hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HESTEN- lagd av porselen eller stål???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 HESTEN- lagd av porselen eller stål???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Monroe

Norway

Skrevet - 21/05/2003 :  15:53:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heia!

Jeg mener det er greit å bruke pisk på en sta hest, en hest som du kan stå å sparke på i 10 minutt uten at den reagerer, men ikke forran et hinder.
Hvis en hest må ha seg en smekk med pisken for at den skal gidde å begynne å springe, så mener jeg det er greit. Hvis det er det som må til for at hesten skal bli gira da.
Men kun ett smekk som hesten kjenner, ikke mange små som hesten kun såhvidt kjenner.

Det med dekken, jeg har faktisk godtatt dekken om vinteren.
MEN, hva er vitsen men sol-reflekterende dekken, og flue-dekken?
Hvis det er for mye sol så kan vel hesten stille seg i skyggen, og hvis den blir plaget av fluer kan du jo kjøpe en kur mot det!
Sorry asså, men hva er vitsen?
Det finnes faktisk grenser.....

Gå til toppen av siden

Margit88

» VIP

Skrevet - 28/09/2003 :  20:59:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heija!
Jeg har en nordlands vallak og han kan være veldig sta så noen ganger bruker jeg pisk, jeg slår han ikke så hardt at det kommer blod nei. Hester tåler litt. Dæm har ikke blit bygd av glass så dæm tåler MYE. Fullblods og varmblods hester trenger ikke pisk egentelig siden dæm er en følsom type men det er opptil kordan personelighet. Kjenner en kalblods traver som ikke trenger pis i det hele tat fordi ho blir gal bare å se en pisk så vi rir med henne uten pisk og sporer fordi ho er veldig følsom til å være en kalblod. Vel det jeg prøver å si er at NOEN hester trenger ikke å bli behandla som en porselen, husk dæm tåler mye.
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.