hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HVA SLAGS FORSIKRING BØR EN VELGE?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Gode tips!
 HVA SLAGS FORSIKRING BØR EN VELGE?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

boba

Skrevet - 06/05/2005 :  14:25:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
heia. satt og leste litt om forsikring av hest. kom over en diskusjonsforum på hest.no der jeg leste om flere tilfeller som hadde dødsrisikko frsikring ,bruksverdiforsikring og hele pakka på hesten sin. da hesten døde fikk hun likevell ikke dekket dette. da ble jeg litt skeptisk og begynnte å lese litt om dette på gjensidige sine forsikring sider. her står det følgende:

Dødsrisikoforsikring
Forsikringen kan tegnes på alle typer hester.

Dette dekkes:

At hesten dør eller må avlives av dyrevernhensyn i åpenbar sammenheng med en ulykke.
At hesten blir så syk at den dør eller må avlives av dyrevernhensyn.
At hesten blir stjålet eller kommer bort.

Dette dekkes ikke:

Prestasjonsrelaterte hendelser som f.eks. haltheter og bevegelsesforstyrrelser, selv om hesten avlives av dyrevernhensyn.
Luftveislidelser, selv om hesten avlives av dyrevernhensyn

HVA VIL ELEGTLIG PRESTASJONSRELATERTE HENDELSER SI? kan dette være feks at hesten skader seg under en sprangstevne og må avlives?

jeg leste videre at bruksverdi forsikring dekkker som følgende:

Bruksverdiforsikring for ride- og kjørehester
Som dødsrisikoforsikring, samt at du kan få erstatning med del av forsikringssummen når:

Hesten får livsvarig nedsatt bruksverdi som ride- eller kjørehest som følge av sykdom eller skade. Tapt avlsevne dekkes f eks ikke. Det gjøres fradrag for gjenverdi med minimum kr 7.000 for ponni og kr 10.000 for hest.

jeg blir utrolig skeptisk til denne forsikringen med tanken på at døsrisiko forsiring, bruksverdiforsikring og uvidet veterinærforsikring koster 7000 kr i året for en hest jeg har tenkt og kjøpe. og likevell kan de ikke garantere at du faktisk får pengene igjen dersom hesten må avlives? jeg tenker på å kjøpe en konkurranse hest til en ca 80-90 tusen og har ikke råd til å tape disse pengene dersom noe skulle skjedd med hesten. er derfor sleptisk til hele forsikringspolitikken gjensidige fører.

HAR NOEN ERFARINGER MED DETTE. dekker bruksverdi og dødsrisikoforsikring alt dersom noe skulle skjedd med hesten?

eligj

Skrevet - 06/05/2005 :  22:03:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dødsforsikringen dekker kun hvis hesten blir avlivet av dyrevernmessige årsaker, for eksempel at den har skadet seg så hardt at veterinæren mener den vil lide unødvendig hvis den holdes i live, for eksempel ved at man forsøker å operere. Hvis man for eksempel får en skade som hesten ikke lider av, men som gjør at hesten ikke kan brukes som ridehes, dekker ikke dødsforsikring hvis man velger å avlive hesten. Bruksverdi KAN dekke i slike situasjoner. Men også bruksverdiforsikringen har en rekke unntak, for eksempel når det gjelder spatt og beinsplinter, forkalkninger osv.

Alle selskapene har slike regler og unntak, ikke bare Gjensidige. Uansett hvilken forsikring du velger, kan du ha så uflaks at hesten dør eller blir ubrukelig på en slik måte at forsikringen ikke dekker. Sjekk forsikringsvilkårene grundig før du bestemmer deg så du kan sammenlikne priser på en riktig måte.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.