hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - lurer på!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 lurer på!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

gresias

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2005 :  09:44:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegresias  Svar med kopi av melding
jeg lurer på hvor mye man nå betale for ha en ponni på for??

Olithyon

Norway

Skrevet - 11/06/2005 :  10:16:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Dette har væt diskutert før. Sjekk blant annet disse debattene:

http://www.hestemarked.no/mix/topic.asp?TOPIC_ID=5185&whichpage=1

http://www.hestemarked.no/mix/topic.asp?TOPIC_ID=4870rt

http://www.hestemarked.no/mix/topic.asp?TOPIC_ID=4218

Hvor mye det blir avhenger selvsagt av hvor ofte du skal ha hesten. Hvis du skal ha en ponni på helfor betaler du som regel alle utgifter unntatt forsikring. Ved halvfor betaler en gjerne halvparten av det det koster (og disponerer hesten halve tiden). Vanlig betaling for forrytter pr. dag er vel ca 100 kroner, hvertfall her i Trondheim. Dette dekker da det det koster å ha hesten den dagen, minus veterinær, skoing osv.
Dette kommer selvsagt også an på hvor i landet du bor. Det er gjerne dyrere i sentrale strøk. "På landet" kan man ofte få det nærmest gratis.
Men en tommelfingerregel på ca 100 kroner gangen er et greit utgangspunkt (syntes jeg, som selv er forrytter).

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 11/06/2005 10:59:33 Gå til toppen av siden

Kathrin_Hest
» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2005 :  12:49:25  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingKathrin_Hest  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKathrin_Hest  Svar med kopi av melding
jeg synes man bør betale litt hver måned..jeg har hatt hest på for og betalte 350 i måneden(billig)
billig er aldri best=)
hesten var dum og ville ingenting..derfor gadd jeg ikke mer!!!!
så prøv alltid hesten først!!

kathrin tolvstad Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 11/06/2005 :  12:54:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg synes man bør betale litt hver måned..jeg har hatt hest på for og betalte 350 i måneden(billig)
billig er aldri best=)
hesten var dum og ville ingenting..derfor gadd jeg ikke mer!!!!
så prøv alltid hesten først!!

Opprinnelig postet av ..::horse::..

Tror heller at hesten var smart jeg

Therese
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 11/06/2005 :  15:28:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Heija..

Har en hest på for å betaler nå 600 for to dager i uka.. Betalte før 400 for en dag i uka..
Er veldig fornøyd med denne hesten.
Det kan være smart å prøve hesten før du sier ja.. Det kan hende at du å hesten ikke passer sammen =) Lykke til =)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 12/06/2005 :  10:47:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Da jeg hadde hest på fôr, disponerte jeg ham 5 halve dager i uken ni mndr i året + alle ferier. Det betalte jeg 1100 i mnd. for. Dvs. at jeg hadde ham hver ettermiddag, unntatt onsdag og torsdag, og en formiddag+en ettermiddag io helgene. Fra 15. mai til september brukte jeg ham fritt, det gjorde jeg også i andre ferier.

Gå til toppen av siden

Lizzie91
» VIP

Skrevet - 14/06/2005 :  13:13:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en hest på halvfor, og betaler 350 kroner i måneden. Når jeg fikk hesten på halvfor var hun vanskelig å håndtere, hun bukket, steilet, løp ut, var sta og sånt... Men jeg elsket den unge hesten, så jeg gidde aldri opp. Og nå bukker hun bare få ganger, småsteiler så vidt og løper ganske sjeldent ut med meg.

Det lønner seg å ha tid, tålmodighet og en god del erfaring... Hilsen jente 13

ELSKER DEG BELLA!
Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 19/06/2005 :  14:35:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en hest to ettemiddager i uken før, og betalte da kraftforet til hesten (ca 250 kr/mnd). Jeg og eieren hadde da en avtale om at hvis en av oss ble syk skulle den andre stille opp, og hvis jeg ønsket å ri hesten mer enn de to dagene i uken så fikk jeg stort sett det. Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 20/06/2005 :  00:33:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg betalte ingenting for de hestene jeg har stelt...er ikke vanlig her å betale=) Gå til toppen av siden

Norway

Skrevet - 20/06/2005 :  13:23:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Avhenger vel litt av hva slags hestehold utleieren har også. Bor de på gård og har det meste gratis, bare vil ha noen til å ri hesten sin på tur og sånn, kan man vel få en hest på fôr for slikk og ingenting.

Skal du derimot ha en steindyr hest på et ridesenter med ridehaller, dyrt fôr, skrittemaskin og solarium, må du nok ut med en del mer i måneden...
Gå til toppen av siden

camma1234
» VIP

Skrevet - 05/07/2005 :  18:48:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal kansje få en hest på halvfor.Betaler 50 kr. gangen jeg..Synes det var kjeme billig: D Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 14/07/2005 :  23:47:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor mye du skal betale kommer vel an på hvor ofte du skal ha den. På vår stall er det fast pris på ponni, 1600,- for boks og mat. Altså har du på helfor betaler du alt selv, og halvfor betaler du halvparten som det ligger i ordet, altså 800,- Det utgjør vel ca 50,- dagen for dere som regner slik. I tillegg kommer spon og sko, som igjen blir delt på to eller dere tar det alene om dere har på helfor......
Gå til toppen av siden

Anders W. Aune
» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2005 :  11:28:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnders W. Aune  Svar med kopi av melding
Betaler man for å ha hest på fôr? Jeg trodde heller det var slik at eieren betalte for å ha pass på hestene.

Er det noen som vil komme å betale for å passe mine fugler?

Anders W. Aune
Redigert av - Anders W. Aune den 15/07/2005 14:03:12 Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 15/07/2005 :  14:31:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man kunne tro det var slik det fungerte at eieren skal betale forrytteren. Men det er forskjell paa forfytter og hestepasser. Forrytter skal faa behandle hesten som sin egen de dagene forrytteren betaler for. som regel er det 3 - 4 dager i uken og derfor skal forrytteren betale halvparten av utgiftene. Slik var det hvertfall da jeg skulle ha hest paa halvfor. Men da jeg bare passet hesten betalte jeg ingenting, men da fikk jeg ikke ri heller
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Norway

Skrevet - 15/07/2005 :  14:31:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Betaler man for å ha hest på fôr? Jeg trodde heller det var slik at eieren betalte for å ha pass på hestene.

Er det noen som vil komme å betale for å passe mine fugler?

Opprinnelig postet av Anders W. Aune

Selvfølgelig betaler man for å ha hest på fôr. Da eier du jo hesten, bare ikke på papirene. Aner du hvor mye det koster å ha hest?
Når man har hesten på hel- eller halvfôr, "passer" man nemlig ikke bare på den, man betaler for å ri den, fordi man ikke har tid/penger/anledning til å eie egen hest.

Som hestepasser, derimot, får man betalt, enten i form av penger eller ridning. Men da skal man, som det kommer av ordet, passe på hesten; møkke, fôre, strigle, slippe ut, ta inn, sale på... Og dette får man en avtalt pris for.

De som har hest på fôr gjør jo noe av dette arbeidet, men betaler ofte langt mindre enn hesteeier, og gjør ofte mindre arbeid også.
Gå til toppen av siden

Anders W. Aune
» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2005 :  15:11:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnders W. Aune  Svar med kopi av melding
Hvorfor er det da folk som ønsker å ha fôrytter til hesten sin. Er det ikke bedre å ha en hestepasser da.

Skjønner at hvis man kanskje ønsker å sette bort hesten på grunn av økonomi, men det blir for meg rart at man skal ha en hest man egentlig ikke har råd til å ha. Da bør man heller selge den.

Anders W. Aune Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.