hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - når på året starter du utegang på hesten din?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 når på året starter du utegang på hesten din?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2003 :  23:34:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
hei =)
bare lurte på når på året dere begynner å sette hestene ute hele døgnet og om dere i det hele tatt gjør det?? hvorfor??

mvh ronja&lady

Redigert av mix1 den 14/05/2003 16:39:48

Magette

Norway

Skrevet - 21/04/2003 :  00:05:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Hesten min er ute hele året, hele døgnet. Hvorfor? Jo fordi det er det som er naturlig for en hest.

Nå som jeg har tatt av skoa på hesten min, er det viktig at den får mest mulig bevegelse (til hoven er "god igjen") slik at ikke alt blodet samler seg i hoven som kan føre til blodpropp.

Det kan ta opp mot ett år før hesten min kan "overnatte på stallen". Jeg ser jo ikke noe vits i det da den heller kan være ute å kose seg..

Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 21/04/2003 :  11:20:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har gjerne satt hestene på beite i midten av mai. Det kommer an på hvor mye gress det har kommet og temperaturen.

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 21/04/2003 :  11:28:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Hesten min står ute hele året, samme grunn som Brynja..

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 21/04/2003 :  12:55:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Helt på slutten av Mai, begynnelsen av Juni. og det er slutt på utgang rundt mitten av September;) Det blir jo et slags sommerbeite.

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 21/04/2003 :  13:27:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
I begynnelsen/midten av mai begynner jeg å ha hesten ute hele døgnet, og fra begynnelsen av juni og frem til august/september er det sommerbeite. Men det kommer litt an på, det er ikke alltid jeg slipper hestene på sommerbeite, det kommer an på til hvilket bruk hesten fungerer i. Er det unghest eller hobbyhest sleppes den, men er det en hest jeg har til hensikt å konkurrere med så må den bli hjemme.. Men utegang sommerstid er et must!

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2003 :  15:59:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Mine går ute hele året de... De står på stall om nettene pga dette er ikke hester som har skjønt at gjerder er til for å holde seg på innsiden av...

Elizabeth, Miriam, og Stormegutten da=)
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 21/04/2003 :  17:35:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine hester starter å være ute hele døgnet i mai og slutter i september. Eller bruker jeg beitene til luftegårder om vinteren men de står inne om natten, derfor går hestene mine mye ute både om sommeren og vinteren på temmelig store områder. Hestene får ikke fri om sommeren selv om de går ute hele døgnet, jeg bruker dem heller mer enn om vinteren, gir dem heller litt pauser om vinteren. Gå til toppen av siden

Heidi P

Skrevet - 21/04/2003 :  19:35:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine står ute nå, har stått ute ca tre uker. Jeg slipper dem ut med værforbehold så fort bakken er tørr og været er passelig. De får komme inn om natten ved uvær pga manglende leskur, men står stort sett ute. Grunnen til det er at jeg vet de trives best ute, og jeg ser ingen grunn til å ha dem inne når det er vær til utegang og de helt klart foretrekker å være ute. Hadde jeg hatt utegangsmuligheter her hadde de stått ute året rundt. Merker stor forskjell på hestene psykisk (blidere, mer fornøyde, roligere men kvikkere) og fysisk (mindre stive i kroppen, går jo hele døgnet i stedet for å låses inne) Den ene er en varmblods og han trives også godt . Gjør akkurat samme på høsten, de står så lenge det er vær til det. Når kaldt regn begynner for alvor kommer de inn. Pleier å få klare medlinger fra hestene når det er på tide ;) Gå til toppen av siden

Maisha

Skrevet - 21/04/2003 :  19:58:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg setter ut hesten når det er blitt nok gress og ikke frostnetter lenger. Da har den stått ute stortsett hele tiden på vinteren, men inne på natta. Og den har vært ute og "småbeita" helt fra gresset begynnte å gro, slik at den får venne seg på gresset sakte men sikkert. Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2003 :  21:05:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
fôrhesten min er ute hele året fordi hun har valt det selv, hun trivs mye bedre ute!

=)
Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2003 :  12:27:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Alle våre hester går ute hele døgnet nå. Vanligvis står de inne om natten fram til midten/slutten av mai, men er det varmt og fint vær kommer de ut tidligere. Selv om det fremdeles er litt kjølig om natten ser det ut til at hestene stortrives. Gresset er ikke kommet så langt ennå så de får høy og for ute. Litt deilig å slippe alt stallarbeidet også

Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 22/04/2003 :  16:50:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Hestene her, står ute fra ca.09.00 til 20.00-21.00 tilvanelig. Når min kjære forhest skal stå på sommerbeite, skal hun fortsatt brukes. Beite er ved siden av stallen ;)

Gå til toppen av siden

Braga

Norway

Skrevet - 22/04/2003 :  21:51:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fôrhestene mine går ute hele året, fordi det er mest naturlig for dem. Synes fler her burde prøvd utegang. Flotte saker!

Gå til toppen av siden

pimpenelli

Skrevet - 23/04/2003 :  08:34:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten mion går ute fra midten av mai, ettersom været er Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 24/04/2003 :  13:37:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding

Hesten min skulle gått ute fra når det ikke er tæle i bakken lenger...men nå står den sammen med en skikkli prippen varmblodsting som blir syk bare noen puster på ham=)Neida, men han er litt sart!Synd det, for det er utrolig bra for hestene å slippe å stå på baoks hver natt hele året! Mye greiere for rytteren også, da man slipper å møkke...
Ellbell&Thirla
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.