hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjøp av utstyr fra www.divoza.com
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Kjøp av utstyr fra www.divoza.com
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2003 :  03:54:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Er det noen som har prøvd å bestille utstyr fra Divoza?

Noen som vet hvordan det stiller seg med levering i Norge (toll,moms osv osv).

Destrier

Norway

Skrevet - 25/04/2003 :  08:03:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Har kjøpt mye derfra. De sender med noe som heter UPS. Det betyr at iallefall her som jeg bor (i Horten, Vestfold), får jeg varene innen en uke etter jeg har bestilt. Det blir levert på døra, med budbil.

Prisen du betaler til Divoza, er såkalt eksport-pris. Da er Nederlansk moms trukket fra. Norsk Moms kommer i tillegg, denne får du tilsendt fra UPS.

Salmakerutstyr produsert innen EU og EØS-land er tollfritt. Veldig mye hesteutstyr er produsert i Tyskland, Østerike, Sveits, Nederland, Frankrike og England - og alle disse landene kommer inn under EØS-avtalen - som gjør at vi kan importere salmakerutstyr tollfritt til Norge (privatpersoner, ikke firma).

Har ikke sjekket nå, men tidligere var det slik at dersom man kjøpte varer for 500NLG (ca 2000kr) eller mer - så er det fraktfritt. Ellers lønner det seg å sende varer med 'bakken', ikke med fly. Om du ikke må ha varen veldig fort da.

Ellers så har Divoza mye mer enn de varene som man finner på web-sidene dems. De har eget salmakerverksted, og kan produsere ting på forespørsel. Om det er noe de ikke har, så kan de skaffe det - så sant det finnes.

Det er egne folk som arbeider med 'utland', og de er gode i Engelsk. Dersom det er noe man lurer på - størrelse eller lignende, kan det lønne seg å ta en telefon eller sende en e-post.

Prisene som er oppgitt på saler, er som regel komplett. D.v.s. at du får med stigbøyler, remmer, gjord og saltrekk. Dersom du ikke ønsker å ha med dette, kan du bytte det ut med noe annet.

Ellers, så kan jeg nevne at de ofte har salg i butikken i Septembermåned. Da kan man få kjøpt mye bra utstyr til en billig penge. Man er nødt til å dra dit, de selger ikke dette over 'nett'. Sist høst, solgte de KN-saler, Passier, Prestige etc, til rundt 5,000NOK. DET er billig! Noe å tenke på om man skal 'ut på tur', og samtidig kjøpe utstyr. Iallefall nå som grensen til å ta med reisegods er satt opp til 6,000kr.

Hilsen Destrier
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2003 :  08:19:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Hvilket land ligger denne butikken i??? Har vært å sett, men e sikkert blind, for fikk ikke det med meg:) Stilige shabrakker i lilla.... Hihi=)

Elizabeth, Miriam, og Stormegutten da=)
Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 25/04/2003 :  08:45:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Divoza er opprinnelig Nederlansk, men har nå butikker både i Nederland og Belgia.

Hilsen Destrier
Gå til toppen av siden

Kim Merete og Wennja

Skrevet - 25/04/2003 :  08:55:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har handlet en del der også. Men siden jeg er ifra Nord i landet sender UPS via post til meg. Jeg slapp å betale noe moms, hvorfor vet jeg ikke ennå. Veldig lett, send penger (euro) via bank, de registrerer og du får pakken kort tid etter. Ca 1 uke her også.
Kim
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2003 :  09:20:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Har ikke bestilt fra Divaza, men bestilt fra andre ikke-hestebutikker fra utlandet. Dette med moms er en sånn ting du kun betaler hvis pakka blir stoppet i tollen. Det er visst 5% av pakkene som blir det. Da blir de også ytterligere et par dager forsinka.

Hvordan er forresten kvaliteten på utstyret fra Divoza? Ser de har mange kjente merker på utatyret, og da vet man jo hva man får. Men de "merkeløse" varene? Som f.eks. hodelagene og de andre "merkeløse" lærvarene (som ikke er fra eget salmakeri. Regner med det er bra..)?

--
spoff
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2003 :  09:34:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hei. Jeg tar jo inn noe utstyr fra USA som jeg selger eller beholder selv. Jeg har ALDRI opplevd at jeg ikke har betalt moms hvis verdien er over 200.- Det kan være fordi avsender er et firma, sa damen på posten. De er visst mere oppmerksomme på slike ting... Hun tipset meg også om at hvis jeg får en venn i USA til å sende det til meg som privatperson, vil momsfri sum stige til 1.000.- Dette hadde hun hørt et sted.
Det dumme med slik "momsgrense" er at hvis verdien av innholdet er over 200.- (og det er det jo som regel!), så må jeg betale moms av verdien + portoen! Og så dyrt som det er å sende noe fra USA, så blir det fort penger av det.

EØS-avtalen sørger vel for en lettere flyt mellom landene, og kontrollen der er vel kanskje litt "løsere". Sånn ser det ikke ut til å være fra USA...

Kanskje Tyskland ville være et bedre alternativ for meg å kjøpe utstyr? De begynner å få et solid marked på western-utstyr der også... Og hvis det nå er lettere å "slippe igjennom" og slippe momsen, så er det jo masse penger spart!

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2003 :  09:57:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner til firmaer (ikke-hesteting) som skriver "gift" på pakka istedet for pris. Da går det alltid momsfritt. Ellers er det en liten sannsynlighet for å bli stoppet, men 5% er ganske liten sannsynlighet.

Men kjenner en en privatperson så blir det jo lett "gift". Tror egentlig de færreste steder skriver "gift", men kjenner til at det har hendt. Bestilling fra USA.

--
spoff
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2003 :  14:08:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har kjøpt mye derfra. De sender med noe som heter UPS. Det betyr at iallefall her som jeg bor (i Horten, Vestfold), får jeg varene innen en uke etter jeg har bestilt. Det blir levert på døra, med budbil.

Prisen du betaler til Divoza, er såkalt eksport-pris. Da er Nederlansk moms trukket fra. Norsk Moms kommer i tillegg, denne får du tilsendt fra UPS.

Salmakerutstyr produsert innen EU og EØS-land er tollfritt. Veldig mye hesteutstyr er produsert i Tyskland, Østerike, Sveits, Nederland, Frankrike og England - og alle disse landene kommer inn under EØS-avtalen - som gjør at vi kan importere salmakerutstyr tollfritt til Norge (privatpersoner, ikke firma).

Har ikke sjekket nå, men tidligere var det slik at dersom man kjøpte varer for 500NLG (ca 2000kr) eller mer - så er det fraktfritt. Ellers lønner det seg å sende varer med 'bakken', ikke med fly. Om du ikke må ha varen veldig fort da.

Ellers så har Divoza mye mer enn de varene som man finner på web-sidene dems. De har eget salmakerverksted, og kan produsere ting på forespørsel. Om det er noe de ikke har, så kan de skaffe det - så sant det finnes.

Det er egne folk som arbeider med 'utland', og de er gode i Engelsk. Dersom det er noe man lurer på - størrelse eller lignende, kan det lønne seg å ta en telefon eller sende en e-post.

Prisene som er oppgitt på saler, er som regel komplett. D.v.s. at du får med stigbøyler, remmer, gjord og saltrekk. Dersom du ikke ønsker å ha med dette, kan du bytte det ut med noe annet.

Ellers, så kan jeg nevne at de ofte har salg i butikken i Septembermåned. Da kan man få kjøpt mye bra utstyr til en billig penge. Man er nødt til å dra dit, de selger ikke dette over 'nett'. Sist høst, solgte de KN-saler, Passier, Prestige etc, til rundt 5,000NOK. DET er billig! Noe å tenke på om man skal 'ut på tur', og samtidig kjøpe utstyr. Iallefall nå som grensen til å ta med reisegods er satt opp til 6,000kr.

Hilsen Destrier

Det vil si at reell pris blir sluttsummen Divoza oppgir + frakt. Deretter kommer norsk moms på 24%? Thats it?
Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 27/04/2003 :  09:08:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Min erfaring er at kvaliteten er bra. Også på de 'merkeløse' varene. Jeg tror de produserer mye av de 'merkeløse' selv. De har også et eget 'merke', som heter Pagony.

Jeg har også opplevd å ikke betale moms, men da er det snakk om småbeløp.

Ved bestilling, får man oppgitt hva som skal betales.

Vær oppmerksom på dette med EØS-avtalen. Dersom det er utstyr som kommer fra USA eller Australia - må man betale toll. Er det produsert innen EU eller EØS er det tollfritt.

Hilsen Destrier
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.