hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fra travløp til distanseritt!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Fra travløp til distanseritt!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  08:00:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Hei!

Har ei varmblodshoppe,x-traver, på 6 år, som jeg planlegger å starte med for første gang i distanseritt og dressur.
Det jeg lurer på da er:
Fra o.m hvilke klasser må hu være registrert i NRYF?
Jeg har inget skriftlig bevis på at hu er vaksinert, hvordan får jeg det? Og hvordan vet jeg at hu har fått de "rette" vaksinene i forhold til NRYF`s krav?

Sist gang fjordingen min starta distanse, fikk jeg beskjed om at vaksinasjonene hans ikke stemmte med NRYF`s krav, men fikk alikevell starte.
Da jeg spurte dyrlegen min her hjemme, sa han at hesten hadde alle vaksinene han trengte (FORVIRRENDE???)

Håper noen kan hjelpe meg=)

sammy
» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  09:51:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesammy  Svar med kopi av melding
Fikk du ikke med vaksinasjonsbevis når du kjøpte henne? Kontakt eieren for å få dem. Ellers kan du nok kontakte dnt, da de har alle vaksinasjoner på henne iom at hun har gått travløp. Ser inne på travsport.no at siste vaksinasjon var 31.mai 2004, så ser ut som hun har alt i orden, men du får jo ikke starte noe uten å ha papirene på det, så ta kontakt me eier!
Ellers må du ta hele grunnvaksinen på nytt...

Ang. distanseritt på kan du være med på de korteste rittene uten å være registrert i NRYF. 2 og 4 mil går helt greit. Men kommer du opp i 6 mil og høyere må hesten være registrert i NRYF.

Dressuren vil jeg ikke si så mye om, men er fra LB du trenger være registrert... (nå vet ikke jeg hvor høyt/hva du går i LB da, så vil ikke uttale meg så mye om det.. overlater det til de andre...)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  10:52:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Legger ved noen nyttige linker til deg:

http://www.travsport.no/

eller : www.rytter.no

Lykke til

Dette ble litt mye surr og redigering men maskinen min har en dårlig dag

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Redigert av - Horton & Renate den 07/04/2005 11:01:14 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.