hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utstoppet shetlandsponniføll!!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Utstoppet shetlandsponniføll!!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2005 :  00:29:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
På finn.no er det et utstoppet shettisføll til salgs.

Noen som har sett dette?!?!?

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/05/2005 :  00:30:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg så den nå, og jeg synes ikke så veldig mye om det. Skjønner egentlig ikke poenget med å utstoppe dyr i det hele tatt, jeg da. Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2005 :  00:44:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Syntes det var helt forferdelig jeg.
Ble rett og slett kvalm når jeg så det!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/05/2005 :  01:47:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men hvorfor er det verre for deg med en hest enn en fugl? Er ikke fuglen like mye et dyr og et levende vesen som hesten? Det er mange som har kuskinn på veggene og fåreskinn i godstolen, men ingen som skriker opp av den grunn - men så snart det gjelder en hest.. ;-)

Men som sagt, jeg ser egentlig ikke poenget ved å utstoppe noen dyr, så det ble litt.. smakløst.
Gå til toppen av siden

*Isabel=)*

Skrevet - 22/05/2005 :  02:32:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes all utstopping av dyr er helt forferdelig!
Nei, fysj! Bort med utstopping
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 22/05/2005 :  10:06:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Er jo en mulighet at føllet var dødfødt/døde etter fødsel eller noe sånt.. Ser ikke noe galt i å "bruke" det til noe da. Tviler på at de har avlivet et føll bare for å kunne stoppe det ut!

Men er vel irgunnen enig med formosissima at utstopping er litt smakløst... Hva er vitsen lissom?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2005 :  11:16:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men hvorfor er det verre for deg med en hest enn en fugl? Er ikke fuglen like mye et dyr og et levende vesen som hesten? Det er mange som har kuskinn på veggene og fåreskinn i godstolen, men ingen som skriker opp av den grunn - men så snart det gjelder en hest.. ;-)

Men som sagt, jeg ser egentlig ikke poenget ved å utstoppe noen dyr, så det ble litt.. smakløst.

Opprinnelig postet av Formosissima

Synes ikke no om å utstoppe noen dyr jeg heller, men er lissom ikke vant til å se en utstoppet hest så det ble som du sa litt smakløst.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/05/2005 :  12:27:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hund, elg, fugl, hest..syns verken det ene eller det andre er noe mer "ille" enn noe annet. Likvel kan jeg ikke selv tenke meg å ha et utstoppet dyr. Syns døde dyr kan få være i fred. Men for de som er interessert så er det sikkert fint med et sånt føll også.
Men jeg antar vel at føllet ikke er avlivet for å bli utstoppet. Men at det er et føll som har dødd av naturlige årsaker, og deretter har blitt stoppet ut. ¨

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 22/05/2005 :  15:41:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge hesten døde under fødsel eller noe slikt og ikke ble avlivet friskt så synes jeg det er greit. Hesten tar ikke akkurat skade av det
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2005 :  19:43:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg fortalte det til venninna mi i dag at jeg hadde sett på den på finn.no, og at jeg hadde nesten fått sjokk! syns det var så kvalmt, og skjønner ikke at noen klarer å tenke på det engang.. det som tok kaka på meg var at de hadde sånne bilder, for meg virket det som om di liksom sa: HINGSTEN KAN STÅ I HAGEN; TAR SEG GODT UT VED PEISEN osv." det syns jeg var teit..
men, det er min mening da..

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2005 :  20:51:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg fortalte det til venninna mi i dag at jeg hadde sett på den på finn.no, og at jeg hadde nesten fått sjokk! syns det var så kvalmt, og skjønner ikke at noen klarer å tenke på det engang.. det som tok kaka på meg var at de hadde sånne bilder, for meg virket det som om di liksom sa: HINGSTEN KAN STÅ I HAGEN; TAR SEG GODT UT VED PEISEN osv." det syns jeg var teit..
men, det er min mening da..

Opprinnelig postet av mizz_pp

Er helt enig jeg! Kvalmt!
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 22/05/2005 :  22:17:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner ikke alt oppstyret rundt dette. Det er da akkurat det samme som andre utstoppede dyr, og det er det da ingen som farer opp for....
Akkurat som hestepølse ikke blir noe forskjell fra salami i mine øyne. Alle dyr er like mye verd.

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2005 :  22:43:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Det har ikke no med at alle dyr ikke er like mye verdt.
Jeg er ikke vant til å se utstoppede hester, så det var vel derfor jeg reagerte.
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 22/05/2005 :  22:50:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er vel mest fordi det i dette tillfellet er et kjæledyr som er utstoppet...vanligvis er det "ville" dyr som blir stoppet ut,ofte som et eller annet trofe...

Må helt ærlig innrømme at jeg ikke ser noe galt i at dyr blir stoppet ut,så lenge dyret ikke blir tatt av dage med det som intensjon...

Men må og si at jeg ville nok ikke hatt det i min stue...hverken et shettis-føll,eller en rype...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2005 :  00:12:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
Syns som mange andre her at utstopping generelt er smakløst...
Da jeg så det føllet så tenkte jeg "Åi!! noe sånt ville ihvertfall JEG aldri ha kjøpt...!" Men det er meg det...kansje det finnes noen som gjerne ville ha hatt en utstoppet shettis i stua si...

Hvis jeg hadde kommet på besøk til noen som hadde en utstoppet hest, hund eller katt stående ved siden av sofaen så hadde jeg nok tenkt mitt...

Syns forresten ikke det var noe fint utstoppet heller...
Og man kunne ha kjøpt en levende hest for den prisen!

Gå til toppen av siden

DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK

» VIP

Norway

Skrevet - 23/05/2005 :  16:09:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Svar med kopi av melding
Usjj..
Syntes IKKE noe om utstopping i d hele tatt!

Og det mente jeg...

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.24 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.