hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Salg av hest til utlandet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Salg av hest til utlandet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Vivaro

Skrevet - 15/05/2005 :  10:59:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Har annonsert hesten vår, en nordlandsvallak på noen steder i Norge, og fått svar fra en veldig interessert kjøper i London. Er veldig skeptisk, Ja jeg vil ikke leie hesten inn på henger før alle penger er på konto, men alt det andre, hva med karantene, frakt osv osv.... Hvorfor vil en i London kjøpe hest her, er nordlandshest veldig populær i England ???
Har noen noe erfaring???
Pål

Opal

» VIP

Skrevet - 15/05/2005 :  11:40:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ingen førstehåndserfaring med salg av hest til utlandet men jeg ville jo som du sier ikke sette hesten på henger før kroner var på konto og det forelå en skriftlig avtale. Vil jo tro at evt karantene og fortolling er kjøpers ansvar. (Er det kanantene til UK dersom hesten er fulgt opp med nødvendig vaksinering?) Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  11:50:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er vel nettopp det at nordlandshesten er en veldig sjelden hesterase, og jeg har faktisk ikke hørt om at den er andre steder enn i Norge og Sverige.
Hvis jeg var deg ville jeg absolutt solgt hesten min til England; ja, det er langt, og jeg vil nok aldri få se den igjen, men oj, så flinke de er med hest der borte :-)

Dette er et valg du må ta selv, men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for det.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  12:00:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Som Formosissima sier er Nordlandshesten en sjelden rase, så denne engelskmannen har kanskje snublet over denne "kuriositeten" og funnet ut at det er en rase som er verd å spre videre? Isåfall syntes jeg det er et bra kompliment til rasen. Storbritannia har avlet frem noen av de beste hestene i verden, så at de faktisk er interessert i våre hester, og ikke motsatt, er ganske uvanlig.

Frakt, ol er jeg enig med opal er kjøpers ansvar. Kjøperen kjøper hesten av deg og er selv ansvarlig for å få den hjem til seg. Sørg for at du er i god dialog med kjøper igjennom kjøpeprosessen og forsikre deg om at det er en seriøs person som vet hva han holder på meg, så skal det nok gå bra.

Gå til toppen av siden

Anders W. Aune
» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  13:30:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnders W. Aune  Svar med kopi av melding
Hva skal han med en vallak?
Anders W. Aune Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  13:39:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ri på den, kose med den, stelle med den, slik som andre gjør med siden vallaker? :-) Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  14:23:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ja, hva pleier man å gjøre med en vallak, hehe.

Uansett om poenget er å "promotere" rasen eller ikke er det vel i første omgang greit å kjøpe med en vallak som kan brukes til mye forskjellig, og ikke en avlshoppe eller hingst.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.