hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fleecebandasjer?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Fleecebandasjer?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  21:00:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Heihei :)

Kan man bruke fleecebandasjer uten underlag? Noen sier at man kan mens andre ikke..

~*MaRtHe*~

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 14/05/2005 :  21:47:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du bruker ikke underlag på fleecebandasjer..
Men hvis du skal bruke bandasjer når du rir er det mye bedre med ride/arbeidsbandasjer med underlag..
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  22:47:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Dette er stikk motsatt av det jeg har hørt. Jeg bruker ihvertfall alltid underlag på fleecebandasjer, og elastiske bandasjer, da dette fordeler trykket jevnt over hestens ben. Det finnes imidlertid noen kombibandasjer i to ulike materialer, der man ikke trenger underlag. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  23:30:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Har også hørt at en bruker underlag til fleecebandasjer og elastiske bandasjer, men vet at der finnes elastiske bandasjer med fleece innerst mot hestens ben. På de bandasjene bruker en ikke underlag, har fire slike men får meg ikke til og bruke dem..
Er nok for "innbarket" i meg det med underlag til bandasjer.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  09:50:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Jeg har selv et par sånne "kombibandasjer." Her er det også fleece inners.. Da må det vel gå ann å ikke bruke underlag på fleecebandasjer? Selv synes jeg det er bedre å bruke fleecebandasjer enn elastiske bandasjer, da jeg er ganske "redd" for å stramme for hard
~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 15/05/2005 :  17:10:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fleece er ganske varmt..
Tenk hvordan det blir med fleecebandasjer + underlag da!!!

Og grunnen til at noen bandasjer har fleece innerst er fordi man ikke trenger underlag på disse.. Ganske innlysende egentlig..
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/05/2005 :  20:51:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Er det ikke det som er meningen da? At det skal bli varmt.
Når jeg har trent hesten min hardt og legger på bandasjer for kvelden, legger jeg alltid underlag på og fleecebandasjer oppå. Han svetter aldri under dette, så altfor varmt blir det da ikke!
Underlagene er jo der for og gi et jevnere og mer behageligt trykk, noe ikke fleecen gjør alene på beina.
Om vi skal transportere hestene våre legger jeg også på det samme, og det er aldri for varmt for dem.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 16/05/2005 :  08:23:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men tenk da på de bandasjene med fleece innerst og er elstiske utenpå..
Fleecen er jo der for at det skal være det samme som underlag..
Så fleece er på en måte underlag..
Så fleecen fordeler trykk..;)
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 16/05/2005 :  09:49:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Har slike liggende selv, men klarer bare ikke bruke dem. Syntes det blir helt feil for min hest og meg, men sikkert mange som liker dem :)
Uansett så tror jeg at folk vil gjøre som de er vandt med, enten om det er og bruke underlag eller ikke.

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 16/05/2005 :  17:32:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Begge deler går nok fint;) Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 16/05/2005 :  19:13:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg lever etter tanken om at inntil jeg kan bandasjere feilfritt (noe det nok er en stund til jeg kan) så har jeg på underlag slik at ikke hesten skal få lide under at jeg eventuelt ikke klarer å legge bansdasjen med _helt_ jevnt trykk rundt det hele. Jeg tror man sannsynligvis kan gjøre mer skade om man ikke har underlagene der, når man som meg ikke er flink å bandasjere.

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2005 :  19:25:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Henger med på "underlag"-siden; det er best å holde seg til underlag uansett hva slags materiale bandasjen er av. Uten underlag er det mye større sjanse for at trykket blir ujevnt fordelt. Dessuten kan jeg forstille meg at bandasjen kan skli og løsne mye lettere uten underlag
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 18/05/2005 :  02:01:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruk underlag!

Jeg tror faktisk ikke at det finnes noen som kan bandasjere så godt at trykket blir helt jevnt fordelt. Fleece bandasjer blir ikke for varmt selv med underlag. Jeg synes ikke noe særlig om å bandasjere med ridebandasjer uten underlag heller. Da er det iallefall viktig å få fordelt trykket skikkelig. Jeg har brukt slike bandasjer med fleece underst og så elastiske på et sted jeg jobbet før. Var ganske skeptisk til disse jeg iallefall. Jobbet der ikke lenge nok til å se om det hadde noe feil innvirkning, men all fornuft tilsier at det ikke er fullgodt å ikke bruke underlag under elastiske bandasjer. Så jeg vet ikke jeg, kommer ikke til å bruke slike selv.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.