hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sportsponni??!!??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Sportsponni??!!??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2005 :  15:19:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Ja,du kan fint starte i stevner med ponnien din selv om den ikke har stamtavle! Så lenge den er reg.i NRYF og vaksineringer er fulgt opp så stiller du på lik linje med alle"renrasede"hester/ponnier

Du kan forøvrig også få den reg.som BRUKSPONNI i NPA.

Det er vel på tide å starte egen forening for blandingsraser snart? Tenkte på egne utstillinger der det går på bruksegenskaper,lynne og byggning,IKKE stamtavler!!! DET hadde vært noe...

Lykke til med ponnien din,forresten! Legg ut ett bilde av den,da

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2005 :  15:36:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Puh! det var da inderlig godt å høre! Ja, da får jeg vel heller kalle den for en "bruksponni" da ;)!
Jeg er for renrasede hester, men har heller ikke noe i mot blandingraser så lenge vi ikke avler så mye på blandingsraser at de renrasede til slutt forsvinner! Forening for blandingshester er jammen meg ikke dumt! Det hadde gjort seg!

Den er ikke min enda, men jeg skal ha den på prøve å se ;) Personlingheten hans minner vertfall veldig om Spot, og det lover bra!
her har du et bilde GML! ikke så bra kvalitet desverre!

redigert pga. bildet virket ikke!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 03/06/2005 15:45:25 Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2005 :  16:24:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Ååååå,så SØØØØT!!! Den likte jeg

Jeg mener at det ikke er bra å avle frem HVA SOM HELST,fks.shettis og døl(der faren da er døl),sånt er jo GALSKAP! Mange eksempler å ta av,men det var ett.

Men å avle en og annen som har gode forutsettninger for å bli bra syns jeg er helt ok.

Når man tenker på hunder fks.så er det jo nettopp pga.at det blir mye innavl i visse raser at det oppstår arvelige sykdommer ol. Lynnet og helsa på en blandingshund kan være MYE bedre enn mange renrasede!

Det samme ville jeg da også tro om hester...? Og alle hesteraser er jo i utgangspunktet avlet fram av ulike raser...

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 03/06/2005 :  18:26:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Takk for det! Håper bare at personlighetene våres passer sammen! :)

Enig med deg der også! Det eneste jeg kan tenke meg som kan være ganske negativt med for mye blandingsavl, er at mange ukyndige personer lett kan begynne å avle på blandingshester med fysiske skavanker og føre det videre til neste "hestegenerasjon". Det bør være litt kontrollert for det om, til en viss grad, ikke hvor en til slutt avler frem blandingshester med uproposjonerte kropper o.l.

Nå er det jo ikke så kontrollert fra før av, men hvis vi hadde fått i stand en forening for blandingsraser, så hadde det kanskje blitt lettere å holde oversikt. Og da tror jeg nok at de som er opptatt av å holde rasene rene, hadde blitt glade for at det hadde blitt litt mer orden og oversikt i sakene ;)!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 03/06/2005 :  22:21:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje tiden er inne for en forening for blandingshester Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2005 :  16:19:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hadde slettes ikke vært noe dumt det nei!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.77 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.