hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Leie ut hestehenger???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Leie ut hestehenger???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Primern

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2005 :  20:17:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrimern  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePrimern  Svar med kopi av melding
Jeg vurderer å kjøpe en billig hestehenger for å leie den ut. Men lurer på noen ting:
- Får man en ok henger for 6-10.000kr?
- Hvor mye bør jeg ta for å leie den ut?
- Ca hvor mye koster forsikring?
- Hvis jeg har hengeren et år for så å selge den, synker den veldig i verdi da?
- Er det stor etterspørsel etter henere til leie?
- Er det penger å tjene på dette?
Vil gjerne høre fra noen som har drivd/driver med hengerutleie

http://i108.piczo.com/view/q/7/q/t/p/l/u/c/v/c/h/img/i320944273_45594_6.gif

jalla

Skrevet - 16/06/2005 :  20:59:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dersom det var jeg som skulle satset på å kjøpe en henger til utleie, ville jeg investert i en ny/brukt til rundt 30-40 000. Dersom du skal leie ut må du regne med mere ettersyn og service enn på en henger du skulle brukt noen ganger selv. Folk har mange forskjellige regler og syn på hva som er lurt og ikke lurt, det finnes også mangt av sjåfører der ute...

Når man først er inne på dette med service, så kan det fort bli dobbelt så mye service på en gammel brukt en, enn en forholdsvis ny. Service betyr også tid og penger.

Hvor mye man kan ta for å leie ut kommer helt an på hvor man bor og hvordan hestemiljøet er der. Er det et generelt konkurransemiljø kan jo etterspørselen bli stor, mens er det på en liten avsides flekk med få hester vil det heller bli mindre pågang. Kommer jo an på om de som reiser mye med hestene sine kanskje har henger selv, siden det ikke er barebare å få lånt henger.

Hengere som leies ut vil jeg påstå synker fort i verdi. Men her er det nøye med service og vedlikehold, og man kan spare mye på det.

I mine øyner er det stor etterspørsel etter hengere. Allefall her jeg bor. Folk flest vet hvor slitte og fort ødelagte de blir ved utleie, at de kjøper seg henger selv. Det er egentlig få som driver med hest her, men de som da trenger å låne henger em sjelden gang har vanskeligheter med å få lånt, da de helst ikke vil låne ut pga slitasje. Så da er man egentlig like langt...

Om det er penger å tjene kommer an på hvor mye utgifter man vil ta for å vedlikeholde den (ofte/sjelden/etter behov.. ) og hvor mye man tar for å leie ut.

Nå leier ikke jeg ut henger, men har tenkt tanken selv. Men konklusjonen min er at man må ha en god startkapital før man begynner. Invester i en skikkelig og orntlig henger, og ikke en som holder på å falle sammen og ta den som et oppussingsobjekt. Dessuten tror jeg det vil være mer attraktivt med en ny henger enn en som er restaurert;)
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 17/06/2005 :  08:44:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Litt avhengig av hvor du bor Lurken så tror jeg ikke det er de store kronene å hente ved å sitte på en henger for utleie. Som regel ønsker folk å leie henger i forbindelse med en helg og har man bare en henger får man bare leid den ut en gang, kanskje to i løpet av en dag..

Veldig enig med Jalla i at det ikke er noe poeng å kjøpe en henger til 6-10.000 for å leie ut (Har du sett hvordan en henger til 6-10.000 ser ut? Ikke noe oppløftende syn..). Det meste av det du får i den prisklassen må du koste på minst 10 - 15.000 for å få i noegenlunde stand og fortsatt har du en gammel henger. De hengerene jeg har sett i den prisklassen ville jeg ikke hatt om jeg fikk de kastet etter meg - langt mindre brukt til å transportere hesten min da mange gamle hengere er i en elendig forfatning (tenker med gru på de detaljene man ikke ser...)

Gå til toppen av siden

Sarha

Skrevet - 18/06/2005 :  16:20:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror faktisk at man får leid ut en nyere henger lettere enn en gammel.
Og det er ingen tvil om at i den prisklassen 6-10 000 kroner, er det kun gamle hengere du får kjøpt.
Selv er jeg veldig opptatt av sikkerhet når jeg transporterer, og mener at utstyr som sikkerhetsbommer med utvendig utløser er et krav.
Jeg har sett hester gå over bommen i en gammel Gaupen, det er ingen enkel jobb å skru ned bommen, med en panisk hest hengende over den med sparkende bein!
Den ene gangen gikk det veldig galt... og sånt er tragisk og ganske unødvendig.
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 18/06/2005 :  20:18:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Vi pleier å betale ca. 300 for å leie en henger i 2 dager. Dette er en helt standard Gaupen henger. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.