hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nordlandshesten/Lyngshesten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Nordlandshesten/Lyngshesten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Monroe

Norway

Skrevet - 16/04/2003 :  23:56:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Noen som driver med nordlandshest/lyngshest her???
Hadde vært gøy om dere hadde giddet å skrive ned litt om hesten, kjønn, hvilken gren dere driver med, hvor den står oppstallet, hva den heter osv....!

Redigert av mix1 den 14/05/2003 13:41:31

Ida KR

» VIP

Skrevet - 17/04/2003 :  03:06:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nordlandshesten er en flott og allsidig rase!

Min første hest var nordlandshest!

Hun heter Vorhaug Tuppa, og er helt sort uten avtegn. Jeg kjøpte henne som 2-åring da jeg bodde i Trøndelag (Oppdal). Hun er nå 8 år.
I mars -03 solgte jeg henne, men min far kjøpte henne tilbake til min søster i august -03.
Hun er en nydelig, morsom, rampete og sær liten hest som veit hva hun vil! Hun er også veldig intelligent, hun åpner opp dører, kan skru av korken på melassekanna og lignende små røverstreker..
Hun er MATVRAK og en skikkelig ur-hest i oppførselen, og krever kyndig håndtering, hun er på ingen måte noen barne-/nybegynnerhest! Hun trenger en fast og bestemt, men vennlig hånd, og står på stedet hvil ved nærmeste gressflekk om en nybegynner forsøker seg på henne. Men hvis hun har en rytter som vet hva han/hun gjør, så gjør hun alt for å etterkomme rytterens krav.

Tuppa er en søt, snill og grei hest på alle måter. Hun har ingen uvaner, og går rett på henger, er grei på gang og i boks, grei å sko, og så trafikksikker som en hest kan bli. Hun er derfor en ypperlig turhest, og hun tar seg også frem absolutt OVER ALT i terrenget! Hun er også en god sprangponni som hopper 1 meter bane og løshopper 1.20.
Her er et bilde der hun løshopper ca. 1.10.
Foruten å være en flott rideponni så er hun også en flott kjøreponni!

Tuppa er en skikkelig kosehest, og vi har hatt det utrolig mye morsomt sammen..

Se fler bilder av henne på min VIP- presentasjon.

Redigert av - Ida KR den 02/01/2004 01:44:26 Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 17/04/2003 :  22:21:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Jeg rir nordlandshest!
Colombus heter han, og er bare helt utrolig snill!
Han blir 22år til sommeren, men er veldig sprek og frisk. Han er rød, med noen avtegn i ansiktet, vet ikke helt hvordan, har bare kjent han i 1 1/2 år så de avtegna har begynt å blande seg med grå aldringshår... Han er valakk nå, når han var hingst fikk han et føll som vi desverre ikke vet noe om nå :o(
Han er ganske liten, vet ikke akuratt høyden, men beina mine er kanskje litt for lange i forhold til hans nå, men det hindrer meg ikke å ri han og ha han som yndlingshesten min!

Som de fleste andre nordlandshester er han ganske sær og rampete... En dag i vinter fant han og bestevennen på å bytte inheininger. Så dem klarte og åpne døra, men de rømte ikke, bare gikk inn i hverandres. Han elsker å spise, alt mulig! Fra jakkene mine, til håret mitt, til børster, til vanlige ting... Så vi må være ganske forsiktige med redskaper!

Ellers er han livredd for elg! Da snur han på flekken og løøøøper hjem, bukkende! Derfor er det bare jeg som rir han fast, og vi er veldig forsiktige med hvem vi låner han bort til.
Han er en kjempe god sprang ponni hvis rytteren tørr, men i dressuren er han helt fæl! Da gidder han rett og slett ikke. Før ble han mye kjørt men etter han knuste vogna går ikke det mer.
Han brukes mest på tur, og det liker både rytter og ponni!

Se bilder av han på profilen min.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  11:12:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, jeg rei norlandshest for et år siden eller no sånt... Han sto på stallen for at de minste skulle få ri han, men var så sterk og rampete at det ble de mest erfarende som rei han. Han var utrolig morsom å ri, men veldig sterk og man kunne ikke gå av han på tur for da stakk han av... Han elsket å løpe og var helt konge å hoppe med og jeg bare digget han... Han ble desverre sendt tilbake der han kom fra fordi han var for krevenes og fordi han hoppet over strømgjerder, porter og lignende hele tiden... Han ble kastrert når han var 6 år og det var nok litt av grunnen til at han var som han var... Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  22:56:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Nordlandshesten er bare konge!!!
Har selv en nordlandshoppe på 2 år, og moren min har en hoppe på 10 år, som jeg rir.
Skal begynne på utstillinger med Fia, den på 2, noen som vet om noen uoffisielle utstillinger for nordlandshester i rogaland?
Hestene står sammen med 4 andre, snart 7 (noen av hestene venter føll), på gården der jeg bor.
De går ute hele døgnet. Fia skal jeg bruke i sprang, hoppa på 10 brukes i avl, og som hobbyhest.
Vi har 4 nordlandshester på gården, og alle er superkule, men frekke, går vi på tur, så utnytter de alle sjanser til å komme seg hjem igjen!

Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 20/04/2003 :  18:50:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
sweety89: nordlandshester er konge ja! Det kan hende det står noe om utstillinger på Nett N & L hest www.home.no.net/nlhest

Redigert av colombus den 20/04/2003 18:56:56
Gå til toppen av siden

smurfen=)
» VIP

Skrevet - 20/04/2003 :  22:46:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dokker har heilt rett i at lyngsen e KONGE!!!

No skal eg fortelle om alle lyngsan som eg har ridd i løpet av åran:

CASSANDRA

Ho va sølvbrun m. bliss å bare 128,3 høg... Ho va 2 premiert og stilt først i kvalitet på utstilling i 2001. Ho va en an de snilleste hestan eg har vært borti=) Men du måtte bli kjent me ho først. Ho hadde masse futt i sø å elska å gallopere å va flink t å hoppe, men ikke høger en 0,80 - 0,90 cm=) Ho har oxo gått noen ponnitravløp men gjikk ikke så bra sia ho syns d va artiar å gallopere... Men ho klarte dssvere å sette foten sin fast i en streng på beite å måtte avlives etter d..=( Cass blei bare 14 år.. Cass va i motsetning t mange andre lyngsa ikke et matvrak, ofte måtte eg "lure" maten i ho..

ELVESKOG CANEPA

Ho e en hoppe på 2 år.. Har stelt ho sia ho blei født, Cassandra e nemeli mora hennes=) Ho e en veldi selskapssyk hest som vil ha masse opmerksomhet! Ho e rød m. bliss og sok på vbb. Ho e tømmekjørt en løse sjeka og d går bare bra=) Ho e en hest som gleme d som e skummelt når å får oppmerksomhet.. Ellers så e ho snill som dagen e lang!

RUSKEN

Han e en kul men sær hest på 1,33. Han e rød m. stjerne. Han går som skolehest på Nordreisa Hestesenter men har gått i skolen litt før lenge, så han har lært sø å teste alle maximalt... Men når du før s blitt sjefen so e han stortset grei=) På sprangbanen e han en "klokke" hest, som tikke rundt å gjør ALT arbeie sjøl mens ryttern kun treng å styre... Når d jel avstanda i kombinasjona så fikse han d sjøl=) Han har starta la(0,90 m) og 1 m sprang og lb dressur. Men han e ikke heilt enkel å han me å gjøre på stallen men d e pga at han e lei av å gå som skolehest!

AMINO MARTES

Han e rød m. stjerne å e ca 133 cm høg. Han e 4 år å snart innrid. Han e snill og kozeli fyr som lære ting utruli fort! Han e en liten tøffing, dær andrehesta blir bekymra før nye ting e han bare nyskjeri å vil utforske d! Han har gå framdrift å e arti å ri på. han blir nåk en fin turhest...

Vel d va de lyngsan eg har styra mest me=) Utruli fine hesta alle i hop
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2003 :  14:57:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til sweety_89:
Om det står en nordlandshoppe på gården din som Heter Wilma??
Blir 18 år i år??
Har hatt 2 nordlandshester før.. Brukte hun til alt mulig..
Digger NLhester for de er veeldig allsidige osv.
Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 24/05/2003 :  14:03:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Ja, det gjør faktisk det.
Er du Trine?

Gå til toppen av siden

MaHi

» VIP

Skrevet - 24/05/2003 :  19:17:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
dere har rett...nordlandshester er helt nydelige...søsteren min har ei svart hoppe! skag runa heter hun, men kalles bare runa. hun har og så fått ett føll...han heter egentlig rune men kalles for rusken..

nordlands hester kan brukest til nesten alt... hoppa er god i både sprang og dressur og i terreng.hun kan rett og slett alt... i tillegg er hun til og stole på, men jeg ville neppe satt den svakeste rytter på henne da! men hun er bare helt konge skjønn...
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 27/05/2003 :  18:40:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei sweety_89
Ja. Jeg er Trine!!
har Wilma fått føll???? Hva ble det isåfall???
Hvordan går det med hun???
Svar fort!! PLease!!
Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 01/06/2003 :  19:04:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heia!!

Sorry jeg har ikke hatt sjangs til å svare tidligere...
Jeg vet ikke om du har snakket med Lisa, men nå har iallefall Wilma fått føll!
Ett nydelig og friskt hoppe føll.
Hun ganske lik Wilma, men hun har stjerne.
Jeg tror hun skal hete Lisså, jeg vet ikke helt.

Wilma har det bra.
Hun trives veldig her.

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2003 :  15:39:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heya :=)
Jeg snakte med Lisa ja!!!
Dritkult!!
Gå inn på presentasjonen min,så ser du bilder av brødrene til føllet :=)
Willreisen,og Willgutten :=)
Så gøy at det ble en hoppe da.. Wilma har bare fått hingster før tror jeg!
Har din fått føll??
Koz

Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 08/06/2003 :  19:51:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hadde nordlandshest i begynnelsen av min "karriere". Fire år med mye moro:) Liker den rasen kjempegodt, bare så synd at beina mine rekker ned til knærne på en nordlands...
De er flotte små hester hvis de bare blir trent litt og ikke blir altfor feite. Så slipper man jo unna med minimale utgifter til veterinær, beinbeskyttere, bandasjer, tillegsfôr og alt mulig dill.
Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 19/06/2003 :  20:17:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heia Sweety 90!

Ja min også har fått føll, hun fikk to dager før Wilma.
Det ble en hingst.
Han står for salg her på hestemarked, vil selge han før vinteren.
Navnet til føllet til wilma blir visst Vantana tror jeg.
Føllet til Maxi heter Frank.

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2003 :  10:52:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heia sweety_89

Jeg så annonsen på føllet!! (Frank)
Wilma sitt føll bør begynne på en W synes jeg
Så istedet for Vantana,så bør det være Wantana!
Siden de andre føllene til Wilma har begynt på W lixom!!!
Hvor mye skal du selge føllet for???
Mange intresserte???
Om Lisa har mail??? Kan eg få adressen i tilfelle??
Kozz Trine

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.72 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.