hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - lære hesten å løfte bena for å rense høvene...?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 lære hesten å løfte bena for å rense høvene...?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 11/04/2005 :  23:07:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Lurer rett og slett på hvordan dere ville gått frem for å lære hesten å løfte bena for å få renset høvene...? Og å kunne klare å holde benet stille mens hovslageren holder på

Har mine tanker om hvordan jeg skal gå frem, og har såvidt begynt. Kan jo legge til at hesten det er snakk om er en bestemt herremann som aldri har løfta på benet før :)

Så trenger noen tips...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/04/2005 :  23:16:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg tar alltid tak på hovskjegget og foran hoven og sier bastant "Fot!" mens jeg trekker opp og gjerne "dytter" litt i hesten. Dette funker i alle fall for meg, og de fleste hestene jeg gjør dette med (og som jeg driver med lenge nok til at de lærer det), tar etter hvert opp foten kun på "Fot!".

De får selvsagt masse ros, og jeg trener ofte på dette andre steder enn kun i sammenheng med strigling.
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 12/04/2005 :  14:49:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok bare å trene, og husk på å rose:) Hesten min har etter hvert lært seg at når jeg skal ta hovene, så kommer foten automatisk opp. Litt kjedeligere synes hun det er å bli skodd, men tolmodigheten holder akkurat, så lenge rosen er der!

Hege Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.