hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Førsterett på kjøp av hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Førsterett på kjøp av hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  09:52:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg kan ikke skjønne hvorfor en slik avtale evnt ikke skal være gyldig? Alt som står i en kontrakt (og som ikke bestrider kjøpsloven), er da gyldig?
Har man skrevet under på at forrige eier har kjøpsrett, må man følge det. Får forrige eier vite at hesten er solgt, kan det jo bli rabalder. Og forrige eier har retten på sin side...hvis han/hun vil, kan han/hun lage livet surt for både den som solgte hesten OG den som kjøpte den.
Jeg ville ikke kjøpt en hest med en slik avtale, med mindre tidligere eier bekreftet skriftlig at han/hun ikke var interessert.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  18:02:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må si meg enig i både Skyggen og Anette&Ali&Aurello sine synspunkt... Ta heller kontakt med tidligere eier,og førhør dere om h*n er intressert...hvis ikke står dere fritt til å kjøpe hesten med god samvittighet :) Ellers må dere vel belage dere på kun å ha hesten på for...

Må bare få legge til at hesten jeg skrev om i tidligere innlegg,ble ikke sendt tilbake til gamle eier pga dårlig stell/behandling der...og var vel gjerne derfor en sånn avtale kunne blitt opphevet...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2005 :  01:21:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Vanskelig tema,egentlig. Hvis jeg hadde kjøpt en hest som var dårlig behandlet av forrige eier så hadde jeg ALDRI solgt hesten tilbake uansett hva som måtte stå på kontrakten! Og ofte er det jo sånn at man finner ut mye om forrige eier ETTER at kontrakten er underskrevet! Hva gjør man da,egentlig??? Jeg tror jeg hadde forhørt mrg litt med advokat,veterinær eller dyreværnet om det var grovt vannstell eller uvettig bruk av hesten det var snakk om... Men som sagt,ett vanskelig tema...
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2005 :  17:34:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
Da jeg kjøpte Heidi (en fjoringhoppe) så var mannen sitt siste ønske at jeg skulle få kjøpe henne. Barnebarna ville ikke, men de gjikk med på det. De sa at jeg fikk kjøpe henne, men de kunne tenke seg et føll av henne. I 2002 fikk hun et føll, men vi har ikke hørt noen ting. Jeg kunna aldri ha tenkt meg å gitt dem føllet, ikke har de tid eller noen ting.. Heidi ble styrt med av den gammle mannen som gikk bort, han av barnebarna som skulle ha henne var i militæret. Det er verdens beste føll, hun er tre år nå, har blitt ridd 8 ganger og går ned på bittet bare vi rir halvparade på veien.. (søsteren min prøvde i dag).

Ann Lajla

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

<<ida>>

Skrevet - 30/05/2005 :  13:25:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
sikker på at det ikke står gyldig hets dato på avtalen som den forje eieren og nå verende eier har laget,. Du kan jo høre med den forje eieren om den vil kjøpe eller ikke kjøpe til bake hesten.

Det er jo mye bedere å eie hesten selv.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.