hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tips trengs;-)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Gode tips!
 Tips trengs;-)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*heidi*

Skrevet - 05/07/2004 :  18:37:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
En i stallen sa at det var lurt å gi hestene litt salt i foret siden de ikke har tilgang på saltstein på beite.... Skal jeg gi vanelig salt sånn som vi spiser? eller?

Har noen et eller flere tips til å holde insekter borte? Har prøvd flue spray men det funker ikke så bra selv om det skulle være den beste man kunne få tak i....

Blir for svar

*heidi*

eligj

Skrevet - 05/07/2004 :  18:58:07  Vis profil  Svar med kopi av melding

Du kan gi vanlig salt, eller du kan legge ut noen saltsteiner på beitet.

Noen sier at hvitløkspulver i maten holder fluene borte. Jeg har ikke erfaring med det selv, men det får i alle fall maten til å lukte godt *nam* ;)

Redigert av - eligj den 05/07/2004 18:59:12 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2004 :  21:27:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Sjekk svarene du alt har fått i ditt innlegg av liknende tema. Innlegget ditt er flyttet inn under forumet Hestestell da dette har lite med kjøp og salg av hest å gjøre.

Her finner du igjen ditt tidligere innlegg.

Et tips dersom gamle innlegg "forsvinner" for en. Sjekk din egen medlemsside her under MIX. Du må være logget inn, og du når denne siden enten ved å klikke på nicket ditt i en debatt du alt har svart på, eller ved å lete opp nicket ditt under medlemmer. Her finner du oversikt over alle debatter du har deltatt i, og hvilke du sist deltok i. På den måten er det enklere å finne frem debatter dersom selve forumet i seg selv blir for stort.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lady_Anastasia

» VIP

Skrevet - 03/08/2004 :  21:50:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Å gi hesten ca 1-2 spiseskjeer salt i foret til dagen er særlig anbefalt forran saltstein da du har bedre oversikt over hvor mye salt hesten får i seg, og at den virkelig får salt i seg. Jeg bruker vanlig havsalt som kjøpes i butikken, men om hesten din klarer å skille ut de grover kornene fra foret, så kjøp finmalt havsalt i stedet. Jeg foretrekker likevel å heller kjøpe elektrolytter eller andre salblandinger fra hestebutikker da disse tilfører mye av de riktige saltene som hesten mister i riktig mengde.

Fluejagende middel? Tja... Switch får en gjennom vetten på apoteket eller hos blant annet www. skoies.no . Dette tømmes langs ryggraden til hesten fra ørene til haleroten og holder flott, knott o.l. borte i 4-8 uker. Jeg har også brukt kanel blandet med olivenolje og smurt på utsatte plasser. Oljen hindrer fluene i å komme til huden og kanelen virker frastøtende, men det er litt grisete. Ellers har jeg også brukt vanlige hestesalver som skal virke frastøtende på fluer rundt øynene o.l. virker glimrende og er langvarig ( 1/2-1 dag). Et annet tips er å kjøpe sitronella olje på apoteket, blande en ønskelig mende sammen med olivenolje eller vann og sprøyte på hesten ( anbefaler vann mindre griseri).
Gå til toppen av siden

Maria N

» VIP

Skrevet - 12/05/2005 :  02:02:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gi hesten vanlig salt som Havsalt. Fås kjøpt på butikken.. koster 20 kr el noe.. Gi den ca 1 ts pr dag ! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.