hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vrien å sale på og står ikke stille ved oppstignin
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Vrien å sale på og står ikke stille ved oppstignin
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*Isabel=)*

Skrevet - 28/05/2005 :  00:23:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stikke fingrene i ribbeina? Nei, fysj! Det er jo det samme som en salgs straff for hesten! Rett og slett smerte! Jeg synes rett og slett at du burde få sjekket rygge til hesten en gang til, ordentlig! Og få noen "eksperter på sal" til å sjekke det grundig at den passer perfekt... Er hesten slik da du skal ri henne barbak, eller legger andre ting på ryggen? Er enig i det Irriducibili sier! Gå til toppen av siden

ennergårdsfreja

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2005 :  19:17:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen som har svart Vil bare fortelle at det går veldig raskt fremover i positiv retning når det gjelder både påsaling og påsaling og at metoden jeg har brukt er at jeg driver henne til å gå rundt og rundt[ hvis hun ikke vil stå, og nå har hun funnet ut at det er ganske kjedelig så nå står hun mer i ro. I går og i dag gikk alt problemfritt Vil også fortelle dere at jeg har drevet med hest(har eid 4 selv) i mange, mange år...og jeg var mest intressert i å få forslag fra dere andre om hva man gjør/hva dere gjør i slike problemtilfeller som mitt og om deres erfaringer osv. Jeg er klar over at salen må passe og at hesten ikke må ha vondt Det var faktisk det første jeg sjekket opp og det med eksperthjelp også....(vet slikt etter 25 år med hest). Har inntrykk av at for hver ny hest blir det en ny utfordring...og ingen er like...og det er intressant å høre fra andre og å få gode råd... Tusen takk alle dere som har svart Håper på fortsatt fremgang med hoppa mi....begynner å bli skikkelig glad i henne.... Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 31/05/2005 :  00:16:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer! Det var kjempefint å høre! Og tusen takk for at du gir tilbakemelding om hvordan det går, det er alltid gøy å få høre når ting ordner seg! Gå til toppen av siden

ennergårdsfreja

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  09:33:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen

Nå har det jo blitt en god stund siden jeg hadde dette problemet, vil bare fortelle dere alle at nå har ting fungert helt problemfritt i lang tid OG DET ER HERLIG!!!!!

Hun står helt i ro når jeg stiger opp og hun blir stående til jeg ber henne om å gå Behøvde bare å sende henne i ring rundt meg 2 ganger, siden har hun stått.

Når det gjelder påsaling så går det også MYE bedre, hun legger litt på ørene i det øyeblikk jeg legger salen rolig på, men det er også alt Det er helt slutt på truende oppførsel og sparking. Måten jeg har gjort dette på er å gjøre påsalingen mest mulig behagelig for hesten. Løfter salen rolig og bestemt på og bruker veldig god tid på stramming av gjorten, tar det ganske langsomt siden hun blåser seg veldig opp Og når hun har oppført seg skikkelig får hun mye ros og kos. Tror kanskje hun har hatt litt dårlige erfaringer med dette tidligere og nå har hun skjønt at det ikke behøver å være ubehagelig/vondt.

Jeg er i hvertfall kjempe happy for at dette ikke er noe problem lengre
Nå kan jeg til og med stige av når vi er på tur hvis det er nødvendig, hun står i ro da også
Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  13:14:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heisann!
Jeg har også hatt det problemet. Må si det er veldig herlig å slippe å gå hele veien hjem, fordi du måtte hoppe av hesten på tur, og ikke kom deg på igjen!!

Så bra at problemet fiksa seg! Lykke til videre med hesten din:D
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 23/07/2005 :  15:22:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så bra! Det er veldig kjekt å få tilbakemelding om at tingene har ordnet seg! Flink du har vært med henne :) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.