hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - dette med salermerker...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 dette med salermerker...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lena babylon

Skrevet - 17/06/2005 :  19:26:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
lurer litt på dette med forskjellige salmerker finnes det noen som er fy fy for hesteryggen eller er alle like gode for hesten, forutsatt at form og bomvidde passer?
har prøvd sikert 10 forskjellige kjente merkesaler (stubben,passier,windsor osv) på den ene hesten min men enten passer de ikke meg eller hesten i dag prøvde jeg en wintec isabell på henne og den satt som bare det og var helt perfekt tilpasset både meg å hesten og jeg bestillte en ny slik til henne. ringte så salmaker for å avbestille en prøvesal og der var det ikke mye godord om disse luftsalene hestene gikk mye dårligere med disse på ryggen osv osv noen salmakere har jo også mye i mot stubben mens andre simpelten elsker stubben å samme leksa fortsetter alt etter hvem du snakker med.
fikk så en liten tanke i hodet om at dette kanskje har mye med hva slags saler de selv selger og heller lite med hva som faktisk er elendig?...
vet jo om flere tilfeller hvor ryttere har byttet fra feks passier til wintec isabell el bates isabell finnes sikkert de som har byttet motsatt å.
men jeg må ærlig inrømme at denne wintec isabellen til kr 7700 var langt bedre å sitte i enn min windsor til kr 14000. faktisk så god at jeg håper på at den vil passe min andre hest også så jeg kan kjøpe maken til han
skal man tro på alt en salmaker sier om salmerker eller skal man ta det litt med en klype salt og tenke litt lengere, for om man tenker etter har jo faktisk dene personen stor yrkesmessig interesse i dette, hadde jo blitt lite jobb igjen til de hvis alle kjøpte saler med luftstopp og utskiftbart bomjern...

DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  21:00:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Svar med kopi av melding
Bare sier ifra:
Wintec salene er utroooolig deilige å ri i!
Hvertfall min mening!
Den ene hesten jeg har på fôr har denne, den er rett og slett HERLIG

Og det mente jeg...

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  21:48:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
En salmaker jeg var på kurs hos en gang, frarådet Kieffer og Stübben, dette grunnet at Kieffer kollapser i bommen, i sær hvis de blir brukt av tunge ryttere, og Stübben er veldig harde, både for hest&rytter. Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 18/06/2005 :  00:43:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Salmakere skryter vel av det de selger ja. Men de som er flinke selger selvfølgelig også bare de merkene de liker best.. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  11:05:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
At Stübben er hard for rytteren, kan jeg skrive under på. Men de har en god sal, og det er Sigfried flatseat CS. <3
Ellers er det som eligj sier; salmakere/saltilpassere skryter nok mest uhemmet av de merkene de selv selger/som de får provisjon av å selge.
Gå til toppen av siden

lena babylon

Skrevet - 18/06/2005 :  11:54:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
joda de fleste uansett hva de måtte selge skryter nok mest av de produkter de selv selger å av den grunn blir d jo litt vanskelig å vite va en skal tro.
Men slik det er pr i dag sto valget mellom en sal til 15 tusen som jeg ikke følte meg komfortabel i men ville passe hesten etter litt stopping fra salmaker eller en sal til 7700kr (wintec isabell) som passet både hest og meg perfekt... jeg valgte det siste og det var jo fyfy i følge salmaker pga at disse salene med luft og bomjern var så skadelige.
velger selv å tro at dette ikke helt stemmer pga salmakerenes egen yrkesmessige interesse.
Gå til toppen av siden

Sarha

Skrevet - 18/06/2005 :  16:13:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slenger meg på erfaringa om at saltilpassere anbefaler salene de selv selger, og gjerne snakker nedsettende om andre merker.

Har tidligere hatt Wintec, og fikk beskjed av saltilpasseren at den kunne jeg bare synke ned ute i fjorden, for det var alt det merket egna seg til... hehe..
Fra en av nettbutikkene jeg tidligere brukte fikk jeg beskjed om at Wintec var direkte skadelig, da bommen er laget av et "dødt" materiale.
Virker som om de generelt ikke liker tekstilsaler, noe jeg til dels er enig i, men at de er farlige?!

Har dere som sier Stubben er så hard prøvd modellene som har kommet de siste årene?
For de 2 jeg har hatt er ikke harde, likte faktisk feks Windsor mye dårligere..
Men Stubben av den gamle generasjonen er både harde i setet og grusomt tunge.

Dette med sal er en smakssak.
Og en motesak, det går i bølger.
Det som er sikkert, er at en god sal er en god investering, og at man som regel får det man betaler for om man kjøper en koplett sal til 1000 kroner!
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  20:17:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Salmakere skryter vel av det de selger ja. Men de som er flinke selger selvfølgelig også bare de merkene de liker best..

Opprinnelig postet av eligj

Vil bare få legge til at denne salmakeren IKKE solgte egne saler, bare videreformidlet brukte saler...
Men sånn generelt så er vel også jeg enig i utsagnene over her..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.