hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Overnattingsturer i fjellet.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Overnattingsturer i fjellet.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

filur 5

» VIP

Skrevet - 26/08/2005 :  10:59:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
hallo.. jeg og en del andre jenter fra rideklbben var på overnattningstur..
Vi red i ca 10-12 timer tilsammen, fordelt på 2 dager.
siden vi var en del hester og ryttere dro vi opp dagen før, med mat til båd hest og rytter.
satt opp to innheininger, trur ikke vi hadde med strøm. Har hesten respekt for gjerdet løper den nok ikke ut uansett.
Var nede ved vannet.Badet med hest og koset oss..
Vi gjorde ikke noe særlig med hesten på nattaen. lå slik at vi kunne se og høre de hele tiden.. Det gikk greit, ikke noe bråk. stod og beitet og koste seg hele nattaen.
Trur ikke dt vil bli noe problem. håper dere får en koslig tur

Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 06/09/2005 :  13:33:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Hei! Drar på overnattingsturer med hester stortsett hver sommer.
Bruker vanligvis kun å ha en rull med strømtråd med (200 m), å bruker trerne som stolper. I de tilfellene der det ikke er trer tar jeg med ca 8 glassfiberstolper, de er lette.
Min hest, og de andre som har vært med oss har ikke trengt strøm, mens andre igjen må ha det. Men du vet jo selv om din trenger det eller ikke :)
Er godt med gress på de plassene vi bruker å være, også vann, men har med kraftfôr til min hvertfall siden hun er vandt til å få det hver dag.

Innhegningen blir selvfølgelig ikke verdens største, men stor nok, bruker kun 1 tråd, ikke dobbel. Flytter på innhegningen etter behov.
Pleier å ha en hest løs på yttersida av jerdet mens vi selv er tilstedeværende (altså ikke om natta) så de får trasket litt rundt for seg selv, bytter på det. Ingen har hittil stukket fra oss, er vell ikke så morsomt når kameratene står inni jerdet.

Overnattingen er enten i hytter som vi får låne langs ruta, eller telt. Gjerne også under åpen himmel om været tillatter det :)

God tur uansett!! (eller, du har kanskje vært på turen allerede..?) :)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.