hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Skamklipte hester i Dyreklubben
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Skamklipte hester i Dyreklubben
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lucinda:

Norway

Skrevet - 12/05/2005 :  15:34:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Skamklipte hester

Fy søren att folk kan gjøre slikt.

Anders W. Aune
» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2005 :  16:06:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnders W. Aune  Svar med kopi av melding
Det må være et resultat av store fritidsproblemer. Det er synd på dem som har gjort det.
Anders W. Aune Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2005 :  17:31:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har faktisk opplevd at folk har gjort dette andre steder også. Da mens hestene har gått ute, på lyse dagen. De har da klipt av halene korte på et par hester. Har dog kun opplevd haleklipp, men det har også skjedd flere enn en gang også.

Det er mye man opplever når man har hest i byen, og det er utrolig hva folk kan få seg til å gjøre.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2005 :  18:53:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Helt på trynet, det er jo direkte farlig for både mennesker og dyr å drive på sånt.

Det skjedde på stallen jeg sto på; de sto inne om natten og på morgenen var det noen som hadde vært inne hos en av hestene og klipt av halen. Eieren flyttet hesten neste morgen.. At det sto en fremmed person med saks inne hos hesten hennes er ikke en behagelig tanke; så mye kunne gått galt.

Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 12/05/2005 :  19:43:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
De som har gjort dette er enten fryktelig misunnelige eller så har de seriøse fritidsproblemer..
Tror kanskje overvåkning i stallen kan være en ide.. eller noen form for vaktsystem der de som har hester der kan bytte på å gå runder i stallen på kveldene/natta.. Ikke vet jeg. Men hadde det vært min hest så hadde jeg blitt rimelig forbanna!

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  13:02:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Det er helt utrolig at folk kan finne på å gjøre sånt,
da har man alvorlige fritidsproblemer ja....

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  19:12:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
I stallen hjemme skjedde det så mye rart en periode, at de faktisk satte opp kamera (og det er der ennå), synes det er betryggende jeg. Står en plakat på utsiden at stallen er TV-overvåket, tror faktisk ikke det skjedd noe mer der etter det.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

majami

» VIP

Skrevet - 13/05/2005 :  22:05:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hest på dyreklubben og det er ikke så gøyt når man kommer en morgen, hele stallen er rasert og hestene mangler enten man eller hale..
Ponnien min Lille My er blitt så stresset i det siste, spesielt i boksen etter at de er der om nettene. De andre hestene reagerer også. Så det er tydelig at de gjør noe med hestene, men vi vet ikke hva. På grunn av dette har nå jeg skadet meg på grunn av at ''de nattlige gjestene'' styrer med hestene.
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  00:27:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm...er det så alvorlig,bør jo absolutt et kamera komme opp...!

Hadde selv en episode der hesten min ble sluppet ut og jaget rundt i lufte-gården(takk og pris for at jeg har gjerdet inn rundt boksen,og inn til lufte-gården...ellers er det sannsynlig at hesten ikke hadde vært der når jeg kom,men heller på "flukt" fra plageåndene sine...)

Resultatet der var at når jeg skulle trene han senere på dagen(jobbet i rund-paddock siden han var så stresset...) så fikk han full panikk når hunden vår(som tusler rundt ham hver dag...) kom opp bak ham...løp rett igjennom gjerdet av tre,og kuttet seg stygt... :(

Fikk opp kamera,og skilt om overvåking,og har ikke skjedd siden...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/05/2005 :  01:39:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
shønne itj koss dæm klare å finn på sånne ting æ

Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  11:43:29  Vis profil  Svar med kopi av melding

MIn hest Lasso står på dyreklubben og var en av de hestene som ble verst klipt. han hadde fin og lang pannelugg, som nåå er kjempekort og stygg.se bilder på vipen min.
de slapp ut de fleste hestene på gangen, men heldigvis ikke lasso. det var bra får han er skadet fra før, og holder på å bli bra igjen fra en brist han har hatt i foten.
5 hester på en liten stallgang er veldig farlig. en ble halt etter et spark i skuldra og ei har store fyllinger i beina.
Ei har blitt ganske skada på grunn av at hesten hennes har blitt helt rar etter den natta og er ikke seg selv.

de har rotet rundt i tingene våres, f.eks slengt en sal på gulvet, og veltet en kraftforsekk og rotet.
dette har skjedd flere ganger før, men aldri så alvorlig.

vi skal nå sette opp kamra så fort som mulig....... Syke personer som har samvittighet til å gjore noe sånt

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/05/2005 :  16:48:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
huff.. skjønner ikke hvem som kan finne på noe såå dumt... det kunne jo å skjedd opptil flere ulykker ...

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 14/05/2005 :  17:00:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Uff Sofie, så ikke mye kjekt ut å få hesten sin (som hadde den lekre panneluggen før) skamklipt
Skjønner ikke hvorfor folk gidder å gjøre sånt jeg...

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  19:35:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skikkelig trist.
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  20:26:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Vi hadde en hest på for engang som noen hadde hugget i ryggen med øks... Så folk er kompentente til å gjøre en del dritt mot dyr ja!!!
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2005 :  20:41:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Svar med kopi av melding
Stakkars hester sier jeg
At folk kan være SÅ slemme!
Hadde blitt drit forbanna hvis det hadde vært min hest!

Og det mente jeg...

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.