hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesteutstyr på Lidl f.o.m torsdag
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hesteutstyr på Lidl f.o.m torsdag
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lienka
» VIP

Skrevet - 15/04/2005 :  11:07:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk inntrykk av at det var denne ukens kampanjetilbud, og at de neste uke ville satse på golf.. Men vi kan jo håpe :) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  11:30:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ja, det var litt det jeg tenkte.. Kanskje like greit. Det er antagelig ikke noe kjempe marked å selge et så lite utvalg. Får håpe de setter inn tilsvarende tilbud av og til senere også. Har dog ikke sett varene, men noen av varene må jo duge.. En bøtte er liksom en bøtte f.eks. Blir morro å ta turen i dag iallfall..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  17:46:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Nå har jeg også tatt turen

Er nok bare ukens tilbud ja.. Så det blir neppe evig hesteutstyr på Lidl. Men man får shoppe nå. Utvalget er jo ikke så stort, så man kan jo nesten kjøpe en av hver (bare nesten..).

Egentlig veldig positivt overrasket. Transportsokkene så fine ut (mange ulike farger), beleggene var fine (bare full), svettedekknene var fine (muligens bare en størrelse), deknene var litt jall kanskje men sikkert greie nok (dog bare 155cm), buksene var kanskje litt jall (men Kajsa har allerede sagt at de er fine på.. Jeg vet ikke, for jeg prøvde ikke), leietauene billige, ikke fine, men gjør nok sin jobb, vestene greie (mange forskjellige farger, så ikke så nøye på dem så vet lite om utvalg av størrelser), grimene var ok (men kun M/cob i den butikken jeg var), bittene var sikkert ok (men umulig å kjøpe for det var ikke oppgitt størrelse, de fantes antagelig bare i en størrelse også.. Ta med linjal om du lurer på om de vil passe din hest). Ellers var bøtte en bøtte, og svetteskrape en svetteskrape.. Og så var det litt pleiemidler/div ala shampoo, pelsglans, hvitløkspulver, salsåpe, hestegodt. Dette har jeg jo ikke testet ut, men er sikkert ok.

PS: Jeg nevnte noe om de såkalte gamasjene i et tidligere innlegg. Gamasjer er både transportsokker og belegg. Kostet 199kr for sett av 4 (forran og bak). Senebeskytterne/beleggene har faktisk myk gummi i svart øverst ved senen slik Eskadronbeleggene har. Jeg vet ikke hvor viktig dette er, men de var faktisk litt mer forseg gjort enn tilsvarende billigbelegg som jeg har sett før.. Sikkert fine til både paddock og treningsbruk.

ShyBoy

Skrevet - 15/04/2005 :  18:19:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
HAr noen prøvd ut ridestøvlene? Er litt nysgjerig på dem! Skal ikke bruke dem til vanlig, men på en liten oppvisning stevne og slike ting så passer det ikke med ridebukse i dongeri og leggchaps med frynser!
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 15/04/2005 :  18:40:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Bittene var 13, 5 Spoff. Jeg var på Lidl i Eidsvåg, og der var det merkelapp på dem når jeg var der i går ihvertfall.

Maxidigger: Støvlene er ikke så gruelig pene at det gjør noe... Det er slike billigstøvler uten fôr, og ganske matte i fargen. De duger nok til sitt formål, men det er óg det (synes jeg)

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2005 :  20:21:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bittene var 13, 5 Spoff. Jeg var på Lidl i Eidsvåg, og der var det merkelapp på dem når jeg var der i går ihvertfall.

<klipp>

Opprinnelig postet av Kajsa

Da vil jeg anta at de var 13,5 på Os også. Om jeg skulle gjette så ville jeg gjette det, men det er jo lett å bomme med en cm. De tingene det var størrelse på fantes bare i en størrelse, og som oftest kanskje i en veldig vanlig størrelse. Men deknene var jo i 155cm, og det synes jeg er litt stort til å være til en standard hest. 135cm er vel egentlig litt mer standard.. Evnt 145cm. Så da kunne jo bittene også avvike

Maxidigger: Jeg så ikke så nøye på støvlene, men så at de lå i plast. Antagelig kan du bryte plasten for å prøve dem da. Men igrunn enig med Kajsa om at de ikke var så fine, men antagelig greie dersom du skal bruke dem kun en sjelden gang. Prisen var jo bra.

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  12:18:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Nå er vel hesteutstyrsuka ferdig på Lidl.. Men apropo. Surfet litt rundt på de nyeste annonsene her på Hestemarked i dag. Fant bl.a. en som skulle selge treningsbandasjer, bitt og vest. Dette var utstyret de hadde på Lidl, og hun har skrevet ny pris opp mot 5 ganger så høyt som Lidlpris, selges nå for "kun" 3-4 ganger av Lidlpris.. Aldri brukt..

Håper virkelig ingen går på, men utstyret er jo fint, så kan jo godt være noen gjør. Trist.. At folk har sannvittighet til å gjøre det slik. Greit nok hvis man driver "butikk", men dette synes jeg var litt frekt. Kanskje litt av sammenhengen til at jeg synes det er frekt er at jeg kom over samme person i perioden jeg lette etter forhest.. Fant nemlig da en hest jeg kunne pusse mot å betale for det. Ri kunne man ikke, for hesten var så vanskelig å ri Antagelig fikk hun ikke napp der heller.. Håper jeg (og tror jeg også..).

Olithyon

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  16:47:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
oj da........ du har helt rett,spoff, SYLFREKT.......! Håper ingen går på den da. Mye rare folk..
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  18:41:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Nå har jeg oxo vært å tittet, og var jo helt greit... Men dumt det ikke var forskjellige størresler på transport sokker og beinbelegg.... Tittet ikke etter om det var forskjellige størrelser på dekkene....
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  20:18:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Alle deknene var i 155, alle bittene i 13.5, belegg og transportsokker i full, grimer i cob. Iallfall der jeg var. Tror det var slik overalt. Dumt det ikke var flere størrelser, men det er antagelig enklest å masseprodusere en vare for å holde prisen så lav som de gjorde. Skjønner tildels valget av størrelser på bitt, grimer og belegg/transportsokker, men dekken på 155 er da litt i største laget for å være en standard. Ok, Lidl er tysk, og det er antagelig flere store hester der. Men ville tro at 135 eller 145 likevel var en mer normal standard.

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  20:21:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Apropo et av mine tidligere innlegg her.. Angående Lidlutstyr til salgs for firedobbelt pris her på Hestemarked.. Det er vel ikke ulovelig å selge ting med fortjeneste. Men jeg tror det er ulovelig å oppgi en falsk og usann "før pris". Uannsett innmari frekt..

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  21:05:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Har kjøpt pelsglansen. Blir spennende å teste...
Synes som andre her at transportsokkene var megabra, men har nok av slikt på salrommet...

Ridebuksene hadde laaaaangt liv og ville nok passet den lange slanke bedre enn meg, så de prøvde jeg ikke engang... Gummiridestøvlene fikk jeg alldeles sure tær av å se på, så de gikk jeg kjapt forbi. Vurderte å prøve en lærbalsam, men med null innholdsdeklarasjon droppet jeg det.

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 20/04/2005 :  21:30:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg fant faktisk en grime i str full. Fint for hesten min, siden han har så stort hode :)
Ellers synes jeg faktisk det meste av dette utstyret var helt greit til prisen. Jeg kjøpte grimer og leietau, bitt (lurer på hvor lenge de holder? Men uansett greit nok til bitt-trening for en to-åring), bandasjer, et par bøtter og pisk (fin lengde!)..
Hadde venta meg plastikkspenner og dårlig kvalitet, men ble positivt overraska ;) Men mat...nei, det handler jeg ikke på Lidl!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2005 :  00:00:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Siden jeg sitter å leser til rettslæretentamen kan jeg prøve å svare på det jeg tror spoff tenkte på.

§ 3. Utilstrekkelig veiledning m.v.

Det er forbudt i næringsvirksomhet å anvende framstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser, når framstillingen ikke gir forsvarlig eller tilstrekkelig veiledning eller trekker inn uvedkommende forhold, og derfor må anses urimelig.

Utdrag fra markedsføringsloven. Som dere ser gjelder dette for næringsdrivende, og ikke privatpersoner. Om det finnes en annen lov som regulerer privatpersoner vet jeg ikke, men næringsdrivende har ihvertfall ikke lov til å lyve om førpris.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2005 :  06:33:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Har man egentlig som privatperson lov til å kjøpe varer, og selge videre med fortjeneste? Egentlig? Antagelig er dette snakk om små mengder, men små mengder eller store mengder, man bør vel være næringsdrivende?
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.