hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder på debatten.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Bilder på debatten.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  12:00:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Kan noen fortelle meg hvordan man får limt inn bilder i et innlegg?

På forhånd takk!
Mvh Anette

Anette

Guro
» VIP

Skrevet - 24/05/2005 :  12:06:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Står her under Hjelp-linken øverst på siden

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  13:30:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Det der har jeg lurt på også.. Skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det ut fra den hjelp-sida. Noen som kan forklare?
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 24/05/2005 :  13:46:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
[img ]adressen til bildet[/img ] Ta vekk mellomrom.

Feks:

her står det (uten mellomrom) [img ]http://www.hestemarked.no/vip/1891/Risto%20paa%20beite.jpg[/img ]

Såvidt jeg har skjønt kan man ikke på endre str på bildet på sånt her forum, så derfor er det greit om man har litt orden på hvor stort bildet er før man stapper det inn, evt lager en mindre versjon av det et eller annet sted.

En annen god ide når man lurer på noe er å sitere innleggene til folk som har gjort det man lurer på, da dukker koden de har burkt opp
(Når du har sett koden trykker du bare avbryt, og husker koden, så går det så fint att )

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  14:53:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det som er litt morsomt med det bildet Guro, er at jeg har et bilde som ved første øyekast oppfattes for å være helt likt. Jeg tenkte først, "hei, hvem har tatt bildet mitt". Hesten er rød, har bredt bles, står og spiser gress med hodet på skakke. Men når man ser nærmere er bildene ganske forskjellig. Jeg har ingen vei bak, og hesten er selvfølgelig en helt annen. Og det er selvfølgelig ikke samme bilde. Har dessverre ikke bildet digitalt, ellers kunne det vært gøy å legge det ut. Mest for å teste om du tenker det samme ved første øyekast.

Off-topic igjen.. Jaja

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 24/05/2005 :  14:57:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Bildet er av det som var verdens skjønneste hest Risto..
Men bare for gøy: hva slags hest er det du har bilde av?? (Dvs rase osv.)
Grunnen til at jeg spør er at denne karen her var av litt uviss opprinnelse

Men du, du er jo datamenneske så jeg mener: scanner burde du jo kunne finne en dag :) (og huske å ta med bilder eller album fra Oslo også da )

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  15:33:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm... takk for svar, dette må prøves!

[img]http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=1771&galleri=show&side=5&PicID=399007[img]

Anette Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  15:34:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
ok, d gikk altså ikke å klippe ut adressen, og lime inn.... puh, jeg hater sånne ting!
Anette Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  15:45:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding

her er adressen til bildet ditt anettex

http://www.hestemarked.no/vip/696/ dette er adressen til vipsiden din. Du finner den på medlemssiden din. Og

IMG_0009-1.jpg er namnet på bildet når du lasta det opp til hestemarked.

Slik må adressen være for att du skal vise bildet

http://www.hestemarked.no/vip/696/IMG_0009-1.jpg

Redigert av - Lucinda: den 24/05/2005 15:56:33 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  15:47:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmmm... takk for svar, dette må prøves!

[img]http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=1771&galleri=show&side=5&PicID=399007[img]

Opprinnelig postet av anettex

obs avslutt koden med / inni [img ] og uten mellomrom

altså start med [img ] avslutt med [/img ] uten mellomrom inni klammene

Redigert av - Lucinda: den 24/05/2005 15:57:18 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 24/05/2005 :  15:51:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Totalt ot: Lekker hest

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  17:00:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bildet er av det som var verdens skjønneste hest Risto..
Men bare for gøy: hva slags hest er det du har bilde av?? (Dvs rase osv.)
Grunnen til at jeg spør er at denne karen her var av litt uviss opprinnelse

Men du, du er jo datamenneske så jeg mener: scanner burde du jo kunne finne en dag :) (og huske å ta med bilder eller album fra Oslo også da )

Guro

Opprinnelig postet av Guro

Hesten jeg har bilde av er en hest jeg rei på rideleir i Sverige for mange år siden. En svensk harvblods som heter/het Thoreau. Han var ganske høy. Husker ikke hvor høy

Jeg skal se om jeg:
1. Finner albumet (jeg har halve livet mitt i pappesker i Oslo).
2. Finner en scanner jeg kan bruke.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 25/05/2005 :  22:30:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Men hvordan finner jeg navnet på bildet jeg har lasta opp? *ikke skjønne noenting*

http://www.hestemarked.no/vip/1891/Risto%20paa%20beite.jpg

Og hva er grunnen til at det står %20 osv...? Er vel ingen som har laga det navnet på bildet...?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

Redigert av - Anette&Ali&Aurello den 25/05/2005 22:32:37 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 25/05/2005 :  22:46:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
% tegnene legges til av nettleseren (eller noe i den duren) de er "kode" for mellomrom.
Navnet på bildet på vipen din er:

http://www.hestemarked.no/vip/"ditt-vip-nr"/"navnet på bildet"

Navnet på bildet vet du sikkert iom at du har det liggende et eller annet sted på datamaskinen din
Nr på vipen din finner du enten på medlemssiden din eller ved å spørre Guro pent

Eksempel på bilde fra din vip:

[img ]http://www.hestemarked.no/vip/7832/0505-017-c.jpg[/img ]

Da er 7832 vip nr og bildet heter "0505-017-c.jpg"

Forresten er det ofte hensiktsmessig å kalle bildene sine noe som er litt lettere å huske på enn det som kameraet gir dem som nr når man skal legge dem ut sånn her (kan dessuten også være hensiktismessig å lagre dem i et noe mindre format før opplasting så går opplastinga også mye raskere

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/05/2005 :  10:24:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
såpass ja... da var det jo ikke så vanskelig... Prøve igjen...:)

Det er forresten meg som gir bildene mine så vanskelige navn ;) Det er datoen for når bildet er tatt, og nr på bildet...hehe.. så blame me, not the camera..hehe
Kan ikke påstå at jeg er noen datanerd, så aner ikke hvordan jeg får lagret i mindre format. Men bildene mine blir store, så jeg har et program hvor jeg kan lagre til bruk for web..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2005 :  23:45:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding

Måtte bare se om jeg har gjort rett
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.