hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Optimister????
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Optimister????
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

TORHILD

» VIP

Skrevet - 30/06/2005 :  11:09:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva tenker de på noen av de som skal kjøpe hest? -Ønsker å kjøpe hest, gjerne hannoveraner, frieser, shire blablabla. Må være flink, helt frisk og ikke eldre enn 10 år blablabla. Og så kommer det; Kan betale mellom 0 og 7000,- Hallo!!!!!!!!!!! Du får ikke slike hester for en så lav pris! Du får knapt noen hest for en så lav pris uten at det er noe galt med den! Skjønner ikke alle ungene her inne at de må betale for å få en ridbar, frisk hest, om det er nå den eller den rasen!

Brum

Skrevet - 30/06/2005 :  14:01:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Har sett noen av disse annonsene jeg også:) Men det er nok som du sier unger...
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  14:24:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Er ikke dette fint da? Om de ikke vet bedre burde de ikke ha hest.. Og med denne annonsen får de neppe napp!
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  14:49:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hehe.. Noen av annonsene er bare til å le av..
Leste en annonse der en jente på 14 vil kjøpe hest; jeg telte 26 (!) smileys i annonsen.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  15:12:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
hehe. Trur det er mange som legger merke til desse annonsene eg og som sukker oppgitt over dei. Sånn er det vel å være 12-13-14 år og med eit stort ønske om å kjøpe seg hest. Vel er nok ikkje berre den aldersgruppa som vil ha bililg hest heller. Det hender nok att eg har sett folk over 20 år også, men størsteparten er vel av den yngre garde ja.
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  17:44:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg er jo i den aldersgruppen hvor det er mye useriøst. Jeg la stor vekt på at min annonse skulle virke seriøs da jeg var på jakt etter hest. Jeg vil ikke ha "fjortis-ryktet" hengende over meg, da blir alt litt negativt, fordi folk er så lei av useriøse "fjortiser"(mange yngre også vet jeg).

Men jeg fikk napp, og er helt trygg på at de som solgte til meg tok meg helt seriøst.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  19:59:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Enig med dere.

Nå er det ikke bare den ene veien det går. Hva med de som skal selge hesten sin som skriver på samme måte (dialekt, sms-språk, overdreven bruk av smilies og null teknikk når det kommer til gramatikk og tegnsetting)? Tror de de får seriøse kjøpere på denne måten?

Eller som jeg så en annen plass: "Kjempefin familie- og barnehest."
Viste seg å være en 2 år gammel hingst..

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  23:04:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må si meg absolutt enig her. Har nettopp vært gjennom et nytt hestesalg, og det er mye rare annonser. Mange jeg ikke gidder ta seriøst når annonsene, som nevnt over her, er fulle av sms-språk, utropstegn osv.

Men jeg tror kanskje det er mange som legger ut hestekjøpsannonser bare for å se hvilke svar de får, feks om det er mulig å finne en "hest under 10 år, 100% frisk, snill på alle områder, minimum LA nivå innen dressur og sprang osv", til en pris som så å si er gratis!

Men de fleste er vel på utskikk etter en hest, og det er rart at folk tror de virkelig kan finne slike "drømmehester" til null og niks (men man kan for all del ha flaks!). Ble selv ganske lei av henvendelser fra jenter som ville kjøpe hest til en prisklasse på rundt 10000 kr når hesten var verdt over 10 ganger så mye.. Hvorfor gidde?, tenkte jeg hver gang jeg trodde at det var en seriøs kjøper..

Hege Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 30/06/2005 :  23:21:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med dere!

Hater anonsene det står "Fin Brukshest selges" også er hesten en 1års gammel hingst!
Man kan begynne og lure på om 'tittelen' på anonsen er bare for og trekke folk! Har flere ganger blitt lurt av slike!

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 02/07/2005 :  16:55:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ville nok glatt hoppet over de annonsene som f.eks begynner med:

"Plizz hjelp meg!!!!!!!!!!!"

"Se Hit!!!!!"

"ikke se hit!!!!!!!!!!!!!!!!"

"Vil kjøpe hest. max 10 000 kr"

Det blir for dumt...
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  17:08:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Så har man dei som legger ut fleire omtrent like annonser på rad.

Seriøst? Veldig.

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  17:49:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Og de som skriver at ting HASTER så veldig. Det blir for dumt. Ihvert fall hvis man skal selge og krever mye penger.

Men slikt som prisen diskuteres ved hurtig avgjørelse er helt OK.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2005 :  18:06:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Ja, no ligg vel eg også i "fjoriss-klassa". Dette øydelegg for oss andre som er/var på leiting etter ein god hest, som var serriøse..

Då eg skulle kjøpe meg ein til hest i fjord var eg kunn. Eg la ut annonse, men prisen var oppimot 30 000,- eg hadde ikkje nokre store krav, kunn vanlige; frisk, trafikksikker da me har 5 km med hovudveg til og frå ridebana. Måtte kunne å hoppe ei 90-100 cm, måtte helst kunne litt dressur. Eg ville ha en hest i en god og brukbar alder.. Einaste eg skreiv at eg IKKJE ville ha, var travar, tunge rasar eller barfot. Eg fekk ingen telefonar, ingen e-mailar. absolutt ingen tilbakemelding.

To veker seinare satt eg på nettet so og seie heile dagane for å finne meg hest, for no hadde eg leita i 3 månadar utan noko "interessant". Eg hadde ringt på eit 10 tals hestar, men dei fleste var travarar, for gammle eller barfothestar. Plutselig dukka der opp ei annonse.

"Hoppe på 10 år selgast som kose/hobbyhest. Ingen spesiel konkurransehest, men vil du ha ein god turvenn så er dette ein fin hest til dette. Kunn serriøse henvendelsar. pris: 30 000" Å gjett kven som skulle selge... Det var skoaren min og kona. Silvia og Dagmund Førde. Silvia er trenar, veldig flink. Ho jobbar på Fjordhestsenteret på Nordfjordeid, og det gjer han også.

Eg blei heilt i ekstase, printa det ut og styrta opp på stova der mamma var. Køyrte arket opp i andletet hennar og stod å nesten hoppa på golvet. Det var 1-2 timar sida annonsa blei satt inn.:) Eg heiv meg over telefonen og traff Dagmind. Me snakka lenge og det blei til at me skulle ta en tur å sjå hesten.. Dette var "drømmehesten" til ein billig penge. Har aldri angra. Ho hadde vert misshandla før Silvia og dei "fikk ho" (dei selgde ho vidare for ei anna som hadde flytta). Hadde det ikje vert for at det var dei me kjøpte henne med, hadde me nok ikkje kjøpt henne..

Ann Lajla

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 02/07/2005 :  22:26:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Eller den evindelige: "selges for 10 000 ellers går den i slakt"

Naaaist. Når var slakteprisen 10 000? Eller 5000 for den saks skyld?

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 03/07/2005 :  23:13:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eller den evindelige: "selges for 10 000 ellers går den i slakt"

Naaaist. Når var slakteprisen 10 000? Eller 5000 for den saks skyld?

Opprinnelig postet av Kajsa

Hvor mye får man for en hest hos slakteren? (kg pris)

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 04/07/2005 :  00:11:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Anbefalt lesning for dei som lurer på kva man får dersom man slakter hesten.

249 kr for feit hest

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.