hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er jeg kravstor?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Er jeg kravstor?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/06/2005 :  12:09:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hehe, vet at du ikke mente å finne ut hvilken stall det er, jeg måtte bare ;-) Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 04/06/2005 :  14:15:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Nuh skal jeg vel strengt tatt ikke blande meg i ting jeg ikke har så masse med: Men jeg er fôrrytter og faktisk helt enig med Ester: likhet for loven, og så lenge hesten er tilfredsstillende ridd så kan man godt ta samme pris, så blir det ingen misunnelse, og ei heller vanskelig for den hesteeier som er avhengig av litt tilskudd hver måned.

Nå hadde jo debatten egentlig ikke noe med dette å gjøre, men hvovidt to mennesker er kravstore..
Så, da svarer man kanskje heller på det

Ester Nei jeg tror ikke du er kravstor, og jeg tror vel heller ikke at det er for masse penger hver måned, men det kan vel være et problem at det ikke er lettvint å komme dit med buss. Yngre ryttere er da avhengig av hente/bringe ordning med mor og far, eller å bo såvidt nærme at de kan sykle. Eldre ryttere er likefullt avhengig av bil. Når det så kommer til eldre ryttere kan jeg tenke meg at en del mennesker (med meg) syns en ponni på 143 cm blir noe lite, (jf: elefant på ridetur på flue). Dette kan være et lite hinder i veien for å skaffe seg fôrrytter. Jeg tror også det har med at utbudet av fôrhester rundtom i Oslo ikke er spesielt lite (sånn jeg har skjønt det iallfall), og at man sånn sett da kanskje velger en løsning hvor hesten befinner seg i grei avstand til kollektivtrafikk osv.

Susannemk Hvis det er sånn at Esters hest står på samme stall som din så kan du heller bli forrytter for denne
Hva angår den ponnien du har på fôr: Jeg tenker som så at det å drive med hest er for meg en hobby, det skal være morsomt og det skla gi meg noe tilbake (trivsel, naturopplevelser, mestringsfølelse osv) når det ikke gir meg særlig mye av noe av dette tilbake vurderer jeg ganske kynisk hva jeg kan gjøre annerledes for at dette skal bli bedre. For din del tror ejg det å bytte forhest, kanskje vil være et skritt på veien. Selvom du føler et visst ansvar iom at det i stor grad er du som gjør basale ting for hestens helse så er det ikke ditt ansvar, det er ikke du som har anskaffet deg dyret.. jeg foreslår at du tar opp med eier på en fornuftig måte (eller kanskje få lit thjlep av foreldre for å få tatt det opp på en ok måte, og slik at begge parters foreldre kan være til stedet, slik at alle får med seg hva som blir sagt og ingen kan angripe hverandre etterpå). Forklar hvordan du opplever hesteholdet, og det å være forrytter. Mest mulig enkelt og uten å angripe noen (kanskje ikke så lett, men veldig viktig), blir det ingen bedring etter at du har "sagt fra om din bekymring" foreslår jeg at du slutter, og heller finner deg en hest som du har det gøy med å drive med.

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.