hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Useriøse kjøpere.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Useriøse kjøpere.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lucen
» VIP

Skrevet - 29/06/2004 :  21:36:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har etter mye tenking besluttet å selge en av hestene mine. En god kamerat gjennom nærmere 10 år, som nå var klar for et nytt vennskap.
Jeg satte inn en fyldig annonse med god beskrivelse av hest og dens utdannelse, pris, samt at jeg understreket at jeg kun ville ha seriøse henvendelser.
Resultat: jeg blir nedringt av folk som overhode ikke skal ha hest, men gjerne vil ha tilsendt bilde....
Skrev i annonsen at det ikke var noen barne/nybegynnerhest og at den kun ble solgt til person med erfaring.
Resultat: nybegynnere og foreldre som skulle kjøpe en snill hest til ungen sin...
Ærlig talt; leser ikke folk hva som står i annonsene??
Til slutt ringte det ei koslig jente som gjerne ville ha hesten. Jeg ville da kjøre han til sitt nye hjem, slik at jeg fikk sett hvor hesten havnet.
Jeg fikk sjokk da jeg kom frem; det var ingenting som stemte med det hun hadde sagt til meg. Ingen luftegård, en liten skitten boks i et fjøs, og et nedgnagd, knøttlite beite - og hvor var de andre hestene?? Jeg tok ikke hesten ut av hengeren, men reiste hjem med den. Det kostet meg en del å kjøre såpass langt, men det var "verdt turen". Nå orker jeg ikke tanken på å selge den engang, den fortjener så mye mer!
Er skikkelig skuffet, og er livredd for å selge hesten til noen som ikke behandler den bra.
Det er ikke bare useriøse selgere, men ganske mange useriøse kjøpere også

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2004 :  22:19:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det er nok mange som ikke greier å vurdere sine egne kunnskaper når de leser en annonse.
Og kaller seg erfarne ryttere når de har gått to ridekurs...

Noen tror jo at bare de har penger, så får de kjøpe den hesten DE vil ha uansett...

Noen tror at de kan innrede et rom i potetkjelleren og ha hest der. Og tenker ikke på mugg og fukt og om det er levelig for hest der i det hele tatt...

Noen tror at om de bare kjøper seg en hest, så kan de lære underveis hva den trenger, hvordan den skal håndteres, hvordan man trener/fórer/steller osv.

Skremmende!

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

lekkerParaply

Skrevet - 11/07/2004 :  02:01:22  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hallo!
Hvis jeg noen gang skulle selge hest, ville jeg forsikret meg om at den
fikk det bra!
Ville ha avtalt det sånn at di kan ha han på prøve en tid,
også komme "uanmeldt" på besøk en dag.
Og i hvertfall treffe kjøperen før di får hesten!
Da får man et viss intrykk av den personen.
Ha en fin dag
Gå til toppen av siden

La Tamm

» VIP

Skrevet - 19/12/2004 :  19:17:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei hei.. ja, uff, det var dumt at du opplevde det. er selv på utkikk etter hest og opplevde *useriøse* selgere.

Det er så teit at folk ringer deg og ikke *bryr* seg om det du har skrivd på din annonse..
lykke til med evt hestesalg..
mvh malin
er enig med lekkerparaply og Cowgirlchris
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.