hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - valg av hest....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 valg av hest....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Maximillian

Skrevet - 23/04/2005 :  22:42:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei

jeg bare lurer.... jeg er veldig i tvil om hva slags hest jeg vil ha det er litt slitsomt
den hesten jeg kanskje skal kjøpe(er ikke bestemt ennå) kan jeg forsåvidt bruke til både sprang og dressur...
men jeg brenner bare mer og mer for kjøring, og da spesielt trav... og western også, men der kan jeg ingeting annet enn at det skal være slakke tøyler og sitsen

er veldig glad i ponnier og er ikke så stor selv jeg da... rundt 150 jeg, småen(er 16år) kunne gjerne tenkt meg en appaloosa hingst på 110... men er det rettferdig for ponnien om jeg skal ri den? jeg rir fint en shettis på 93 og en på 103.... vil da kjøre med ponnien mest da.

eneste problemet, mamma vil jeg skal ha hest og er helt imot at jeg tenker på ponni vi har 2hester fra før vi.

men hva mener du? hva kan passe meg? som kan brukes til altmulig, som kjøring, sprang og western? og ikke er så stor?? fra ponni til ca. 155cm høy. har ridd litt stressede/heite hester(merk, varmblodstraver) uten problem egentlig, men til sprang tror jeg det ikke er så lurt... har også veldig lyst på araber da den kan brukes til alt, og har bare foreløpig truffet på veldig kule arabere

hm.. men blir glad for svar

mvh tonje

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 23/04/2005 :  23:11:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har jo en stooor forkjærlighet for araberne da
Og de kan jo brukes til det meste Finnes jo i de fleste størrelser, alt fra 140 ca. og opp til nærmere 160.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

misstrivial

» VIP

Skrevet - 24/05/2005 :  20:01:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor ikke en traver?

Kaldblods eller varmblods går egentlig for det samme. Det er egentlig flotte allround hester. Ville nok satset på kaldblods, men jeg vet om mange supre varmblodser som er fantastikse allroundere.

Nordlandshest er jo flotte hester da.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/05/2005 :  20:25:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Islandshest?
Birtingur, som jeg rir, må vel være et veldig godt eksempel på en slik hest du vil ha; han kan en del western-greier, han hopper utrolig bra til islandshest å være (hesten hopper seriøst alt), han begynner å bli flink i dressur, grei turhest når du vet hvordan du skal ri ham, han kan sikkert med letthet kjøres inn og jeg har ingen problemer med å tro at han kunne blitt bra i f.eks. ponnitrav :-)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.