hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Belegg eller ikke?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Belegg eller ikke?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

equador_it

» VIP

Skrevet - 24/04/2003 :  09:22:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at det skal være farlig å bruke belegg på hester som ikke trenger det, et dette tilfelle?
Selvhar jeg sett at spess. ridefolk bruker senebeskyttere og matchende stryksokker, kun for å se flotte ut.
Hva synes dere om dette?

Redigert av mix1 den 14/05/2003 12:43:53

Mix1

Norway

Skrevet - 24/04/2003 :  10:05:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMix1  Svar med kopi av melding
OBS
Ta en titt på debatten: "beinbelegg". Der er det allerede en lang debatt gående på dette området.

Fint om dere svarer i den andre debatten, da den har langt flere svar enn denne.

--
Mix1, Moderator hestemarked.no

Redigert av mix1 den 24/04/2003 10:06:37
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2003 :  13:38:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker senebeskytter til frambeina, i sprang!
Tror ikke akkurat det er farlig da..
--> å bruke belegg på hester som ikke trenger d
Plutselig så komme de borti noe,og så trenger de d alikevel lixom..

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 01/06/2003 :  16:37:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler alle å bruke belegg, rett og slett pga at det er en himmla billig forsikring mot beinskader. Men alt med måte. Belegg brukes under visse treningsformer. De fleste trenger ikke belegg for en rolig tur, og de fleste trenger heller ikke belegg i luftegård. En annen viktig ting med belegg er at vi har både stryksokker og senebeskyttere, et belegg er ikke bare et belegg. Dessuten spiller kvaliteten på dem en stor rolle - mange belegg som gnager og ligger dårlig. Anbefaler sjelden bruk av treningsbandasjer, da svært mange har en tendens til å bandasjere feil. Da er vitsen borte.

Men alle hester bør også kunne gå uten! Rir du f.eks dressur og vil ut å starte må du også kunne ri hesten din uten.

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 01/06/2003 :  23:55:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
For og imot belegg har vært diskutert ut og inn, så det gidder jeg ikke si noe om. men at det er farlig å bruke belegg, tror jeg ikke noe på. I alle fall hvis man rir med sånne belegg som festes vha borrelås, evt. med litt strikk i festeremmene. Det skal temmelig lite erfaring til for å se om de ligger riktig på, og selv om man fester dem litt feil (feil vei, eller feil belegg på feil bein) så kan jeg ikke skjønne at det skal være mulig å gjøre noe skade. Det måtte i så fall være hvis man strammer alt man overhodet greier, og det skjønner de fleste at man ikke skal.

Jeg liker best de som har litt strikk i festeremmene og borrelås, og som er litt høye (dekker kodeledd og litt oppover). De dekker godt, og trykket fordeles godt utover en større flate. Dessuten er de lette å ta på og av.

Bandasjer derimot, kan man gjøre skade med. Særlig de som er ren strikk, disse unngår jeg fullstendig. På den måte er belegg mye bedre og sikrere.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.