hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - betaler ikke!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 betaler ikke!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Lopke

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  18:17:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ring politiet.. på innbo forsikringen din har du sikkert advokathjelp. Spør foreldrene dine. Men jeg hadde ikke nølt med å ringe politiet!! Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 17/12/2005 :  22:19:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg hadde heller ikke nølt med å kontakte politiet.

Huff, for en situasjon, jeg får helt vondt av å tenke på det. Håper du får hesten tilbake!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  13:41:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
D e en forferdelig situasjon du har havnet i.. Har vært i samme situasjon som du tidligere.. Å har enda ikke fått de siste 4000 kronene.. Kjøpte en hest som da va 2 år.. Skulle bruke tid på å ri inn denne hesten når den var moden for d.. Trente han d en unghest skulle trenes.. Men d visste seg att d va store feil me han.. Leverte han da tilbake til eieren me kontrakt.. Sto i kontrakten att hesten ikke skulle selges før æ hadde mottatt mine penger.. Fikk plutselig vite av en venninne att hesten var solgt å så DØD! Trodde att dette var en dårli spøk.. Men d visste seg att d desverre var sant.. Der satt æ å skjønte ingenting.. Hadde ikke mottatt ei krone fra hun som hadde hesten.. Hun fikk dobbelt betalt til sammen for han.. Da hun som kjøpte han betalte samme sum som mæ.. Så der satt æ.. Eier av en død hest som ei anna jenta åsså eide.. Surt ja.. Mye krangling ja.. Etter mye om å men fikk æ tak i dama som hadde solgt mæ hesten.. Da kom ho me unnskyldninger som att ho hadde ikkje penga å betale mæ tebake.. Ho måtte betale strømregninge.. Å kjøpe bleia te ungan.. D va jo ikke mitt problem.. Æ skulle jo ha mine penga.. Etter en del mnd fikk æ 8000.. Da nekta ho å betale mæ mine siste 4000. Ho mente att æ hadde ødelagt hesten. Han va fri for muskla.. Men d e jo begrensa kor mye muskla en 2 åring som blir tømmekjørt å gått tur me har.. Krangle den dag i dag me ho om pengan mine.. Å blir nok neppe å se snurten av dæm.. Denne dama har flytta fra nord norge.. Å befinn sæ sørpå en plass.. Så æ håpe du klare å få pengan tebake. E en kjedeli situasjon å sitte i d her.. Å æ angre enda på att æ kjøpte hest fra dette mennesket..

Helene.

Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 19/12/2005 :  14:11:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du fått ordnet opp? Vet denne diskusjonen har vært her lenge.. Gå til toppen av siden

Goldkløv

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  19:43:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoldkløv  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoldkløv  Svar med kopi av melding
Har dere fått det overstått?
" Når skal det bli hest på meg da?" Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 19/12/2005 :  22:28:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
fant annonsen på at hesten er tilsalgs her om dagen, så ingentilg har skjedd enda.. hun nekter å betale det hun skylder å ikke får jeg kjøpt den igjen for 2000 kroner heller. Hadde egentlig planer om å få ei venninne til å ringe på den, for å høre om hun fikk se den, så jeg kunne vært med å fått snakke med henne. kan være en løsning det, hvis den ikke er solgt allerede.. men den er vel kanskje ikke så atraktiv med et hovbeinsbrudd.. Skal visst være frisk igjen, men hvor frisk blir en hest etter en sånn skade da.. Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 19/12/2005 :  23:03:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anmeld dama. Du har retten på din side.
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 19/12/2005 :  23:05:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Si at hun får 1 dag til å gjøre opp for seg ellers går du til politiet. Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 21/12/2005 :  09:41:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg reiser til politiet for å anmelde henne idag. Tror faktisk hesten er solgt nå, for annonsen er fjernet, å da har hun jo faktisk solgt en hest som i bunn og grunn ikke er hennes!

Å siden jeg tilbød meg å kjøpe hesten tilbake, å fikk blankt nei, så er det vel egentlig ganske tydelig at hun ikke har tenkt å gjøre opp for seg etter salget heller.
Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 21/12/2005 :  09:53:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Hei. Håpløs situasjon det der, men de er det mange av. Er så mye useriøst ute å går. En hest med hovbensbrudd blir i mange tilfeller aldri bra igjen. Det kommer nok an på graden av brudd, men en som jeg vet om har hatt det og hun kan nå ikke ris på bare kjøres med. Ris hun på blir hun halt. Så noen ridehest spørs det da om hun har solgt.

Tror det kan blir vanskelig for deg å få anmeldt dette og få gjort noe med det, men en tur til lensmannen kan jo gi deg noen tips.

Kanskje ny eier av hesten ser dette og tar kontakt. Du kan jo etterlyse hesten og, og høre hva evnt. ny eier sier om kjøpet hun har gjort.

Hvis hesten ikke kan ris og er kjøpt for det formålet står selger nok en gang i en ille kinkig situasjon......lurer på om hun har tenkt på det.

Lykke til med å finne en løsning på saken.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 21/12/2005 :  10:28:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff.. Stakkars deg, stakkars hest!
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 21/12/2005 :  10:37:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hold oss opdatert da Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 27/12/2005 :  10:43:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg snakket med politiet, å det er visst ingenting jeg kan gjøre, selvom hun nå har solgt hesten videre. det eneste jeg kan gjøre er å sende det til inkasso, men da er det store sjanser for at jeg kommer til å sitte igjen med regninga. å det er snakk om noen tusen, så jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre.

Politiet skjønte at jeg var frustrert, men desverre ikke mye de kunne gjøre..

Er ikke riktig at hvis du bare gir f... i å betale, så slipper du.. Men det hadde jo vært noe annet hvis det hadde vært snakk om 30.000 å ikke 3000 kroner..
Gå til toppen av siden

LivM

Skrevet - 27/12/2005 :  11:10:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, for ei dr*** kjærring da! Måte på!
Det er jo veldig synd du har kommet inn i en situasjon, håper det løser seg på et vis.
Hvis det hadde vært meg det hadde angått ville jeg antageligvis snakket med en serriøs/alvorlig 'små skummel' person som f.eks en bekjent i politiet, advokat naboen o.l også tatt med meg denne personen og dratt hjem til denne jenta, uten og si i fra først...
Selv om det er et stykke hadde turen vært godt oppveid hvis hun spyttet ut penga samt du fikk konfrontert henne med alt 'tullet' uten at hun hadde noen telefon å legge på røret med.

Håper du får pengene tilbake!
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  11:50:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
taper du noe på å sende en regning? Så en purring og deretter inkassovarsel? Det kan hende at det er nok til å få henne til å skjelve litt i buksene og betale tilbake. Hva med å kontakte forbrukerrådet? Kanskje de kan hjelpe deg? Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.