hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Farger på hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Farger på hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2003 :  21:33:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Helt enig meg olga.. Liker movindotter veldig godt. Liker røde også godt.. Bebsen min er rød.. Synes hesten adr. http://www.hestemarked.no/vip/1648/301sunnanvindur.jpg er nyyyydelig

Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 16/04/2003 :  21:56:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Rasisme" blandt hester... Har opplevd det jeg også, om det er bare brune, svarte o.l. hester på et beite og det kommer inn en hvit eller lys, da blir den ofte jagd bort av de andre. Jeg tror det kan forklares med at lyse hester lett blir oppdaget og derfor kan sette flokken i fare. Så for å sikkre seg selv så vil ikke de andre hesten at den lyse skal være i nærheten av de. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2003 :  22:40:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
En hest jeg vet om hater lyse hester (fjordinger og skimler). En ganske sær hoppe vel og merke..

Men jeg har også lest (tror det var i boka "Forstå hesten" eller noe) om hingster som ikke vil bedekke hopper av noen farger. Et triks som brukes for å "lure" hingsten, er faktisk å legge et dekken på hoppa. Tydlig at noen hingster kanskje liker "blå" hoppe bedre enn skimmel f.eks.

--
spoff
Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2003 :  23:35:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
når jeg tenker over de hestene jeg har hatt så er det egentlig ikke noen spesiell farge jeg liker men jeg syns svarte/mørkebrune er utrolig sjarmerende, helst med en liten stjerne =) jeg lar ikke fargene avgjøre når jeg ser etter hest.. klart, det gjør jo et første innrtykk men videre utover er det, det indre som teller =)

mvh ronja&lady
Gå til toppen av siden

HelgaV
» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  01:47:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
kol svart eller borka.
kanskje creme, eller palomino.

movindott e stiilig!
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 18/04/2003 :  02:28:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg ombestemt meg litt mht. nummereringa av yndlingsfarge... Svart er vel og bra, men jeg tror allikevel egentlig mahogny kommer som nr. 1... Se bare på Nebo Crusader her (øverst): http://www.hestemarked.no/vip/1074/Nebo%20Crusader,%20og%20Miss%20Bianca.jpg
eller her: http://www.hestemarked.no/vip/1074/Nebo%20Crusader.jpg

Så da blir svart nr. 2, og sølvskimmel nr. 3

Også må jeg jo få sagt at Astor har verdens flotteste kastanje-brunfarge om sommeren, selvom han er litt matt nå, bare se på ham her som åring: http://www.hestemarked.no/vip/1074/Astor%20som%20føll%20og%20åring.jpg
Se flere bilder av søøøte Astor og hans søte, matte vinter-brunfarge på min presentasjonsside: http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=60
(Astor har nå blitt oppgradert til en 4.plass på yndlingsfarge-skalaen, selv med vinterpels.... *hihihihi* )

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 18/04/2003 :  02:33:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. Den adressa til bildet av Astor som åring virket visst ikke.. Men bildet finnes på presentasjonssiden min da, som nr.2 ovenfra..
*hoho*

Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2003 :  11:29:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Jeg ser bare prikker og flekker om dagene, jeg:) Synes det er utrolig sjarmerende.
Etter at jeg har faatt oeynene opp for bla. pintoen, kanbstruperen (har en selv) og appaloosaen synes jeg bare disse hestene er de nydeligste... Liker det litt spesielle, jeg, liker mange fargekombinasjoner... Min egen vallak er hvit med brune, sorte og noen roede flekker. Kjempesoet synes naa jeg! Kjenner ogsaa ei annen som kun ser knabstruper og prikker. Men det skal jo ogsaa sies at disse hestene har et nydelig temperament og ofte et gemytt man bare kan droemme om!

Gå til toppen av siden

gipsy

Skrevet - 14/05/2003 :  14:16:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, har fortsatt ikke noen yndlingsfarver.
Men en spesiell farve er en slaks brunfarve som ser litt skitten ut, de to hestene som jeg har sett med denne farven har ekstra mye krøller i hovskjegget og blir bleiket av vær og vind ytterst i skjegget og manen og halen. Ingen av disse hadde noen avtegn.
Jeg liker ensfarvede hester for de er lettere å se utstrålinga på.
Men hvitt ser rent ut og det er derfor vakkert med tegninger...
Klarer ikke å bestemme meg jeg... Jeg digger bare HESTER...
Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 14/05/2003 :  15:50:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig glad i skimler og fukser. Svart hest er også pent. Jeg har hatt hest med alle de forskjellige fargene. Synes egentlig skimmel er aller penest, men fuks er også nydelig!

Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 15/05/2003 :  00:03:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Hos meg virker det som jeg faller for moorke brune eller svarte hester. Ikke fargen men personligheten. Jeg tror fargen har litt aa si paa oppfoorselen. Moorke hester er ofte litt heite og forsiktige, mens hvite hester er roligere... Kanskje det har noe med rasen og da, for jeg driver vel stortsett med varmblodser. Men jeg maa innroomme at skimmler kjempe flotte.... og synes nok ikke hvit med saanne smaa brune prikker i er saa fint. Men Det kommer mest ann paa hesten. Er hesten fin, kjooper jeg den, og da er det vel flott om den er droomme fargen og! Gå til toppen av siden

Margit88

» VIP

Skrevet - 28/09/2003 :  22:39:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg har en hvit nordlandshest vallak og han er bare verdens skapningers vakkreste hest, men må nok innrøme at det er slitt med hvite hester spesielt når den blir skitten*hihi*.. Han er jo så vakker å ri det er som å føle seg fri fra alle problemer og andre.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2003 :  08:46:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
aller mest er favoritt fargen min fargen til shettisen min spot!
Han har en skikkelig spesiell farge.. vet ikke helt hva den heter men.. han er hvit med skimlede/gråhvitbrune flekker ;)
se på vip'en min for å se den tøffe fargen!

ellers elsker jeg buckskin farga hester, med lysebrune øyne =)
også en fan av røde hester ;)

anne,spot&gina
Gå til toppen av siden

Marthee

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2003 :  21:08:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt klart svarte hester, men også hvite.
Synes spessielt frisere er nydelige.

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/10/2003 :  21:32:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg må si at gråskimlet er yndlingsfargen min da bare så synd at alle gråskimler blir hvite, for det synes jeg ikke er noe fint egentlig... lite praktisk er det og. men der er veldig fint med skimler i "skinnende sølv" da ellers så er jo svart veldig fint da, dramatisk farge... og rød da, elsker røde hester... og likevel er hesten min mørk brun. hmmmmm... og i den brunfargen jeg alltid har syntes var så stygt (så mørk at den nesten er svart, men du likevel ser at hesten er brun...)... nei, farge har ikke noe å si på valg av hest, hun er ett flott eksempel på det hos meg

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.