hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ideèr til unghest trening???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 ideèr til unghest trening???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2005 :  11:32:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en tinkervallak på 3 år som jeg skal ri inn nå i sommer.. så lurer jeg på om noen av dere som har noen ideèr til hva jeg kan gjøre, bare bakketrening da for treneren min skal også ri inn en hest i sommer så hun sa at vi kunne samkjøre litt, noe som er utrolig bra for jeg har aldri gjort det før og hun er utrolig dyktig men hester.

nå for tiden driver jeg bare å løfter ben og går litt turer.. har også leid han rundt på ridebanen mens venninna mi hadde time for å at han ble vandt med det..
jeg tenker på å leie han litt i skogen for å få han til å løfte ben og få bedre kondisjon samt ryggmuskler..

syns dere det hadde vært smart og leie han litt i skogen??

jeg har selv ikke lyst til å innkjøre, siden jeg satser på dressur med han.

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/04/2005 :  11:55:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tren på at han ikke skal være redd ting som plastikk, presenninger, søppelbøtter, trommelyder/korpsmusikk - rett og slett miljøtrening. Tren på stemmekommandoer som ho/prr, gå frem, stå o.l., venn ham til salen, dersom det ikke allerede er gjort. Tømmekjør ham.

Forresten ser jeg ikke noe galt i å kjøre inn en hest selv om den skal brukes som ridehest? Å kjøre inn en hest er i mine øyne kun en stor fordel - det åpner for mer variasjon og det er supert til å bygge muskler før ridning!
Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2005 :  14:09:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
tømme kjøring kan jeg jo gjøre men jeg ser ikke vitsen i å venne han til vogn og slikt...

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/04/2005 :  14:18:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Nei, da skal ikke jeg argumentere for det, annet enn at det er veldig kjekt å ha en innkjørt hest - det gjør det lettere når du skal ri den inn også. :-) Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2005 :  14:47:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg ser absolutt fordelen med en innkjørt hest. Jeg ville gjerne hatt det da jeg ville hatt muligheten til mer variert trening. Pluss at det ihvertfall ikke er et minus å si at hesten er innkjørt hvis du en gang må selge den.
Men hver sin smak.
Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 24/04/2005 :  11:30:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Siden du vil satse på dressur, hva med arb på lange tøyler? Da lærer du hesten de fleste øvelser fra bakken før du setter deg på. veldig moro og veldig nyttig. Longering er jo også en fin trenings form for hest. Lærer å bruke ryggen, og bli lydig på stemmen. Også veldig nyttig når du skal sette deg opp. Du kan bestille heftet arbeid på lange tøyler på norsk lipizzanerforening sine sider. El gå inn på klassisk dressur på nettet.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.