hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Useriøse selgere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Useriøse selgere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

colombus

Norway

Skrevet - 27/12/2002 :  17:04:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Har du vært borti useriøse selgere før? Selgere som skal ha hesten unna med en gang, uten vetrinær kontroll? Eller privatpersoner som har solgt ødelagte ting for priser langt over hva det er verdt?
Fortell dine erfaringer, og hvordan skal man komme unna disse`?

Hesten er en gave. Ta vare på den.

Cleo

Skrevet - 28/12/2002 :  12:27:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har akkurat kjoept meg hest.. Min erfaring var at privatpersoner ofte er bedre enn hesteselgere, saanne som lever av det.. bare tenk selv, hesteselgerne er ofte mest interessert i aa faa solgt hesten til en best mulig pris, mens en privatperson ofte vil at hesten skal faa det godt og holder ofte kontakten... Hun jeg kjoepte av f.eks. holder jeg kontakten med, hun kommer aa besoeker oss inniblandt og vil ha beskjed naar han skal selges.. Hoeres litt mer betryggende ut for meg iallefall! Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2002 :  21:34:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Men man kan også finne privat personer som er useriøse.. Virker som om de fleste sier hesten kan mer enn det den egentlig kan. Kan være litt kjedelig hvis man betalte mye for den.

Gå til toppen av siden

meg

Skrevet - 30/12/2002 :  21:50:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Engang når jeg skulle kjøpe meg hest hadde jeg mailet og snakket mye med eieren på telefon. Jeg hadde desverre ikke sett noe bilde, men reiste fra Fredrikstad til Stavanger for å prøve denne hesten. Da jeg kom fram var hesten solgt. Dette hadde ikke eieren sagt til meg før jeg hadde reist helt fram, selv om jeg snakket med eieren før jeg dro, og mens jeg kjørte. USERIØST SIER NÅ JEG! Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2003 :  21:55:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det høres jo ut som du var utsatt for snodige folk når de ikke informerte deg om at hesten var solgt... Er du sikker på at den virkelig var det? Det hender seg jo dessverre også at selgere ombestemmer seg når det kommer så langt at noen dukker opp og er interessert i å kjøpe hesten deres "på ordentlig"... Gå til toppen av siden

Pling

» VIP

Skrevet - 24/01/2003 :  22:10:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hatt en del "snåle" erfaringer med kjøp av utstyr. Blant annet er det noen som sender en rekke "møkkete" ting uten å vaske det eller iallefall børste det før man sender det avgårde i posten! Ikke så sjarmerende å spent åpne pakken for å få en skikkelig eim slående imot en! Jeg ber nesten alltid om bilder av tingene de skal selge men det virker som en del av bildene er rimelig utdaterte... uansett jeg har iallefall alltid fått tingene, men noen ganger føler jeg vel at jeg har betalt litt mer enn de er verdt..som når man selger hjemmelagde ting, og det er greit nok det men SKRIV det da og ikke bare lat som ingenting!!! Fikk ut litt frustrasjon her ja..pust pes..;)
Uansett er det viktig at man får fullt navn, adresse, telefonnummer, kontonummer etc av selger så de ikke kan vri seg unna. Det lureste er nok å betale halve summen i depositum og betale resten når man får varen. Er tingene i en slik begredelig stand er det jo bare å sende det tilbake igjen dersom det ikke svarer til dine forventninger!! Slik kan forhåpentligvis ikke selgeren vri seg unna...
Gå til toppen av siden

lm
» VIP

Skrevet - 16/02/2003 :  22:17:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg har kjøpt et dekken her på hestemarked og det var helt ødelagt, sendte det tilbake med en gang, og slapp å betale. Har ikke hatt noen ting ved kjøp av hest, der har jeg bare opplevd positive ting.
Gå til toppen av siden

babylon

Skrevet - 21/02/2003 :  18:50:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal kjøpe hest nå etter 8 år med ridning... Jeg syntes det var lurt å sjekke litt på internett og fant en hest som skulle selges etter sommeren. Jeg sendt mail til eieren av denne hesten, mailen kom aldri frem fordi adressen ikke var riktig. Da tenkte jeg at jeg burde ringe å snakke med eieren. Da jeg ringte, var ikke telefon nummeret i bruk.... Det er veldig mange useriøse folk på nettet, spesielt her hvor det er gratis å sette anonser inn.. folk som ikke har hest, setter inn at de skal selge drømmehesten. Det blir vanskelig å håpe på et treff... Har opplevd noen andre useriøse selgere på nettet...
Holder meg til tekst tv og internett hvor anonsene koster penger...
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2003 :  14:23:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har vert borti en useriøs person som skal selge hester,og slik. Hun kaller seg "diddel" her inne på MIXEN,og har skrevet inn mange useriøse annonser på hestemarked.no..
F.eks. Toppstammet araberhopper,drektig med Salmiak Firfood, til kun 10.000 kr.. Og f.eks. 2 årig araberhingst,kåret for avl, har 3 avkom etter seg.. Dette viser bare hvor lite en vet om hest... Hun er 11 år,og skriver i en "sommerjobb ønskes" annonse at hun har hoppet 1.50.. Dette er jo HELT PÅ TRYNET!!! Gidd å skriv noe så barnslig,og tåpelig... Jeg sendte en mail til hun,og spurte om nr. da skrev hun "nei vi har ikke tlf.". Dummeste svaret en kan si... Ja,ja. Ikke gidd å send mail til hun.. Bare skriver inn annonser på løye..
Gå til toppen av siden

Liss_Mari_Johnsen

Norway

Skrevet - 22/02/2003 :  16:47:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiss_Mari_Johnsen  Svar med kopi av melding
Hei!
Var også borti denne "diddel" - hun hadde en svimmel historie om denne araberhoppen Sweety_90 snakker om - mailet litt med henne for morro skjyld for å se hva hun sa:
Hoppen var dagen etter jeg sendte mail til henne påkjørt!?! men føllet den var drektig med ble reddet flere månder før den liksom skulle blitt født - ja, ja lurer på hva som svirrer mellom ørene når en setter inn slike annonser (ødlegger jo for seriøse selgere!)

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2003 :  21:30:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fint at d også er noen andre som har vert borti "diddel"... Jeg sendte også mail til hun,for å bare si hva hun sa lixom og da fikk jeg vite litt av hvert... Hun skrev at det haster veeldig med å selge hun,og at de kunne kjøre rundt i hele Norge å levere hun rett til deg...
Ikke vet jeg hva man "feiler",når man i d hele tatt gidder å sette inn slike tåpelige annonser,og gi enda med useriøse tåpelige svar tilbake på mail...
Er helt enig med Liss_mari_johnson,om at d ødelegger for alle andre som er seriøse her,og folk blir bare irriterte... :(
Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2003 :  00:00:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
En jeg kjenner kjøpte faktisk en hest over video. Hun fikk ikke hilst, eller prøvd den først. Det var at hun enten skulle ha den eller ikke. det skulle være en dritbar hest, og det så sån ut på videoen også, men da hun fikk den var den helt vark. ikke vrak, men ikke som de hadde sagt.. Hun hadde problemer med å selge den igjen.

Gå til toppen av siden

Lady_Anastasia

» VIP

Skrevet - 06/04/2003 :  10:01:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vær fosiktige ved privatkjøp, særlig når det gjelder unghester! Jeg kjøpte ved juletider meg en hest til. Hun er en nydelig Holsteiner hoppe i mine øyne, men du kan si folk ikke kan forstå hvorfor jeg betalte 45000 for henne. Hun var da 1,5 år. Pelsen over hele ryggen var full av sår etter vannstell. Hun hadde aldri blitt børstet eller stellt, knappt håntert. Men alerede første gang jeg så henne, helt tilfeldig, visste jeg at vi hørte sammen.

Det viste seg at hun har ufattelig dårlig immunforsvar etter vannstellet, slik at hun må ha tilskudd i alle mulige former. Ellers har hun bedret seg mye etter kjøpet. Nå blir hun stellt hver dag og leid på tur jevnlig. Hun er svært oppmerksomhestsyk og hele stallens tulle. Nylig fikk jeg faktisk dusje henne uten for mye kamp.

Saken er at når du kjøper hest, besøk hesten på stallen hvor den står. Se på utearealet og de andre hestenes tilstand. Liker du ikke det du ser, så snu og gå rett ut igjen. Bedre råd kan dere ikke få!
Gå til toppen av siden

Swamy

Skrevet - 13/04/2003 :  00:24:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle der ute....!!! Første gangen jeg skulle kjøpe meg hest,så hadde jeg hatt hesten en stund på for før jeg skulle kjøpe den.selgeren var en mann,som drev et islandshest senter med rundt 40 hester. hesten var en islandshest som så og si skulle være frisk som bare det,8 år,ikke tølt satt men hadde tølt i seg og en veldig god,fin,snill og frisk hest.heldigvis før vi kjøpte han,fikk vi et råd fra ei venninde om å ta ryrlege skjekk på hesten først.vi tenkte,ja kanskje det er lurt så vi dro til dyrlegen med han.da dyrlegen hadde gjort fikk vi denne beskjeden: hesten ekke værdt mer enn slaktepris,han har kraftig spatt i begge bakbeina og skulle helst ikke vært ridd på i det heletatt...!!! eieren av hesten hadde sagt at vi skulle betale 30 000 for han,men hesten var nesten ikke værdt mer enn 2000 engang..!!! han viste det med at hesten hadde spatt men sa ingenting.." nå i dag blir den stakkars hesten brukt i rideskole og lider av det..!!! så pass på alle sammen..ikke la dere bli lurt..!
Mvh Meg
Gå til toppen av siden

Swamy

Skrevet - 13/04/2003 :  00:24:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle der ute....!!! Første gangen jeg skulle kjøpe meg hest,så hadde jeg hatt hesten en stund på for før jeg skulle kjøpe den.selgeren var en mann,som drev et islandshest senter med rundt 40 hester. hesten var en islandshest som så og si skulle være frisk som bare det,8 år,ikke tølt satt men hadde tølt i seg og en veldig god,fin,snill og frisk hest.heldigvis før vi kjøpte han,fikk vi et råd fra ei venninde om å ta ryrlege skjekk på hesten først.vi tenkte,ja kanskje det er lurt så vi dro til dyrlegen med han.da dyrlegen hadde gjort fikk vi denne beskjeden: hesten ekke værdt mer enn slaktepris,han har kraftig spatt i begge bakbeina og skulle helst ikke vært ridd på i det heletatt...!!! eieren av hesten hadde sagt at vi skulle betale 30 000 for han,men hesten var nesten ikke værdt mer enn 2000 engang..!!! han viste det med at hesten hadde spatt men sa ingenting.." nå i dag blir den stakkars hesten brukt i rideskole og lider av det..!!! så pass på alle sammen..ikke la dere bli lurt..!
Mvh Meg
Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 27/05/2003 :  15:38:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Tror vel egentlig jeg var ute for en useriøs selger nå nettopp. Jeg var og prøvde hesten, og likte den. Ringte dagen etter og sa jeg skulle ha den, men jeg skulle snakke med veterinæren som hadde behandlet hesten først. Det han sa hørtes for så vidt greit ut, så jeg ringte til selger igjen og sa at jeg tok hesten, men jeg ville at den skulle exportrøntges først (den er åtte år og aldri røntget). Da ombestemte selger seg plutselig, og sa at jeg ikke fikk kjøpe hesten allikevel. Hun skulle selge til noen som ikke krevde røntgen.

Når folk oppfører seg sånn blir jeg lissom litt paff.. Tydelig at hun hadde noe å skjule, så det var sikkert greit at det ikke ble noe kjøp, men hallo?? Klart man er nervøs før hesten skal røntges, men det finnes jo måte på..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.