hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hodelag med BRED nesereim
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hodelag med BRED nesereim
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  14:34:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Noen som vet om hodelag med bred nesereim? Og evnt. noen som selger disse? Tenker ikke på kandar, men på hodelag med aachen(eller hvordan det skrives) nesereim. Merke eller pris spiller ingen rolle
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  15:17:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et hodelag fra Hubertus,veldig fornøyd. Bred nesereim uten at det blir for mye dill og klumpete etter min smak. Jeg har hatt det en stund,men har sett det i handelen. Husker desverre ikke navnet på det nå,men fikk tak i det på Lillestrøm Hest og Hund.
Svart med mørk brun fôring,betalte 800 uten tøyler. Fin lærkvalitet!

Veit ikke om det var noe sånt du var ute etter,men legger ved en link til bilde. Nesereima er ikke pent satt på..hehe. Kjente til hesten din før du fikk han,tror han blir fin med det hodelaget!

http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=1714&galleri=show&side=5&PicID=127122

Tips hvis du finner noe fint a? Tenkte jeg skulle kjøpe meg et pent,nytt et jeg og..

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  15:47:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Nei, vil ikke ha noe dill dall jeg heller, men bare et helt enkelt hodelag med veldig bred nesereim. Noe ala dette (gjerne enda bredere):

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  16:08:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bildet ditt kom ikke med..
Jeg har tidligere vært inne på Lövenborg og sett på hodelag. Forferdelig stive priser,men.. Er nok dette jeg har råd til: http://www.lowenborg.no/html_plain_items?items_id=38870

Men dette var flott hvis man har litt penger å legge i det. Skikkelig brei nesereim: http://www.lowenborg.no/html_plain_items?items_id=38882

Håper det er til noe hjelp!

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  16:12:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Hm, kom det ikke med? Det syns her.

Det første hodelaget du linket til likte jeg ikke, men det andre var ok. Skal prøve å finne et bilde av det jeg mener, for jeg mener virkelig bred!

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 28/06/2005 16:15:43 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  16:21:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Dette hodelaget:

er fra Jacson. Det finnes både med gull og sølvspenner, i både mørk brunt og svart lær. Koster i underkant av 500kr u/tøyler. Ikke kjempe mykt lær i starten, men smører du det godt holder det seg fint og lenge. Har en venninde som har det (det på hesten over). Holdt veldig lenge.

De har det på Caprilli og Kneggen som jeg vet om iallfall.

Ellers har Passier noen helt sinnsykt fine, men de er også veldig dyre. Bare sett dem på nett også, men helt sikkert noen som fører dem.

Red Line har også noen med litt brede nesereimer, men de er ikke så brede som det Jacson sitt hodelag har. Om jeg ikke tar helt feil heter modellen Navarro (men ikke 100% sikker på det).

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  16:28:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Tenkte på å ta turen innover på Kneggen iløpet av de første dagene : )

Ellers ble jeg veldig forelsket i Passier Aries. De koster 1400 kr, så det er overkommelig. Utrolig fint hodelag

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  16:32:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Denne nesereimen her har den tykkelsen jeg er ute etter:

Passier Langenhagen Snaffle Bridle

Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 28/06/2005 16:34:40 Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  16:37:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er noe sånt jeg også har vært på jakt etter.. Men det ser nok flottere ut på hesten din enn på min lille tjukking.. Nydelig var det! Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  16:58:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Tror nok det er lekkert på din hest og! Grunnen til at jeg ønsker bred nesereim er fordi hesten min er ganske kraftig og da er det så nydelig med brede nesereimer, dessuten så synes jeg hesten går bedre når jeg bruker et hodelag med brede reimer. Før hadde jeg et Jackson hodelag med veldig smale reimer og han gikk å gapte veldig. Kjøpte meg derfor et nytt hodelag og valgte å legge til mer penger i et med kvalitet, så valget falt på Kieffer Daily Ride (se bilde) og det er jeg veldig fornøyd med. Det ble slutt på gapingen og han ¨hang seg¨ ikke på bittet slik som før. Det er også en av grunnene til at jeg ønsker brede reimer

Kieffer Daily Ride

DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  18:35:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Svar med kopi av melding
Hva med denne: http://www.tikarideudstyr.dk/shop.php?item=678
De hadde maaaasse fine på www.tikarideudstyr.dk

Og det mente jeg...

Redigert av - DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK den 28/06/2005 18:39:16 Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 28/06/2005 :  20:13:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bor du i nærheten av Oslo?
Isåfall burde du ta deg en titt på Paddock som ligger på Røa.
Der har de mange hodelag med brede neseremmer (veldig brede, for brede for ponnien min) men de koster en del..
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  20:30:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding

Kieffer Betty

likte dette jeg...

Stübben model 1000

Den var jo bred, men personlig likte ikke jeg den... det kan jo ha noe med hesten å gjøre også da...

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 28/06/2005 :  22:46:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Det Stübbenhodelaget hadde veldig fin tykkelse, men synes ikke det var så fint pga. litt dilldall (¨utstående¨ lær osv). Er litt kresen :)

Schwoll har et veldig fint hodelag med über bred nesereim og det er av merket Sabre. Og så vidt jeg vet er de dyyyyre. Noen som vet om det er stor forskjell, prismessig, på Passier og Sabre?

meg_selv2: Bor ikke langt unna Oslo, og er ofte der på ¨handletur¨ til hesten. Har fått mange tips om Paddock og planlegger å ta en tur innover så fort muligheten er der

Labbis

Denmark

Skrevet - 29/06/2005 :  10:33:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror Sabre ligger omtrent som Stübben i pris. Fossum salmakeri har Sabre, du kan jo ta en titt der...

Otto Schumaker som de har hos Lowenborg har også bred neserem (det var bilde av det før i et innlegg), og det er bra hodelag. Jeg har OS kandar, og er veldig fornøyd med det, selv om prisen er rimelig stiv.... Men det har veldig bred nesereim, og det er det nok på trinse-hodelaget også.

Har nettopp kjøpt Kieffer Ergonomic (eller hva det nå het, det med polstret nakkereim), og er veldig fornøyd med det. Men det har ikke så bred nesereim som du er ute etter. men de har nok andre hodelag med bredere nesereim også. (Feks. Caprilli har Kieffer hodelag).
Gå til toppen av siden

LivM

Skrevet - 29/06/2005 :  11:19:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med Red Line Master? Med sånn fin padding under og

LM
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.