hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kva slags utgifter får man ved kjøp av hestehenger
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Kva slags utgifter får man ved kjøp av hestehenger
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lucinda:

Norway

Skrevet - 29/06/2005 :  21:21:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg ska mest sannsynleg kjøpe meg ein gammel men heilt ok i stand enkel hestehenger med boggi.

Eg har lånt denne ein del når eg har reist med hesten min da eg kan dra denne hengeren med bilen min uten BE sertifikat.

Denne skal nå selgast og eg rekner med å kjøpe den.

Men kva slags utgifter får man ved kjøp av hestehenger.

Hengeren er 30 år i år. Etter det eg kan lese meg til får man da fritak frå omregistreringsavgifta. Stemmer det?

Er det årsavgift på hengere, i så fall får man vel fritak på den også siden hengeren er 30 år?

Man må vel ha forsikring på hengeren. Kva slags forsikring trenger man?

Er det fleire utgifter da?

Redigert av - Lucinda: den 29/06/2005 21:32:04

Opal

» VIP

Skrevet - 29/06/2005 :  23:16:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
I henhold til § 2 her :

http://www.toll.no/regelverk/saer_avg/gjeldene/mo5-omr.pdf

er det ikke omregistreringsavgift på hengere som er 30 år eller eldte.

Det er ingen årsavgift på hengere (bare årsavgift på "ting" med motor)

Forsikring vet jeg ikke noe om desverre. Kan vel ikke bli allverden på en såpass gammel henger...
Gå til toppen av siden

Labbis

Denmark

Skrevet - 29/06/2005 :  23:49:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, det er heldigvis ingen årsavgift på hengere! Så sånn sett er det "gratis" å ha henger. Men det kommer jo vedlikehold/reparasjoner etc. i tillegg. Jeg kjøpte henger for tre år siden, og siden det har jeg kjøpt piggdekk, og jeg måtte reparere bremsene da jeg skulle vise den på biltilsynet i høst, og det ble et par tusenlapper i reparasjon (Å vise hengeren på biltilsynet er gratis). Dessuten må jeg kanskje bytte ut gummimatta nå, og det er vel ikke helt gratis det heller.... Men det er utrolig deilig å ha henger selv! Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 30/06/2005 :  03:14:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Stemmer at hengeren din er veteran derfor er det ingen avgift ved omregistrering.
Men ikke glem at den skal inn til EUkontroll med 3års mellomrom, mange hengereiere er ikke klar over dette og kjører dermed rundt ulovlig.
Dobbeltsjekk også med biltilsynet om du faktisk har lov til å dra denne, da totalvekten blir endel større med boggi enn på enakslet henger.

Forsikring er frivillig såvidt jeg vet, jeg har forsikret min nye henger mot brann og tyveri.

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 30/06/2005 :  08:52:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Er klar over att den skal inn til kontroll kvart tredje år. Hengeren er godkjent til 2006.

Og ja eg har lov til å køyre med den da tillat totalvekt er 1100 kg (på hengeren) og bilen min veier 1240 kg. (og bilen min har lov til å trekke 1100 kg) Dette veit eg meget godt.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.