hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg gir opp.....!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Jeg gir opp.....!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MrsCapri

» VIP

Skrevet - 19/05/2005 :  01:23:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min var syk i vinter og trengte å legge på seg.. fikk tips om alfalfa, bygg.. Ingenting skjedde.. startet å studere og lese om foring og testet dette på hesten min. Resultat:-) Bingo hesten la på seg i råfart. her er hva jeg gjorde.

Fri tilgang på grovfor(viktig)
Komplett 1 liter morgen og kveld
Kli 1/2 liter morgen og kveld(brukt mest pga at hesten hadde hatt forstoppelse)
Intill 5 dl soyaolje pr dag( viktig å venne magen til hesten her, begynn med 1 dl og så øk i 10 dager) Fås kjøpt på felleskjøpet i 5 liters kanner til ca 150 kr. på butikk ca 50 kr l.

På ca 2 uker var hun oppe i vekt igjen. Man ser resultater veldig fort.
Bygg ikke å annbefale. noen sier motsatt men min hest ble overhet. helt umulig å ha med å gjøre pga stivelsen i det. hun nyttegjorde seg ikke dette foret så jeg måtte kutte det ut. Noen hester funker det på andre ikke. noen kan fores på havre uten problemer noen ikke. Alle hester er individuelle, du må nesten prøve deg frem.
Min hest Ble så gal av bygg at hun var umulig å ri, hun tok helt av i hamnehagen og trimmet seg selv til det rant av henne.

Lykke til med hesten din
Gå til toppen av siden

volvojenta

Norway

Skrevet - 19/05/2005 :  12:14:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressevolvojenta  Svar med kopi av melding
Ser at mange her anbefaler deg å bruke champion oppdrett.. Dette er et fòr for unge hester under utvikling..
Jeg har hatt samme problemet med min hest,legger ikke på seg. Det første jeg gjorde var å passe på at han ikke frøys uansett. Da slipper han å¨bruke energi på å holde seg varm.
Jeg har også foret med champion i alle år,er førnøyd med dette. Hvis du skal fete opp hesten din,kan jeg anbefale betfor,bygg,lucerne og energi.
Min hest får nå 2 liter bygg om dagen,5 dl betfor og 5 dl energi. Dette fungerer godt! I tillegg får han 4kg høy og fri tilgang på silo.

Husk å vanne ut betforet. Til 5dl betfor bruker jeg 3 liter vann!

husk å gi mineraltilskudd i tilleg,da det er lite vitaminer i bygg.

Gled deg over hesten din,og den vil glede seg over deg:) Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 19/05/2005 :  16:57:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Jeg kan anbefale Hilton Herbs Linseed & Fenugreek. Kjempe god til hester som trenger å legge på seg. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.