hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - islandshest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 islandshest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

lille_troll
» VIP

Skrevet - 17/04/2003 :  16:56:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg og min venninne har nå bestemt oss for å kjøpe hest sammen. (Eller det er jeg som skal kjøpe, men hun skal ha hesten på halvfor. Vi deler da på alle utgiftene)
Jeg er ridd lenge, min venninne også, men ikke så veldig mye på islandshest, men vi kan tølte!!
Jeg har bare 20-25.000,- jeg kan bruke på hest, men har da litt ekstra penger til utstyr og vetrinær.
Kan man få en fin islandshest til denne prisen?
Er det vanskelig å få tak i en isl. hest til denne prisen? Noen som har forslag til hvordan jeg kommer i kontakt med noen som selger islandshester?
Hvordan fikk dere tak i islandshestene deres? Det vil vel ikke lønne seg å importere fra island?

Redigert av mix1 den 14/05/2003 12:52:39

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2003 :  17:26:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
JA, du vil ikke få en god fire eller femgjenger for den prisen, men kansje en utrent unghest. Husk at du kan få en god fjording til den prisen. Jeg anbefaler deg islandshest på det varmeste, men prøv mange, og ikke bare en rase. Så skal du se=) Lykke til uansett=)

Elizabeth, Miriam, og Stormegutten da=)
Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 17/04/2003 :  17:35:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Hei.. Fikk også en islandshest men kunne ikke så mye... Lært myeeeeee bare av å få en.. Den er 6 år og kosta 40.000. Den har grisepassen som jeg jobber for å få den vekk... jeg tror ikke du får en lært opp islandshest for den prisen fordi prisen på islandshester er ganske høye... Tror nok at du da må lære hesten gangartene selv.. Men d er lurt, prøv andre hester også!!!

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2003 :  18:37:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
tror heller ikke at du får en god 4/5gj for 20 000 som ikke har sommereksem eller er over 20 år....

anbefaler islandhest på det varmeste...
Gå til toppen av siden

HelgaV
» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  00:36:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
ska du ha ein god islending må du opp i 40000-50000 .

min hopper 1.10 og tølter som ein gud. ville ikkje selt'n for mindre enn 70 000 - 80 000. men han har ekstreeeemt god stamme.
Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  09:04:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
HelgaV hvem er foreldrene?? Min har også god stamme..

Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  15:38:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
du kan få en helt grei hest til 30 000/35 000 om du er heldig. det kommer ann på hvem som eier den òg. en del har veeldig stive prisaer på hestene sine òg. siden du ikke har ridd så lenge på islandshest så regner jeg med at du trenger en lett tøltende hest og da blir hesten ofte over 35 000. så spørs det, hva vil du bruke hesten til?

vil ikke anbefale at du importerer direkte fra island selv, men du kan la erfarne hestefolk gjøre det for deg, som kjenner det islandske markedet bedre. men det beste er vel norskfødt, oppvokst i flokk.

du kan få en god fjording for den prisen, men det blir ikke det samme. væremåten er helt forskjellig! fjordingen er mer brautende og har mindre respekt for rytteren enn islandshest i de fleste tilfeller...
Gå til toppen av siden

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  16:58:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
Hva faen så nekative dere er!!!!
Jeg rir en Islandshest som var 8 år da den ble kjøpt!!
Han kostet 20.000 og er natur tølter.
De fikk han fordi han var litt tyn og eieren hadde ikke noe tro på han..
Nå er han 21 år og er verdens beste hest!!
Han tølter som bare det og er super for alle mann!
Han har vært nm i spurt tølt også!!
Så jeg tror du vil finne en fin hest for denne prisen!!
Reis til Island eller se på internett!!
Ri Islandshest, det gjør livet til en fest!!

Ri Islandshest, det gjør livet til en fest!
Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  17:35:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Ja men d vi mente var at visst de skulle ha en islandshest med reine gangarter og 100% frisk koster den mer enn 20.000-25.000
Ja du kjøpte en som var 8 og nå 21 men du skjønner d at prisen innen islandshest har steget veldig!!!!

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  18:32:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Islandshesten til min mor, en 5gjenger, kostet for 23 år siden 25000,-, og det kjøpt fra en rideskole som ville slakte han.

Til Olga: Du skulle fått prøve fjordingen min du=) Og de andre jeg har vært borti, og det er IKKE få, så skulle du sett at selv den staeste, jævligste fjording kan bli verdens største gullklump=)

Elizabeth, Miriam, og Stormegutten da=)
Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  18:54:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Hmmmm.. når du sier spurt tølt mener du hurtig tølt da?

Gå til toppen av siden

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  22:20:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
Ja kanskje det moi!
Du skjønner vel poenget??
Ri Islandshest det gjør livet til en fest

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  23:11:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Ja, jeg bare lurte!

Gå til toppen av siden

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 20/04/2003 :  00:13:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
dessuten har han klokke rene gangarter!
Det gjør livet til en fest, og ri Islandshest

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 20/04/2003 :  09:04:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Kult at han har rene gangarter og er kjempe fin.. Men d vi vil fram til er at visst hun skal kjøpe en frisk islandshest med reine gangarter koster d mer enn 20-25.000 Nei d kostet kanskje ikke så mye for 10 år siden med prisene har steget... D vet jeg fordi jeg kjøpte en islandshest for noen måneder siden...

Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2003 :  22:29:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Hestefrikk: Hesten du snakker om ble kjøpt av de som eier ham fordi han som eide den før skulle selge ham... De hadde hatt ham på for en god stund. Han har også vært en del skadet. Har kjent ham i over 7 år. Sier ikke noe negativt om han, fordi jeg er veldig glad i ham. Han har heller ikke helt klokkerene gangarter. Er ganske travaktig. Det spørs egentlig litt.

Vel... Jeg kjøpte islandshesten min for 40 000 tusen. Kjempe fin 4 gj. Han skulle egentlig gå for 80 000-90 000, men han har noe luftveisproblemer.

Du kan finne en islandshest billig, men hvis du skal ha en veldig fin til den prisen kan du regne med at den har noe feil...

Islandshester er garantert best.. Lykke til.=)

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.