halsondt; løs opp en strøken ts salt i et glass med varmt vann og gurgle det. (nei, det smaker ikke godt!)

*brygg en kopp te av 1 presset sitron tilsatt 2-3 ss honning, drikk en kopp annenhver time.

*god bedring:)*

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  18:10:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

er du forkjølet skal du IKKE trene... det kan gjøre ting værre. kroppen er svak, og opptatt med å gjøre deg frisk... det er iallfall det jeg har hørt/lest (og medisinstudentkjæresten er enig)

Opprinnelig postet av Elenion

Syntes det hørtes ganske logisk ut å jogge jeg... Man svetter ut litt bakterier og sånt. Men har man feber i tillegg skal man ikke gjøre noe. Når man er varmet opp i kroppen stiger kroppstemperaturen så da får man jo bare høyere feber...

-Marte Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  18:36:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Man kan godt jogge hvis man ikke har feber. Men for all del ikke press kroppen om du har feber, det gjør vondt verre. For å drepe "basselusker" i halsen, gruggle med ren sitronsaft og svelg litt også. Funker best når du begynner å kjenne på noe :) Drikk kokt vann og pøs på med c-vit. Ikke så masse at man driter seg ut :)

Holder en knapp på sitronsaft jeg :) (fordi om det er j..... suuurt )

Beate & Alger Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  19:03:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Elenion

Om du bare er forkjølet hjelper det å jogge lett. Men om du har feber må du ikke finne på å trene.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 05/06/2006 :  20:43:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
jeg mente med feber ja...:) trodde det var det du og mente da du sa forkjølet..beklager, misforsto;)
...:: ::.. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.