hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dumt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Dumt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/04/2005 :  10:03:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men jeg må fortsatt skyte inn at dette minner meg litt om den filmen fra Pennyklubben, Villhesten eller hva det var den het. Den med den "gale" og "utemte" ponnien.. Med glassøyne.. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2005 :  10:14:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det er vertfall ikke det jeg prøver på her...
Som jeg skreiv i forrige innlegg, så er jeg ikke noe hesteguru, men har mye erfaring med hester, og samarbeider mye med en nabo som i mine øyne er en hesteguru ;)
Ingen her kjenner meg eller, har sett meg med hester, så hvorfor forhåndsdømmer dere slikt? føler meg nesten stemplet som en liten pennyjente som vil "leke" med "farlige" hester!!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/04/2005 :  12:12:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Forhåndsdømmer ikke dine kunnskaper med hest, setter kun spørsmål ved denne fikseringen for hester med "psykiske skavanker", glassøyne og påstanden om at normale hester nærmest er kjedelige og ferdiglærte - det er alltid, -alltid- noe nytt å lære hesten! Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2005 :  12:20:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
En frisk hest er uansett ALDRI perfekt.

Ingen som dømmer deg anne, vi bare prøver å si at det kan bli litt farlig, uansett hvor mye erfaring du eller naboen din har.

KJøp en frisk unghest da:) da er du jo ganske bombesikker på at du får en hest som trenger å lære en hel masse....:)

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 18/04/2005 :  12:26:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Forhåndsdømmer ikke dine kunnskaper med hest, setter kun spørsmål ved denne fikseringen for hester med "psykiske skavanker", glassøyne og påstanden om at normale hester nærmest er kjedelige og ferdiglærte - det er alltid, -alltid- noe nytt å lære hesten!

Sier meg enig i dette, og legger til at man alltid har noe nytt å lære av hesten også, uansett utdannelse, alder, farve osv

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/04/2005 :  18:02:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Helt riktig, Renegate! :-) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2005 :  19:07:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
jojo, skjønner poengene deres! hehe.. Har sagt det 20 ganger sikkert nå, men det at jeg vil ha ny hest, betyr ikke at den MÅ ha glassøyne! Finner jeg en jeg liker bedre uten, tar jeg heller den selvfølgelig! Men har alltid en liten tanke før jeg kjøper meg hest, om hvordan jeg kunne tenke meg den ;)
Og det har jo alltid slått feil, da jeg kjøpte Spot, skulle jeg i det minste ha en hest som jeg kunne ri, og det skulle være Haflinger. Spot var minishettis og føll han ;)!
Gina; fjording var den verste rasen jeg visste om(!)(ja, likte faktisk ikke fjordinger før, men Gina fikk meg til å forandre mening), da også skulle jeg ha Haflinger eller Nordlandshest.

Men men, det får gå som det går! Per i dag har jeg fått ansvar for å trene og kjøre inn en åringshingst, så jeg får vel hendene fulle foreløpig, så har ikke tid til en mer krevende hest for øyeblikket ;) Er dessuten gøy å få prøve ut en ny rase, Gotlandsruss faktisk! Ikke vært borti den rasen før!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2005 :  18:11:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hei!
Liker du hester med glassøyne synst jeg ikke det er noe galt i å velge en slik en når du skal kjøpe. Høres jo ikke ut som du kommer til å kjøpe en blåøyd hest uten at du ellers er fornøyd med den, så hvorfor ikke velge en hest man liker utseende på hvis den ellers er ok? Hvis jeg hadde valget mellom flere hester jeg synst var passende for mitt bruk, og den ene hadde vært mørk rød med hvit man, hadde jeg meget mulig kjøpt den "blonde"
Angående å kjøpe "problemhest": Noen synst det er spennende å trene hester med spesielle problemer, andre vil ha en hest som er mest mulig skolert for å komme langt innen en eller annen gren. Så lenge du er realistisk med hensyn på dine egne begrensninger og ikke kjøper en trollhest som er en stor fare for både seg selv og omgivelsene, så hvorfor ikke?
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  16:13:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
endelig noen som har fortstått fullt og helt hva jeg mente! takk! ;)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  18:59:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det går an å forstå fult og helt hva du mener, Anne, selv om man ikke er enig :-) Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  23:47:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Forstår deg godt jeg Anne Jeg synes også det et veldig fint med blå øyne på hester. Hadde for noen år siden en tinker med to blå, virkelig flott Men var så dum at jeg solgte han Så nå får jeg nøye meg med bikkja mi med et blått øye:) Veldig fint med et av hvert også.
Vet forresten om to hester med blå øyne som skal selges, men det er døl da... Den ene er rød med lys man og hale, og den andre er hvit. Veldig fine hester!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2005 :  17:37:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
så lenge det er lettdøl, blir det ikke for tungt for meg når det gjelder rase! hvor står i grunn disse hestene? Du kan gjerne svare meg i gjesteboken eller noe, tror ikke det er så populært å diskutere slik her på forumet ;)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.