hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er det en myte eller fakta?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Er det en myte eller fakta?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

colombus

Norway

Skrevet - 23/04/2003 :  22:24:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Hei! Har hørt mye rart om piercing og riding. Har hørt at man ikke kan ha piercing i navlen når man rir, for da er det stor sjanse for infeksjon. Noen som vet noe på det området?

Hilsen Lise Mette

Hesten er en gave. Ta vare på den.

Redigert av mix1 den 14/05/2003 12:53:17

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2003 :  23:05:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner mange som har piercing i navlen som rir. Ingen av dem har hatt noen problemer..

Jeg tror det er lettere å få infeksjon, fordi det er veldig mye bakterier rundt hester. Og andre dyr for den slags skyld.

tihi
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 23/04/2003 :  23:49:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du akkurat har pierca deg i navla, og det er sommer og du rir med bar mage, så er det vel en liten forøkt infeksjonsrisiko, men ellers så tror jeg ikke det.. Jeg fikk aldri infeksjon i mine piercinger ihvertfall!

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2003 :  23:50:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Har hatt piercing i både navle og nese, har aldri hatt noen problemer!

Elizabeth, Miriam, og Stormegutten da=)
Gå til toppen av siden

Ann Cecilie

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2003 :  13:35:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn Cecilie  Svar med kopi av melding
Hei hei!!
Det kan bli betennelse i en piercing som er nylaga hvis man er i stallen og ikke beskytter ommerådet!! Sier ikke at det skjer hver gang men det kan skje. Huska at det er masse "ekstra" bakterier i stallen. Hvis du tar noen forholdsregler bør det gå bra!! Husk alltid reine klær over piercingen. Ha gjerne et plaster som puster over de timene du er i stallen, så slipper du møkk direkte i såret. Rens godt når du har vert i stallen og ta ALDRI på piercinga med uvaska hender!!
Spurte kjæresten min for sikkerhetskyld om detta. Han har drevet som tattovør og piercer i mange år og vi holder på å starte eget studio nå! Pleasure & Pain i Sandefjord :) Må ta med litt reklame for oss!!!! *s*

~~AC~~ :)
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2003 :  15:50:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke helt om det er farlig men jeg veit om ei som jeg tror angra litt på at hu fikk det Hun var ute og rei en gang og skulle gå av hesten. Piercingen satte seg fast i salen og da hu gled ut av salen hang piercinga igjen! Tror ikke det var så veeeeldig godt! =) hehe =) Det er noe å tenke på. Gå til toppen av siden

Ann Cecilie

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2003 :  16:06:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn Cecilie  Svar med kopi av melding

Tror nok ikke det som sPikE forteller om er så vanlig!!! Uhell kan sefølgelig skje... Har da også hørt om de som har vanlig hull i ørene som har hengt seg fast og rivi opp hele øreflippen!! Sikkert alt anna enn godt!! Men skal man tenke på alt som kan skje hvis man gjør sånn og sånn, blir man jo tullete!!!

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2003 :  16:37:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tviler sterkt på at det sPikE sier er så veldig sannsynlig at kommer til å skje. det kan jo skje på bakken og det. en venninne av meg trodde hun hang fast piercingen i en hengekøye hun falt over en gang... og søskenbarnet mitt advarte meg mot å ha lange øredobber når jeg går med håret løst, fordi det kan tvinne seg fast og hvis du rykker til da så river du opp øreflippen (auch, høres ikke godt ut...). stallen er like farlig som om du skal på en fest med piercing, etter litt for mye å drikke så har du absolutt ingen kontroll på hva du kan være borti. bruk sporstteip over når du er i stallen o.l., da berger du som oftest. da slipper du at du henger deg fast i salen også...

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 18/10/2003 :  17:49:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har den nette sum av 9 piercinger,og har aldri hatt betennelse i noen av dem! dette selv om jeg var i stallen hver bidige dag,var også enten i fjos/grishus/inne hoss mink (naturbrukslinja) min. en dag i uka.. selfølgelig er det stor sjangs for å få infekson når du er rundt dyr,men er du flink til å holde det rent og følger anvisningene du får på piercing studio går det helt flott!

*mona&barbie*

Gå til toppen av siden

Margit88

» VIP

Skrevet - 19/10/2003 :  03:10:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallois!!
Er ikke Piercing og store ringer som henger i kroppen farlig når man er i stallen/rir og ringene henger seg fast i mellom nokka og så river det i huden ekke det farlig

Hillsen *Nyserig*
Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 19/10/2003 :  14:15:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Hmm... jeg har egentlig ingen piercinger....

MEN: Her i Malaysia(om noen andre skulle bo i utlandet;)) Er det mye mer bakterier ute, spesielt i stallen. Klimaet er ideelt! I begynnelsen hadde jeg daarlig immunforsvar og fikk infeksjoner i smaa myggstikk! Tenk paa hva en piercing kunne lagd... Poenget er: Om tilvaerelsene er fuktig og varme, spesielt om du er paa ett nytt sted, vil saar lett bli infiserte. Og infeksjoner er IKKE gooy! Jeg hadde betennelser her og der i ett aar foor jeg ble immun!

ellers kan jeg ikke tenke meg at piercinger er veldig behagelige aa ri med... Eller gjoore stallarbeid med(flytte bommer for exempel...)
Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 19/10/2003 :  15:27:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe.. piercinger og store øreringer er like "farlige" enten du er i stallen eller bare er hjemme.. har hørt om ei som ble sittende fast i ei buss-dør med den ene øre ringen.. huff! men ellers er det ingenproblemer med det å ha piercinger (til beauty), skaper ingen exstra problemer når en skal gjøre ting! =) er jo litt ømt de første dagene da men ikke noe mer...
*mona&barbie*

Gå til toppen av siden

Ann Cecilie

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2003 :  17:12:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn Cecilie  Svar med kopi av melding

Vel Beauty!! Jeg har mange piercinger... både her og der ;) og jeg har aldri merka de i stall/hestesammenheng.. Piercinga blir satt på en slik måte at de ikke skal komme vi veien for noe og ikke lage plager... Hvis du merker ubehag i/rundt en piercing etter at groperioden er over er det noe galt eller piercingen sitter feil. Dette gjelder sefølgelig ikke hvis den henger seg fast i noe!! Noe som aldri har hendt meg og jeg har hatt piercinger lenge før det blei så populært DVS mange år og i alle de åra har jeg drevet med hester... :)

Gå til toppen av siden

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/10/2003 :  22:10:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
hei du....
har hatt piercing i navlen i snart 2 eller 3 år, har ikke hatt noe problem, senest for noen uker siden ble det kun piercing mot hesten, har ikke hatt noe problem etter det.... men det kan være veldig lurt å ha teip eller noe over hvis det verker eller er nytt....

håper det var til hjelp.....

Laura på Trana, ikke Lø.... å hun er ikke i skyggen av noe annet en et tre!!!!!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.