hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sal!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sal!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 20/04/2005 :  07:34:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal kjøpe ponni, og får ikke med utstyr.
Så jeg må kjøpe ny sal..
Hvordan sal burde jeg kjøpe? Jeg er egentlig mest glad i sprang, men rir masse dressur og på tur også.. Starter både sprang og dressur..

Og ponnien er ganske rund..
Så det kan hende at hun blir litt slankere etter jeg får kjøpt hun..
Så det blir jo dumt å kjøpe en sal med en gang og så etter hvert passer den ikke..
Hvor lenge bør jeg vente før jeg kjøper sal til hun?

Og hvordan merke er bra?
Skal ikke kjøpe en "billigsal" til 1000 kr, men ikke noe særlig over 13000 eller noe..

Har hørt at man kan skifte bomstørrelse på Wintecsalene, men er det kun syntetsaler? Har noen erfaringer med slike saler?

Håper på svar, for det er ganske viktig at jeg finner en god sal til hun

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  08:58:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hvis du rir allt mulig ville jeg nok valgt en allround sal. Eller så hadde jeg kjøpt en dressur sal og en sprang sal til en litt rimeligere pris klasse. Man får jo veldig mange bra saler til 5000-7000kr også.

Vet at trainers salene er bra og saler fra Euro ring.
Skoies har jo fått et stort utvalg i saler.

Wintec salene er noe jeg ville holdt meg langt unna. Snakket i for noen uker siden med en equiterapaut om disse salene for hesten min blir så utrolig feit om sommeren og jeg sa jeg skulle hatt en sommer og en vinter sal og da kom vi innpå emnet med saler med utskiftbar bom. Og hun sa jeg burde styre unna disse salene pga at de ligger veldig dårlig på hestens rygg, enten presser de bak eller foran... Jeg har til dags dato enda ikke sett en wintec sal som ligger perfekt... De ligger hele gjengen å vipper...

Som sagt så er det jo veldig mange bra salmerker ute å går så man må nesten bare titte og prøve hva som passer en selv og ponnien... Få gjerne en salmaker til å finne sal til deg, da er du iallefall sikker på å få en sal som passer. Dette er jo erfarne fagfolk.
Har vært i en del hesteutstyrsbutikker og forhørt meg, og de prøver gjerne å prakke på en noe som de vil selge og som kanskje ikke alltid passer hesten.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  09:38:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Enig med Roxira; Kjøp en allround sal.

Dersom hesten er feit er det stor sjanse for at den salen som passer nå ikke passe når hesten har kommet i normalt hold igjen.
Du bør kanskje vurdere å kjøpe en litt billigere sal først, for senere, når hesten er blitt slankere, å kjøpe en dyrere sal.

Hvilke sal man syns er god er en smakssak. Selv syns jeg Trainers-salene er gode, og den passe veldig godt til min høymankede kaldblods.

Uansett om salen er billig eller forholdsvis dyr er det viktigeste at den passer både hest og rytter.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  10:09:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kjøpe en allroundsal, men ikke kjøp noen sal som er billigere enn 5000 dersom du skal ha lærsal i alle fall. Om du liker syntetsadler, så hadde jeg kanskje kjøpt en av hver? :-) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.75 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.