hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Viktig til alle som skal ha hest på for!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Viktig til alle som skal ha hest på for!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kjazza

Skrevet - 27/07/2005 :  15:07:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anbefaler alle som vuderer å få seg hest på for til å signere en kontrakt om hvor lenge hesten skal være hos deg osv.

Jeg hadde en herlig tungdøl på for, og ble lovet at jeg kunne ha han fram til vinteren, men evt salg. Jeg ble utrolig glad i denne klumpen, og vi hadde mange fine turer sammen. Spute også om å få bruke han på Hardangervidda i sommer, og det var i orden.

To uker før vi skulle reise ringte hun å sa hun ville hente hesten for hun savnet han. Jeg sa at vi reiste om to uker, om jeg ikke kunne få ha han til det, men svaret jeg fikk var at jeg kunne ha han fram til jeg reiste.
Jeg bad henne hente han med det samme, når det skulle være slik.

Det kom en mamm og hentet han, hun hadde solgt han!!

Reiser til vidda på lørdag, og har fått lånt naboen sin hest!

Bustetrollet

Skrevet - 27/07/2005 :  19:41:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kontrakt kan være bra. Hadde ei Kaldblodshoppa på for, og hun hadde jeg i 1 1/2 år, pga at eieren ikke hadde noe sted og sette henne og jeg torde ikke og si ifra til eieren at jeg ikke giddet og ha henne lenger! Hadde selv VELDIG dårlig plass. Og jeg klarte ikke og ri hoppa pga forskjellige grunner. Så jeg foret og stelte henne i 1 1/2 uten at jeg fikk brukt henne. Bort kastet sier jeg altså! men-men..

Gå til toppen av siden

popo

Skrevet - 28/07/2005 :  11:54:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurte på en ting...

Er det en regel som sier at når man har en hest på helfôr, kan eier hente hesten sin uten grunn,og på dagen. Og leietaker kan levere tilbake hesten også uten grunn?
Så lenge man ikke skriver i kontrakten at "Ved tilbakelevering i låneperioden skal det gis skriftlig beskjed 30 dager i forvei" (eks)

Gå til toppen av siden

Kjazza

Skrevet - 28/07/2005 :  12:52:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vet ikke om det finnes noen regler. Men synes det er rett for begge parter at slik blir diskutert i forveien.

Det er sinnsykt kjipt når du får en sånn beskjed, iallefall når ferien på hesteryggen er i boks. Men heldigvis ordnet det seg, og jeg skal ri ei nydelig hoppe i en uke. Jeg har trent med henne nå hver dag, først godtok hun ikke oppakkingen, men nå går det bra!

om 2 dager blir det tur til vidda, og jeg gleder meg
Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 31/07/2005 :  18:29:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Assa kontrakt er en kontrakt! det er veeeldig vanlig nesten en plikt og skrive under en kontrakt... den skulle ha retten til å levere hesten tilbake til eieren når som helst bør være den som har den på for. hvis hesten plutselig begynte å sparke... ei venninne av meg hadde en hest på helfor, skulle ha den Ca. 2år, men plutselig begynte hesten å sprake... den sparket venninna mi hardt i hofta og har sparket etter andre... hvis sånne ting skulle forekomme skal den som har hesten på for ha rett til å levere den tilbake! men det at eieren til hesten hadde solgt den sånn helt uten videre er helt vannvittig!!! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.