hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - betaler ikke!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 betaler ikke!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

j.i.m

» VIP

Skrevet - 17/06/2005 :  10:35:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
for halvannet år siden kjøpte jeg et blandingsføll av ei jente fra oslotraktene. jeg hadde henne i 8 mnd før jeg måtte selge henne igjen pga sykdom. Jeg var i kontakt med ei jente fra Stavanger som var veldig interessert i å kjøpe henne. prisen var 8500. Men så tenkte jeg for å være høflig å informere henne jeg kjøpte hesten av om at jeg måtte selge og spørre henne om hun kanskje ville ha henne igjen.
Det ville hun selvfølgelig gjerne, for hun hadde angret fælt på at hun solgte.Å siden det var henne skulle hun få hesten for 7000 kroner. det skal også sies at vi hadde hatt god kontakt hele veien og følte at jeg kunne stole på henne.

Men rett før hesten skulle hentes sendte hun sms og lurte på om hun kunne betale 4000 før hun hentet hesten og 3000 noen uker senere, da hun fikk lønn. Siden jeg kjente henne sa jeg at det var greit.
Men som dere skjønner har jeg aldri fått de siste 3000 kronene. Jeg snakket med henne flere ganger rett etter at hun fikk hesten og alt gikk veldig bra, å hun hadde begynt å tømmekjøre og de koste seg så fælt.

Men da datoen for siste betaling kom og gikk uten at jeg så snurten av ei eneste krone, ringte jeg henne, men hun tok da ikke telefonen, så jeg sendte sms, men fikk ikke svar da eller. Så etter et halvt år begynte jeg å bli temmelig lei, så jeg fikk ei venninne til å ringe fra sin telefon. da tok jenta telefonen, men presterte å si at hun hadde fått tilbake hesten med brukket bein, så det var egentlig jeg som skyldte henne penger.Min venninne spurte om hun hadde sagt dette til meg, men det hadde hun ikke.

Nå har jeg fått nytt mobilnr, så jeg tenkte at nå fikk jeg prøve igjen, å da tok hun jammen telefonen. Jeg konfronterte henne med det hun hadde sagt til min venninne, å hun sa at hun hadde brukt 20.000 på å få hesten frisk av det brekte beinet da. Men da jeg sa at jeg syns det var pussig at hun ikke hadde kontaktet meg med en ganghun hadde fått hesten og at det var rart jeg ikke hadde merket at hesten hadde brekkt bein.(tror faktisk jeg hadde lagt merke til det gitt!!) Og dessuten sendte hun jo sms til meg og fortalte at de hadde begynt å tømmekjøre å de hadde det så fint sammen uka etter at hun fikk hesten.Men når jeg sa dette til henne så la hun bare på!! Har adressen hennes, så jeg har veldig lyst til å dra å hente hesten igjen siden hun har brutt kontrakten vi hadde, men vet ikke hvor gyldig den egentlig er siden den ikke er tinglyst?? HVA HADDE DERE GJORT??

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  10:47:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kontrakt, kontrakt..

Dessuten ville jeg ikke gitt fra meg hesten før alt var gjort opp. Men "greit" å si det etterpå..

Det er nettopp dersom noe skjer, hvem er da ansvarlig osv som er faren. Det er vel noe av dette som er grunnen til at mange ikke vil sette bort hesten sin på prøve også.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  11:01:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skrev dere ikke en kontrakt? Og hvor gammel er jenta?
Du kan vel ta saken til forliksrådet (hvis jeg ikke tar helt feil nå). Og om det ikke er helt umulig, kan du jo få en svart på hvitt uttalelse fra hennes veterinær om at hesten ikke har brekt benet som hun har sagt. Ikke slutt å kontkat henne iallefall!! Ring fra ulilke nr og si at du kommer til å gå rettens vei eller lignede.

Har aldri selv vært utsatt for lignende når det gjelder hestesalg, men har opplevd det samme en gang jeg var så dum å gi fra meg utstyr jeg skulle selge, før jeg fikk pengene.. Maste på jenta hver dag i et år, fikk faren min til å ringe til foreldrene å (hun var under 18), men pengene fikk jeg aldri.. Lærte av det!

Hege Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 17/06/2005 :  11:20:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Send henne en regning på summen hun skylder deg. skriv 14 dagers frist på betaling. Send deretter en purring. Så sender du en siste regning der du skriver at den vil bli sendt til inkasso om hun ikke betaler.
Det er en lang prosess, men du vil nok få pengene dine til slutt. Du får det nok opp i forliksrådet, og blir hun dømt til å betale vil hun bli trukket i lønn om hun jobber.
Ikke at det er snakk om svimlende summer, men det er jo en prinsipp sak. Har hun kjøpt en hest SKAL hun betale. Og du har jo gitt henne lang nok frist vil jeg påstå.
Er enig i at du nok ville sett om hesten hadde brukket benet da den kom fra deg ja!
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  12:16:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Det er så mange useriøse folk asså! Det er nesten ikke trygt lenger å kjøpe og selge hest.
Det som er KJEMPE viktig er at man skriver ei god kontrakt, det har alt å si.
Hadde jeg vært deg hadde jeg bare dratt å hentet hesten igjen, men jeg sier ikke at du skal gjøre det. Det er bare hva jeg hadde gjort. Så lenge personen hadde brutt kontrakten.
Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 17/06/2005 :  12:39:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
vi har kontrakt ja, med datoer for når hun skulle betale. Og grunnen til at jeg gikk med på denne løsningen var jo fordi jeg faktisk trodde jeg kunne stole på henne siden vi hadde hatt god kontakt helt siden jeg kjøpte hesten av henne.Men tydeligvis kan man ikke stole på de man betrakter for sine "venner" heller.. Det var jo ikke en dyr hest heller, så det er litt for dumt av henne å prøve å lure seg unna.

Denne jenta her er faktisk 23 år gammel og har en sønn på 4 år, så man skulle tro at hun snart var voksen nok til å ta telefonen når jeg ringer. å ikke bare legge på røret når det blir for vanskelig for henne...

Har lyst å hente hesten igjen, men vet ikke om jeg har "rett" til det.
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 17/06/2005 :  13:08:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siden dere har en skriftlig kontrakt er det ingen tvil, men som Cesar sier, kan det bli en lang prosess, men du har alle fordeler på din side nå.
Jeg ville ha sendt en regning med betalingsfrist eller gått til forliksrådet med en gang! Du kan jo også gjøre henne klar over at uansett, så må hun betale nå:)

Hege Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 17/06/2005 :  17:33:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
tusen takk for svar folkens Er vanskelig å vite hvor hardt jeg skal gå til verks for å få ordnet opp. Nå skal jeg sende henne en regning og påfølgende purring hvis hun ikke betaler. så er det inkasso neste! Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  01:20:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
En kontrakt er gyldig den, selv om den ikke er tinglyst. Og jeg tror du er i din fulle rett til å hente hesten. Dersom hesten var skadet og hun derfor ikke betaler, burde hun ha reklamert innen rimelig tid. Et halvt år er langt over rimelig tid vil jeg mene. Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  02:12:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Etter det jeg vet, så kan stalleiere ta pant i hest og foreta tvangssalg dersom stall-leie ikke blir betalt... Må da kunne gå an at du som fremdeles ikke har fått penger i forhold til kontrakt har rett til å oppheve salget da? Evt. kreve hesten solgt for å dekke det som mangler fra kjøperen?

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  17:35:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Vis ikke hun svarer og du ikke får snakket med henne på noen måte, så bør du kontakte politiet.. VIS du har en kontrakt der det står at hun "skylder" deg de resterende 3000,- De kan rinde henne, eller oppsøke henne. Spør dem, i vert fall..

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 19/06/2005 :  02:19:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
I grunn er det ofte bare å true med at du kontakter advokat, så kommer pengene rimelig kjapt... Du har skriftlig kotrakt, da har hun ikke noe å komme med. Skriv et brev, send det rekomandert, fortell at hun skal sette inn pengene innen en viss dato, ellers går du til advokat. Tviler på at hun er 'dum' nok til å prøve seg på noe annet. Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 19/06/2005 :  14:56:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
www.lovdata.no

Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 19/06/2005 :  15:06:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har prøvd å true henne med at jeg kommer å henter hesten hvis hun ikke betaler, men ingenting skjer! hun svarer ikke på meldingen engang, så det er tydelig at hun enten ikke tror meg eller er for dum til å reagere.Men ettersom jeg ikke vet hvilken stall hesten står på er det vanskelig å finne den.. sikkert derfor jeg ikke får noe respons.. når jeg kjøpte hesten sto den på en liten stall i Filtvet. men jenta flyttet til drammen etterpå, men ifølge telefonkatalogen har hun flyttet tilbake i området ved Filtvet.
Noen som er kjent der?
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 20/06/2005 :  00:22:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
det du kan gjøre er å få politiet eller en advokat til å ta en kjapp tlf...det er ganske effektivt...det blir fort bråk dersom du bare dukker opp og henter hesten... Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 17/12/2005 :  17:56:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå må jeg bare oppdatere litt. Er skikkelig forbannet akkurat nå, så jeg må bare få det ut!

Fikk endelig kontakt med jenta som har hesten i høst, etter at jeg hadde foratat litt research og funnet ut hvor hesten hadde stått og diverse annen info som at hesten hadde brukket beinet på beite i mai i år, altså leeeenge etter at hun hadde overtatt hesten fra meg. hesten hadde fått et hovbeinsbrudd. jeg fikk også høre at hesten ikke hadde det så bra.

jeg fikk som sagt tak i jenta til slutt,men hun la på når jeg konfronterte henne med det jeg visste. men etterpå fikk jeg melding om at hesten var gått til slakt for to måneder siden. jeg ple ganske paff da, for jeg er jo glad i hesten da.

Men det hele toppet seg da jeg kikket på de siste 100 annonsene her på hestemarked i går. der sto jammen Mirabell (hesten) til salgs gitt. var tydeligvis ikke slaktet likevel den da.

blir så utrolig frustrert av dette her.. Jeg har ikke sendt saken til innkassobyrå, for det kommer til å koste meg mere enn jeg får tilbake. Jeg sendte henne en melding for å si at jeg kunne ta henne tilbake for 2000 kr (hun skal ha 5000 kr for hesten) så er vi enige, men da fikk jeg i svar at det var ikke aktuelt..

Hva gjør man med sånne folk da? huff...
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.