hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Farger på hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Farger på hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 14/04/2003 :  21:01:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det finnes en rekke farger og tegninger på hester, har du noen favoritter, og er det noen farger du ikke liker eller kunne tenkt deg å ha selv.
Selv har jeg altid hatt sansen for skimmler, særlig helt hvite, og skinnende brune tar en god andre plass.
Har fargen noen gang vert avgjørende eller hatt noe å si på ditt valg av hest?

Redigert av mix1 den 14/05/2003 13:44:04

colombus

Norway

Skrevet - 14/04/2003 :  21:03:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg er veldig svak for lyse skimmler... Liker også veldig godt røde hester. Er ikke særlig begeistra for blakke.

Liker også godt stjerne og snipp på røde/svarte/brune hester.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 14/04/2003 :  21:12:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Svart Brun farge er klart best på islandshest :D
Men liker også heeelt svarte og rødbrune med hvit man :D

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden

tylla

Skrevet - 14/04/2003 :  21:53:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!! Skimmel.... Det er drømmen!! Men det betyr jo ikke alt... Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 14/04/2003 :  22:54:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker hestene best helt svarte uten avtegn. Som en god nr. 2 kommer mahogny-brun, og som nr. 3 sølv-skimmel. Men jeg velger aldri hest utfra farge eller utseende, det er andre kvaliteter som påvirker mine valg gitt! Men min første hest var tilfeldigvis svart u/avtegn..
Astor, som jeg har nå, er nydelig kastanjebrun-farget, og jeg synes jo både han og fargen hans er helt nydelig. Men han er som alle sikkert skjønner (siden han ikke har noen av mine "yndlings-farger") valgt utfra helt andre kriterier enn farge..

Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2003 :  23:06:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
palominoer er drømmefargen!!!!!!!!!!!!!!! Gå til toppen av siden

smurfen=)
» VIP

Skrevet - 14/04/2003 :  23:17:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Drømme hesten e min lille Fallon Donmon(Dansk Varmblods) som e svart m. stjerne og sokk vbb, en klar 1 plass!

Andre fine hesta e jo en rød lyngshest m. bliss og lyse bein som heite Elveskogs Canepa og Rusken so e nesten li som Canepa bare at han har stjerne. Og Cassandra som va sølvbrun m, bliss=)

Fargen på hesten har ikke nåkka å si før mæ når eg kjøpe hest.. Men like jo avtegn da=)
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2003 :  23:59:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Blakk e flottest selvsagt!!! Men da jeg var liten drømte jeg om en stoooor hingst som var stålgrå med hvit man og hale, og tredje, kullsorte hester.... Men alle hester er fine på sin måte

Gult è Kult;)
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 15/04/2003 :  01:29:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svart/brun hest med rød man og hale, det er flott!

Stort bliss og stjerne som går over i bliss er fint. Høye sokker på alle bena kan også være stilig.

Farger vil ALDRI ha noen betydning for meg i et hestekjøp.
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2003 :  11:31:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt svarte hester er verdens nydeligste!
Palomino,gull farga hester er også fine...
Gå til toppen av siden

Cecilie M
» VIP

Skrevet - 15/04/2003 :  13:43:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCecilie M  Svar med kopi av melding
Svarte.... Vi har tre svarte dølehester og vil egentlig ikke ha annen farge..Og helst med stjerne eller lite bless eller liten snipp. Høres sikkert dumt ut. Har t.o.m. valgt svart hingst å parre merra med.. Men fargen var ikke avgjørende altså.
Men da jeg skulle kjøpe merr for to år siden så skulle ho være svart... Og det var ikke lett å få tak i en som var innkjørt, innridd, brukandes for nybegynnere og i tillegg svart!
Kan også tenke meg blå( skimlet) døl, ikke så mange av de altså..

Klem fra Cecilie

Gå til toppen av siden

gipsy

Skrevet - 15/04/2003 :  14:57:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ingen spessiell farge jeg liker best, det er liksom ikke det jeg faller først for hoss en hest.
Dersom jeg er i en stall hvor flest hester er brune faller jeg vel oftest for den sorte eller hvite...
Det med farve er litt rart foresten, var på et stutteri for svensk halvblod. Der tok de inn hopper til insiminering og nye hester ble tilstadighet sluppet inn på beitet med de andre hestene uten noen form for problemer. De fant tonen og ordnet opp seg imellom helt fint hver gang.
Helt til en dag det kom ei hoppe som var hvit!
De andre brune og røde hestene jagde den stakkars hoppa så vi tok henne ut og satte henne på et eget beite.
Det samme har jeg opplevd flere ganger med å sette en ellers hyltøff fjording sammen med dølegamper blir plutselig fjordingen oversett og må stå alene... Hester er vist nokså nøye på sånt!
Gå til toppen av siden

gipsy

Skrevet - 15/04/2003 :  15:00:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ingen spessiell farge jeg liker best, det er liksom ikke det jeg faller først for hoss en hest.
Dersom jeg er i en stall hvor flest hester er brune ser jeg vel oftest den sorte eller hvite først i allefall...
Det med farve er litt rart foresten, var på et stutteri for svensk halvblod. Der tok de inn hopper til insiminering og nye hester ble tilstadighet sluppet inn på beitet med de andre hestene uten noen form for problemer. De fant tonen og ordnet opp seg imellom helt fint hver gang.
Helt til en dag det kom ei hoppe som var hvit!
De andre brune og røde hestene jagde den stakkars hoppa så vi tok henne ut og satte henne på et eget beite.
Det samme har jeg opplevd flere ganger med å sette en ellers hyltøff fjording sammen med dølegamper blir plutselig fjordingen oversett og må stå alene... Hester er vist nokså nøye på sånt!
Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 15/04/2003 :  15:29:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
hei!
jeg er glad i mørkebrune hester
ellers er jeg helt fasinert av mellombrune hester uten noen avtegn i det hele tatt! kun brunfargen, ikke svart man eller hale eller svarte ben. (har hørt disse forekommer sjelden)

*helene*
Gå til toppen av siden

MariØ

» VIP

Skrevet - 15/04/2003 :  16:09:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Røde hester er jo veldig sjarmerende,helst da kombinert med lys man og hale ;)
Det er veldig flott må jeg si :)

~Mari~
Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2003 :  20:44:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
syns Olga har den fineste fargen..
syns og at movindotter er utrolig facinerende........

=)
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.