hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hingst!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Mounted games
 Hingst!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  17:14:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Svar med kopi av melding
Ahhh
Jeg som hadde tenkt til å starte Mounted Games med shettisen da..
Men siden han er hingst går det ikke
Noen som vet om det kommer en ny regel om at hingster kan være med?
Hva syntes dere om det?
Vet jo at det er litt vanskelig å holde kontroll over de, emn hvis det hadde f-eks vært hingster opptil 1.10 eller noeDa hadde jeg lbitt super duper gla

Og det mente jeg...

Redigert av - DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK den 25/03/2005 20:37:19

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  17:58:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Starte hvor/hva??
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  18:26:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
I Mounted Games regner jeg med..
Gå til toppen av siden

DENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  20:36:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDENNE VIPEN ER IKKKE I BRUK  Svar med kopi av melding
Jepp i mounted Games ja
Og det mente jeg...

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  21:15:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Tror nok ikke den regelen er endret enda, og det skjønner jeg godt... Har jo ikke noe om du har kontroll eller ikke, i MG er det veldig mye fart og da er det fort gjort å falle av hesten, så du kan jo tenke deg inne på MG banen om du faller av hesten din og det raser en hingst løs der. Eller om en annen hest sliter seg å kommer bort til hingsten din. Så er pga sikkerheten.

Men om du leser her: http://www.mounted-games.org/imga/games/index.html ser du reglene i MG.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Mounted_Games

» VIP

Skrevet - 30/03/2005 :  15:29:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høyde på hingsten har jo ikke så mye å si da, det er jo mange små ponnier med i Mounted Games. Og har en hingst lov må jo alle få lov. Om du vil bruke denne ponnien til Mounted Games, vil jeg anbefale deg å kastrere den. Tviler sterkt på at denne regelen kommer til å forandres.

Hilsen Helene
Gå til toppen av siden

karro and bellmann

» VIP

Skrevet - 31/03/2005 :  13:04:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
helene!
vi kastrerer ikke den hingsten den skal bli avlshingst er du gæeren...
slapp nå av bentus jg skal nok ordne alt... du skal få starte han en vakker dak!!:);) husk han er bare 5 år!!
klem Karro og Verdens beste shettis Bellmann hingsten over alle hingster hehe
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2005 :  16:25:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hva med å starte gymkhana stevner?? Går jo litt ut på det samme.

Vet det er gykmhana stevne, lag (2 på laget) i Ås den 24 april! Og Ås er jo ikke så fryktelig langt unna Lier.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Mounted_Games

» VIP

Skrevet - 31/03/2005 :  17:44:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Beklager, visste ikke at den skulle det. Mente bare at om den var en hingst. og ditt eneste mål var å starte Mounted Games ville dette være den beste løsningen. Gå til toppen av siden

karro and bellmann

» VIP

Skrevet - 31/03/2005 :  21:04:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
okey den er grei vett u....!!!!!! bente er bare forytter til Bellmann!!

men dt er en annen ting jg må si til den som sa at hingster ikke kan være med pågrunna sikkerheten... jg skjenner en valakk som er værre enn en hingst så sikkerheten skjønner ikke jg meg på!!!

hilsen mg
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  10:44:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
okey den er grei vett u....!!!!!! bente er bare forytter til Bellmann!!

men dt er en annen ting jg må si til den som sa at hingster ikke kan være med pågrunna sikkerheten... jg skjenner en valakk som er værre enn en hingst så sikkerheten skjønner ikke jg meg på!!!

hilsen mg

Opprinnelig postet av karro and bellmann

En valakk for iallefall ikke bedekt! Er vel litt av det som er tanken... Til og med noen hopper kan jo være rimelig "gale" mot andre hester...

Men om hingsten sliter seg og ei hoppe er i brunst blir det fort føll!

Og når man driver med påhopp på stevnene er det fort gjort at man mister hesten.. For på stevner hender det ofte at både hest og rytter blir over ivrige og da er det ikke alltid sammarbeidet stemmer.

Ser det på min ponni, så rolig på trening hjemme men da vi kommer på stevnene iallefall om det går på gress, ja da blir det fart i han!

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Mounted_Games

» VIP

Skrevet - 04/04/2005 :  13:16:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er da ingen av valakkene som går Mounted Games konkurranser som oppfører seg som en hingst!

Det er jo selvfølgelig det at de kan bedekke som det er tenkt på, og også at de lett kan begynne å sloss med andre valakker og motsatt. Hoppene kan også bli rimelig skrullete og distraherte med en hingst på banen. Men vi har hatt med en hingst gør det var en regel på dette, og det gikk heldigvis bra. Heldigvis kom den seg aldri løs på banen, så vi har aldri hatt noen ulykker med det å ha hingst med i Mounted Games. Men jeg vil ikke en gang tenke på hva som kunne skjedd om den hadde det, selv om den oppfører seg som verdens snilleste ponni, ville det nok blitt rimelig kaos!
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2005 :  13:20:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Tenkte på en ting til, sånn som på Bjerke under hest 2004 så sto jo de fleste hestene samlet i små paddocker tett inntil hverandre.... Tror ikke det hadde vært så kjekt med en hingst midt inne i den flokken der gitt...
*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/04/2005 :  13:52:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg driver ikke med MG, men jeg har hatt en del med hingster å gjøre, derfor velger jeg å svare her.

Det er svært lite sannsynlig at en hingst vil begynne å "sloss" med en valakk - er det noen som er venner, er det hingster og valakker. Det tar som regel bare et par minutter, så er evt. krangler roet ned. Dersom noen "krangler" er det en evt. ikke-bruntstig/ikke klar hoppe som vil ha hingsten vekk fra seg.

Den eneste forskjellen på en hingst og en valakk er ballene - en hingst er ikke fritatt for oppdragelse. :-)
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 04/04/2005 :  14:43:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men dersom uhellet skjedde da, og en hingst og en vallak (eller hoppe for den saks skyld) "braker" løs, vil 2-3 minutters krangling være 2-3 minutter for mye, så jeg skjønner godt at de har den regelen jeg.

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2005 :  23:25:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg driver ikke med MG, men jeg har hatt en del med hingster å gjøre, derfor velger jeg å svare her.

Det er svært lite sannsynlig at en hingst vil begynne å "sloss" med en valakk - er det noen som er venner, er det hingster og valakker. Det tar som regel bare et par minutter, så er evt. krangler roet ned. Dersom noen "krangler" er det en evt. ikke-bruntstig/ikke klar hoppe som vil ha hingsten vekk fra seg.

Den eneste forskjellen på en hingst og en valakk er ballene - en hingst er ikke fritatt for oppdragelse. :-)

Opprinnelig postet av Formosissima

To hingster går jo ikke sammen om det er hopper tilstede! Og det er veldig mange vallaker som manner seg opp om det kommer en hingst i nærheten!!

Ponnien min er litt hingstete av seg, han bedekker ikke og slikt lenger, men han passer på hoppene og kommer det en hingst så er han veldig til kar og klar til å forsvare hoppene ja!!

Så min hadde ikke blitt venn med en hingst på 2-3 min... Husk på stevner vil det alltid være hopper til stede!!

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.