hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Pris på hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

equador_it

» VIP

Skrevet - 02/05/2003 :  14:07:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hav synes dere er en grei pris for en kose/hobbyhest som kan litt dressur, men også er veldig snill og tolmodig?
Jeg fikk høre at jeg ikke kunne ta mer enn 7000 for en avdanka traver, bare pga den hadde gått løp, er ikke det litt feil?
fikk også vite at hesten ikke var vært mer enn 7000 selv om den ikke hadde gått løp en gang.
jeg synes dette er feil, men hva synes dere?
synes dere det er mye med 10000 for en hest som har vært ridehest i 2 år, og er trafikksikker og barnevennlig?

Redigert av mix1 den 02/05/2003 17:43:55

Mezzy

Skrevet - 02/05/2003 :  14:20:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
jeg synes ikke 10000 er for mye men hva vet vel jeg

Gå til toppen av siden

Magic

» VIP

Skrevet - 07/05/2003 :  12:55:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prøver selv å selge x-traveren min. Han er utrolig snill og rolig, har INGEN uvaner, men er ikke 100% trafikksikker. Kan helle rikke dressur eller å galoppere. Har hatt mange interesserte men kun ett direkte bud, på 5000!! Det synes jeg var alt for lite! Vil i det minste få igjen 10'000 for han, det er han verdt!
Skal man ned på 7000 må det være en skvetten/stressa/heit eller skada traver... Synes det er billig for en 100% frisk og trygg hest!
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2003 :  12:58:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
generelt sett er 10.ooo for en frisk,å "normal" hobbyhest billig uansett!
Hviss man tenkte på at man kan få saler til langt over 20.ooo lixom!
Så synes du ihvertfall bør få 10 for den!!!
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2003 :  01:42:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Sett opp en liste over hestens egenskaper; alt den kan, alle gode egenskaper som gemytt etc., alder, helse og tidligere skader, hva hesten liker å drive med (egnethet) og hvordan hesten fungerer med andre hester.
Sett så opp en liste over alt hesten ikke er bra på; trafikksikkerhet, f.eks., hvordan den er å ri hvis den er hard på bittet etc. etc. Alt du mener er litt dumt.

Så kan du sette de to listene opp mot hverandre og se hvor mye negativt det er kontra positivt.
Da er det lettere å danne seg en mening sånn objektivt på hva du skal sette som pris på hesten.

Brukshest med godt gemytt og god helse og ikke over 16 år er etter min mening verdt 15.000.- eller mer uansett rase.

Mvh Line.

Redigert av cowgirlchris den 10/06/2003 00:46:20
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2003 :  00:46:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Enig med Line her, en ok brukshest uten store feil er verdt 15 000,- eller mer... Prisene på hest har økt de siste årene.

Men det er generellt vanskelig å selge hest om dagen. Vi holdt på en stund for å få solgt kaldblodshoppa vår. Hun var 9 år, premiert, god stamme, drektig med en bra hingst m.m. Føllet hennes har vi fortsatt, den har også vært til salgs lenge.

Ei venninne av meg prøver fortvilet å få solgt en to års hest. Perfekt hest for de fleste "hobbyryttere", og kan sannsynligvis nå et akseptabelt nivå innen alle grener (unntaket er løps-sport selvsagt). Hun har ikke fått en telefon en gang. Hun forlanger jo rett mye for den, men prisen er diskuterbar - vil bare prøve å holde de useriøse unna.

Hestemarked = kjøpers marked

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.