hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - billig hest like bra som dyr?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 billig hest like bra som dyr?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2003 :  10:55:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Jeg synes egentlig at man betaler for det man får.. Seff kan man bli lurt eller man kan være kjempe heldig, men stort sett tror jeg man betaler for hva hesten kan osv... Kan hesten lite, eller ingen ting blir den ofte solgt billig. Har hesten en knall stamtavle, kan mye og er problemfri kan den ofte bli dyrere..

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 20/05/2003 :  16:31:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
For å si det sånn;
De aller fleste hestene som går høye klasser feltritt (hvertfall her i Norge), er fullblodshester. De blir som regel kjøpt inn rett fra galoppbanen, og deretter blir de ridd opp. Så de aller fleste av de flotte feltrittshestene er nok ingen 200 000's hester.
Er det ikke en dølahest som har gått NM i feltritt flere ganger? Jeg så den nemlig på Tune for noen helger siden. Den heter Simen, og har gått Middels B feltritt. Den var nok ganske rimelig.

Å si at ingen hester med prislapp på under 200 000,- kommer til NM er helt på trynet. Tror visse personer her har litt feil bilde av virkeligheten, skal ikke nevne navn.
Jeg kjøpte den første hesten min for 35 000,-. Den hadde gått NM for junior. Eieren trodde noe var galt med frambeina, men den var 100% frisk. Den hadde en prislapp på 250 000,- før jeg kjøpte den. Hvis jeg ville kunne jeg startet NM med den i år, men jeg rir ikke så høye klasser selv.

Det er som Nina sier, man får som regel det man betaler for. Men som i mitt, og andres tilfeller, kan man ha griseflaks..eller man kan bli lurt trill rundt.
Alle sammen, lykke til med hestekjøp! Men husk, skal dere til NM må dere kjøpe hest til MINST 200 000!

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2003 :  00:27:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Selvsagt kan man få tak i rimelige hester som kan nå langt også. Men som regel har man vel da mer enn hva godt er med flaks, eller er veldig dyktige selv så de kan ri opp hesten.

Men for all del. Min første hest ga vi 30 000,- for. Den var så vidt jeg vet frisk og hel. 10 år gammel. To år før jeg fikk den var den med på Bronselaget i Lag-NM dressur. Den hadde også startet MB sprang. Super lærehest. Men, det er jo strengt tatt noen år siden dette da. Har blitt gammel jeg også. Hesten var vel sånn sett et ganske bortkastet kjøp. Jeg var 12 år, og kom rett fra en liten ponni. Ble stor overgang å komme på en "mannshest" av en danske med gangarter som en middels stor elg. Kan vel si det sånn at jeg kom til kort med mine daværende 50 kilo uten muskler.

Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.