hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stübben Romanus
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Stübben Romanus
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Prince Barclay xx

Skrevet - 06/04/2005 :  20:41:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei er det noen som har erfaring med disse salene, dressursalen? Hvordan er de?

jalla

Skrevet - 06/04/2005 :  21:16:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke erfaringer fra akkurat den salen der, men har ridd i forskjellige sprangsaler fra Stubben, og jeg liker ærlig talt ikke Stubben i det hele tatt.

Hvorfor akkurat den salen, og har du sett på andre?

Mange (allefall noen..) saltilpassere og salmakere påstår faktisk at salene er for harde for hesteryggene, og vil derfor ikke anbefale de i det hele tatt. I tillegg er de steinharde i setet, allefall til min rompe...
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2005 :  21:35:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Enig med jalla; Stubbensalene er steinharde å sitte i. Men de holder seg godt, det skal de ha.
Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 06/04/2005 :  22:43:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og som jalla sier er det faktisk en del salmakere som fraråder stubbensalene fordi de blir for harde for hesteryggen.. Gå til toppen av siden

Prince Barclay xx

Skrevet - 06/04/2005 :  23:21:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk kjøpt en stubben romanus nettopp. Siden den var billig og jeg trengte en sal raskest mulig slo jeg til. Nå håper jeg ikke det var et bomkjøp, da. Men tror og håper da ikke det
Er enig i at setet på Stübben modellene er harde. Men det er noe du kan bli vant til, det er ikke det verste synest jeg. At de er harde for hesten har jeg ikke hørt, det kan jo være noe i det! Men Stübben burde nå være bevisste på dette og ha retta på det hvis det er sant? De har lagt saler i over 100 år, så de burde nå ha erfart LITT ihvertfall:P Romanus modellen skal ha stoppet sete forresten, så de er ikke like harde som de andre eldre modellene
jaja vet ikke jeg:) Får bare selge igjen hvis det ikke funker:)
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 06/04/2005 :  23:53:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Stubbensalene er i allefall svært slitesterke. Så steller du pent med salen kan du ha den i mange, mange år.

Hardt sete er ein vanesak.

Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  09:56:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg mener at du absolutt ikke har gjort no bomkjøp.
Har selv kjøpt meg en stubben tristan dressursal, og jeg synes man sitter bra i den. De kan føles harde i setet,men de er supre for hesten, de er absolutt ikke harde for ryggen til hesten! De er laget på en fjærende stålfjærbom og de ligger bra. Dette er tysk kvalitetshåndarbeid,som holder i mange år!!
Tenk over at saler som skal være supermyke i lær osv. kan ha en tendens til å vri seg, og vil etterhvert ikke ligge så bra på ryggen..
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 08/04/2005 :  22:05:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har stûbbensal til hesten min og den er veldig god... litt hard i setet ja, men det er noe man blir vant til etter noen turer =)
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Prince Barclay xx

Skrevet - 09/04/2005 :  22:30:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har fått salen og er veldig fornøyd:) Gleder meg til å få brukt den mer, men vurderer å stoppe den om, er det noen som vet om salmakere i Rogaland? Er ikke helt sikker om jeg trenger det, men er greit å få tatt en runde på den. Forresten, jeg rir av og til en annen hest med en mye hardere sal enn Stübben og den er jammen hard! Men jeg enser det ikke lenger, heldigvis..Heheh Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 09/04/2005 :  22:52:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Allround salen (stübben) jeg har til hesten min har vi vel hatt i 7-8 år nå, så god kvalitet er det:) Ennå helt grei å ri i.
Blir nok byttet ut snart, men det er en god sal.

vil nok også si at harde saler er en vanesak:p

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt
Redigert av - Tonje&Cenja den 10/04/2005 21:28:44 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.